TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Scripps Networks Interactive przejmuje pakiet kontrolny w wiodącej polskiej spółce telewizyjnej TVN

Scripps Networks, światowy lider produkcji treści lifestylowych dla platform telewizyjnych, internetowych i mobilnych, zawarła umowę nabycia 52.7 proc. akcji wiodącej, multiplatformowej polskiej spółki mediowej TVN.
O autorze
2 min czytania 2015-03-17

Spółka uzgodniła kupno akcji TVN S.A. od ITI oraz Grupy Canal+ S.A. w ramach transakcji gotówkowej za kwotę 584 milionów Euro. Scripps Networks przejmie jednocześnie dług spółki o wartości 840 milionów Euro. Umowa jest przedmiotem procesu zatwierdzenia przez regulatora. Następnie, zgodnie z polskim prawem sankcjonującym przejęcia spółek, Scripps Networks złoży obowiązkową ofertę zwiększenia udziałów w TVN.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22 proc.. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33 proc. rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.

„Ta transakcja jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju naszej międzynarodowej działalności zwiększającym skalę naszej obecności w Europie” – stwierdził Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive.

„Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale. TVN pod kierownictwem Markusa Tellenbacha konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję zarówno pod kątem finansowym jak i w dziedzinie kreacji medialnej, usług i portfolio kanałów” – stwierdził Kenneth W. Lowe. „Spółka wydatnie wzmocni działalność Scripps Networks. Liczymy na owocną współpracę z całym zespołem TVN w realizowaniu naszych wspólnych ambicji w całym regionie”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Umowa ze Scripps Networks Interactive jest hołdem dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN, dzięki którym udało się zbudować jedną z największych i najbardziej dynamicznych spółek mediowych w Polsce” – stwierdził Markus Tellenbach, prezes i dyrektor generalny TVN S.A.. „Ken Lowe wraz z całym zespołem Scripps Networks rozumieją duże znaczenie polskiego rynku i wartości wynikającej z tworzenia atrakcyjnych treści, które łączą nas z widzami. Z wielką radością wchodzimy do rodziny Scripps Networks i niezmiernie cieszy nas fakt, iż wspólnie będziemy rozwijać i wzmacniać naszą firmę przez wiele kolejnych lat”.

Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest najnowszym etapem ekspansji Scripps Networks w Europie. Wcześniej, w 2011 roku spółka zawiązała w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfel UKTV, na który składa się dziesięć kanałów rozrywkowych i lifestylowych. Scripps Networks jest dystrybutorem siedmiu marek rozrywkowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Doradcami Scripps Networks Interactive przy tej transakcji na polu finansów była firma Barclays and Blackstone Advisory Partners L.P., a w kwestiach prawnych kancelarie Latham & Watkins LLP oraz Domański Zakrzewski Palinka sp.k

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Telekonferencja

Zarząd Scripps Networks Interactive dokona omówienia proponowanej transakcji nabycia TVN w trakcie dzisiejszej telekonferencji, poniedziałek 16 marca o godzinie 15:00 CET. Scripps Networks Interactive zapewni na bieżąco transmisję telekonferencji. Aby skorzystać z transmisji, należy wejść na stronę i uruchomić łącze Investor Relations u góry strony. Adres łącza znajduje się obok ikony mikrofonu.

Telekonferencja jest dostępna za pośrednictwem telefonu poprzez wybranie numeru 800-230-1092 (w Stanach Zjednoczonych) lub 612-332-0107 (pozostałe kraje) na około 10 minut przed rozpoczęciem telekonferencji. Aby uzyskać dostęp, osoby dzwoniące muszą znać nazwę telekonferencji – „Scripps Networks Interactive”. Należy podać również swoje imię i nazwisko oraz reprezentowaną firmę. Media i osoby prywatne mają dostęp jedynie w trybie odsłuchu.