Współczesna komunikacja jest sumą innowacyjności, konsekwentnego wdrażania kreatywnych rozwiązań oraz efektów, jakie te rozwiązania przynoszą markom i konsumentom. SAR wprowadza roczny, połączony ranking wyników konkursów EFFIE/KTR/Innovations, prezentujący agencje prowadzące najbardziej innowacyjne, kreatywne i efektywne działania komunikacyjne, oraz marketerów i marki będące liderami w prowadzeniu działań biznesowych w tych kategoriach.
Rankingi branżowe, polskie i światowe, wyznaczają kierunek, tworzą standardy oraz są istotnym składnikiem określania pozycji konkurencyjnej agencji czy grup reklamowych. To także podstawa ocen służących rekomendacjom a ich efektem jest podejmowanie decyzji o współpracy z firmami znajdującymi się wysoko w rankingu danych kompetencji. To obraz rynku i przegląd najlepszych firm, z którymi warto współpracować.
Zobacz również
– Zwieńczeniem pracy nad misją i strategią SAR przez Zarząd jest powstanie corocznego rankingu najlepszych innowacyjnych, kreatywnych i efektywnych uczestników rynku komunikacji marketingowej w Polsce na podstawie wyników konkursów Innovations, KTR i Effie. Nowy ranking SAR będzie pełnił wielorakie funkcje. Wskaże najbardziej wszechstronne i wyróżniające się swoimi działaniami marketingowymi zarówno marki, jak i agencje reklamowe i mediowe. Może stać się także użyteczną bazą wiedzy o najlepszych i najczęściej nagradzanych w Polsce kampaniach. Da również możliwości komparatywne agencjom, by pokazywały dzięki rankingowi swoje najsilniejsze kompetencje i przewagi rynkowe, co może zainteresować nabywców usług marketingowych, czyli działy marketingu i działy zakupu – podkreśla Dariusz Andrian, prezes zarządu SAR, CEO VMLY&R.
Obiektywizm w tworzeniu rankingów jest kluczowy.
– Ranking powstał przez połączenie wyników uzyskiwanych przez agencję komunikacyjną, dom mediowy lub klienta w trzech dużych i uznanych konkursach: EFFIE, KTR oraz Innovation. W branży komunikacyjnej jest wiele konkursów, każdy z nich ma swoją unikalną wartość, ale z pewnością połączony z tych trzech konkursów daje najbardziej wszechstronny i obiektywny obraz kompetencji. Największe szanse na wysoki wynik mają te podmioty, które uzyskują wiele nagród w różnych konkursach w ciągu jednego roku, zatem wykazują się wydajnością i wszechstronnością. Wiemy, że tego właśnie oczekuje się od partnerów biznesowych z branży komunikacyjnej: gotowości do szybkiego podjęcia zadania, a potem wykonania go zarówno innowacyjnie, kreatywnie jak i efektywnie. Nasz super-ranking wskazuje właśnie takich partnerów – uzasadnia Michał Kociankowski, partner zarządzający w SYNERGION, twórca metodologii rankingu oraz juror i trener w konkursie Effie
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ranking będzie miał także formę wizualną i zaprezentuje prace, które zostały nagrodzone we wszystkich konkursach. Prace będące potwierdzeniem wysokiego profesjonalizmu i talentów firm ujętych w rankingu, będzie można śledzić na stronie KTLG SAR. Wyniki rankingu zostaną opublikowane po zakończeniu wszystkich konkursów SAR, na koniec każdego roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing