Schyłek klasycznego public relations – agencja CDSR Communication rusza ze wsparciem dla polskiego MŚP

Schyłek klasycznego public relations – agencja CDSR Communication rusza ze wsparciem dla polskiego MŚP
Pandemia koronawirusa nie oszczędziła polskich firm, w szczególności z sektora MŚP. W celu wsparcia tych, którzy najbardziej ucierpieli, agencja CDSR Communication wystartowała z konkursem, w którym do wygrania jest półroczna, darmowa obsługa PR-owa z wykorzystaniem narzędzi „szytych na miarę".
O autorze
2 min czytania 2020-08-17

Wpływ koronawirusa na polskie przedsiębiorstwa

Pandemii koronawirusa istotnie wpłynęła na polskie e-commerce, przyczyniając się do szybkiego rozwoju tego segmentu i wzrostu liczby e-sklepów. Według raportu przygotowanego przez Santander Bank, udział e-commerce w polskim handlu detalicznym wzrósł od ok. 5,5% na koniec 2019 r. do blisko 12% w szczytowym okresie pandemii. Z kolei wg raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020” już 73% polskich internautów dokonuje zakupów w sklepach internetowych. Także sam czas spędzany średnio w internecie uległ wydłużeniu. Zgodnie z raportem Polskiego Instytutu Ekonomicznego, nauczyliśmy się spędzać więcej czasu w internecie, gdzie w dni robocze jesteśmy nawet do 30 proc. dłużej, zaś w weekendy – o 13 proc. dłużej niż przed pandemią.

Okres pandemii odmienił także w dużym stopniu oblicze biznesu, wpływając na obniżenia budżetów i rewidując dotychczasowe modele działalności, w tym w zakresie sprzedaży, marketingu i public relations. – Pandemia jedynie potwierdziła trend, który zauważam już od dawna, czyli kres klasycznego public relations rozumianego jako budowanie wizerunku czy popytu na produkt poprzez media relations – mówi Piotr Plak, prezes agencji CDSR Communication. – Dotychczasowe narzędzia promocji się zdezaktualizowały, przynajmniej w znanej nam do teraz formie. To pieśń minionych czasów, czasów prosperity – dodaje Plak.

Obecnie przedsiębiorstwa muszą przede wszystkim mocno, dynamicznie i nowocześnie wejść do internetu i sprostać nowym nawykom konsumenckim. Powinny skupić się na podejmowaniu działań, których głównym celem jest efektywne pozyskiwanie nowych klientów, jak i odbudowanie istniejących już baz. W tym celu potrzebny jest spójny ekosystem łączący działania marketingowe, PR-owe i sprzedażowe.  – W dobie kryzysu finansowego działania podejmowane przez firmy przede wszystkim muszą się opłacać, ale nie poprzez teoretyzowanie na temat ekwiwalentu reklamowego, tylko wymierny i policzalny zysk – dodaje Plak.

Agencja CDSR Communication ze wsparciem dla sektora MŚP

W celu wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw, które najbardziej ucierpiały i najwięcej straciły podczas pandemii koronawirusa, agencja CDSR Communication wystartowała ze specjalną kampanią The New PR: #Challenge-19. W jej ramach zorganizowany zostanie konkurs skierowany do firm z sektora MŚP, które dotknięte zostały problemami powstałymi w trakcie pandemii. Przedsiębiorstwo, które zwycięży w konkursie, może liczyć na półroczną bezpłatną obsługę PR z wykorzystaniem „szytych na miarę” narzędzi. – Zaangażujemy wszystkie najnowocześniejsze narzędzia biznesowe, które będą skoncentrowane przede wszystkim na efektywnym pozyskiwaniu klientów. Wyniki naszej pracy przedstawimy w formie okresowych raportów uwzględniających bieżące wyzwania, wykorzystane środki i osiągnięte efekty – mówi Piotr Plak.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zgłoszenia do konkursu można dokonać na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się