Agencja została postawiona przed wyzwaniem zmiany postrzegania marki na polskim rynku. Rodzimi konsumenci kojarzą Schweppes głównie ze sztandarowym wariantem, czyli tonikiem. Marka jednak od wielu lat rozwija swoje portfolio o orzeźwiające owocowe smaki, dające dużo większy potencjał wzrostu udziałów na rynku.
W ramach współpracy agencja stworzyła długofalową strategię komunikacji, wykorzystującą pełen wachlarz narzędzi dotarcia do odbiorców. Aby przełamać kody skojarzeniowe funkcjonujące na naszym rynku H2O Creative postanowiła skupić się na kluczowym beneficie owocowych wariantów – ich soczystości i doznaniach sensorycznych w trakcie konsumpcji.
Zobacz również
– Praca dla znanej marki o ugruntowanej pozycji to wielkie wyzwanie, biorąc pod uwagę jej silnie zakorzeniony wizerunek w świadomości konsumentów. W pierwszym etapie postanowiliśmy przełamać kody kategorii kojarzone z tonikiem i przygotowaliśmy kreację będącą ich całkowitym zaprzeczeniem: intensywne kolory, sensoryczna ścieżka dźwiękowa oraz wybór najbardziej odległego od toniku, pomarańczowego smaku, jako flagowego produktu w kampanii. Wyniki pierwszych badań konsumenckich są obiecujące i pokazują, że stworzona przez nas kampania w znaczący sposób zwiększa świadomość wariantów owocowych i zachęca do ich spróbowania. Cieszymy się, że nasz kierunek myślenia może skutecznie przełamać postrzeganie marki jako wyłącznie producenta toniku. – mówi Michał Tomaszuk, CEO H2O Creative.
H2O Creative zaplanowało strategię i kreację kampanii TV opartej na billboardach sponsorskich, a także zasięgową kampanię online oraz wsparcie w miejscu sprzedaży.
– Wybraliśmy H2O Creative ze względu na doskonałą znajomość rynku oraz wynikające z niej kompleksowe wsparcie strategiczne. Podobała nam się nie tylko idea komunikacyjna ale także potencjał przeniesienia jej na wiele pól eksploatacji. Wierzymy, że dzięki H2O Creative realnie zmienimy pozycję Schweppes na rynku, a także pozyskamy serca zarówno obecnych jak i nowych konsumentów. – argumentuje wybór Paweł Wałach z Orangina Schweppes Polska.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing