Agencje zwracają uwagę, że tryb i termin wprowadzenia „Zasad Prowadzenia Sprzedaży w Programach Telewizyjnych Polsat Media” w praktyce nowej waluty do rozliczenia kampanii w mediach Polsatu jest niezgodny z przyjętymi standardami. Wprowadzenie zmiany we wrześniu, z zaledwie kilkutygodniowym wyprzedzeniem, wymusza korekty w zaplanowanych już kampaniach reklamowych i utrudnia budżetowanie kolejnych. Brak kompleksowych i szczegółowych analiz (zarówno bieżących jak i historycznych) uniemożliwia rzetelne oszacowanie, jakie poziomy GRP mogą być realnie osiągnięte we wrześniu 2021 r. przy zastosowaniu nowej metody pomiaru.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wnosi o przełożenie przez Polsat Media wdrożenia nowej metody pomiarowej aż do czasu wprowadzenia zewnętrznego, profesjonalnego audytu tej metody.
Zobacz również
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR sugeruje skoordynowanie wdrożenia takiej zmiany wraz z innymi stacjami telewizyjnymi, zachowując jednocześnie ramy pełnej transparentności, aby wykluczyć zarzuty działań antykonkurencyjnych, w szczególności tworzenia narzędzia, którego założenia i parametry naruszają uzasadnione interesy reklamodawców.
Stanowisko agencji zostało przekazane uczestnikom koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach