Spółka uzgodniła kupno akcji TVN S.A. od ITI oraz Grupy Canal+ S.A. w ramach transakcji gotówkowej za kwotę 584 milionów Euro. Scripps Networks przejmie jednocześnie dług spółki o wartości 840 milionów Euro. Umowa jest przedmiotem procesu zatwierdzenia przez regulatora. Następnie, zgodnie z polskim prawem sankcjonującym przejęcia spółek, Scripps Networks złoży obowiązkową ofertę zwiększenia udziałów w TVN.
TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22 proc.. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33 proc. rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.
Zobacz również
„Ta transakcja jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju naszej międzynarodowej działalności zwiększającym skalę naszej obecności w Europie” – stwierdził Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive.
„Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale. TVN pod kierownictwem Markusa Tellenbacha konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję zarówno pod kątem finansowym jak i w dziedzinie kreacji medialnej, usług i portfolio kanałów” – stwierdził Kenneth W. Lowe. „Spółka wydatnie wzmocni działalność Scripps Networks. Liczymy na owocną współpracę z całym zespołem TVN w realizowaniu naszych wspólnych ambicji w całym regionie”.
„Umowa ze Scripps Networks Interactive jest hołdem dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN, dzięki którym udało się zbudować jedną z największych i najbardziej dynamicznych spółek mediowych w Polsce” – stwierdził Markus Tellenbach, prezes i dyrektor generalny TVN S.A.. „Ken Lowe wraz z całym zespołem Scripps Networks rozumieją duże znaczenie polskiego rynku i wartości wynikającej z tworzenia atrakcyjnych treści, które łączą nas z widzami. Z wielką radością wchodzimy do rodziny Scripps Networks i niezmiernie cieszy nas fakt, iż wspólnie będziemy rozwijać i wzmacniać naszą firmę przez wiele kolejnych lat”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest najnowszym etapem ekspansji Scripps Networks w Europie. Wcześniej, w 2011 roku spółka zawiązała w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfel UKTV, na który składa się dziesięć kanałów rozrywkowych i lifestylowych. Scripps Networks jest dystrybutorem siedmiu marek rozrywkowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Doradcami Scripps Networks Interactive przy tej transakcji na polu finansów była firma Barclays and Blackstone Advisory Partners L.P., a w kwestiach prawnych kancelarie Latham & Watkins LLP oraz Domański Zakrzewski Palinka sp.k
Telekonferencja
Zarząd Scripps Networks Interactive dokona omówienia proponowanej transakcji nabycia TVN w trakcie dzisiejszej telekonferencji, poniedziałek 16 marca o godzinie 15:00 CET. Scripps Networks Interactive zapewni na bieżąco transmisję telekonferencji. Aby skorzystać z transmisji, należy wejść na stronę i uruchomić łącze Investor Relations u góry strony. Adres łącza znajduje się obok ikony mikrofonu.
Telekonferencja jest dostępna za pośrednictwem telefonu poprzez wybranie numeru 800-230-1092 (w Stanach Zjednoczonych) lub 612-332-0107 (pozostałe kraje) na około 10 minut przed rozpoczęciem telekonferencji. Aby uzyskać dostęp, osoby dzwoniące muszą znać nazwę telekonferencji – „Scripps Networks Interactive”. Należy podać również swoje imię i nazwisko oraz reprezentowaną firmę. Media i osoby prywatne mają dostęp jedynie w trybie odsłuchu.