Seat Tarraco i Pracuj.pl nagrodzone w konkursie Złota Mowa Reklamowa

Biuro Reklamy TVP po raz piąty przyznało nagrody za filmy reklamowe dbające o język polski i w pełni korzystające z jego możliwości.
O autorze
1 min czytania 2020-01-31

W kategorii „Kultura języka polskiego” pierwszą nagrodę otrzymała reklama „Seat Tarraco: Try”. Doceniono filozoficzną poetyckość wypowiedzi oraz jej minimalizm, który potęguje główne przesłanie: „Nie zatrzymujesz się dlatego, że się starzejesz. Starzejesz się dlatego, że się zatrzymujesz”. W tej samej kategorii wyróżniona została kampania reklamowa Piątnicy. Seria spotów reklamowych wykorzystuje język regionalny, popularyzując go w przyjemny dla odbiorcy sposób. Jest to wyraźne odróżnienie od wielu przykładów użycia dialektów w sposób prześmiewczy, czy szyderczy. 

Kategoria „Kultura języka polskiego” nagradza i docenia te spoty, które podnoszą standardy przekazu reklamowego i rozwijają komunikację marketingową, wykorzystując do tego celu przede wszystkim sam język polski. 


W drugiej kategorii konkursowej: „Kreacja”, nagrodę główną przyznano kampanii Pracuj.pl. Cykl reklam przypomina raz jeszcze, że Polacy uwielbiają się śmiać, a humor spotów wręcz dorównuje temu, który jest znany z filmów Stanisława Barei. Jednocześnie doceniono fakt, że humor bazuje na wieloznaczności słów. Warto odnotować, że tekst „U nas podwyżek nie będzie” wszedł do kanonu rozmów wielu pracowników. W kategorii „Kreacja” wyróżnienie zostało przyznane linii filmów reklamowych Morliny. Tu również doceniono humor oraz  grę słowną. Sformułowania takie jak „Karki obstawiły grilla” rozbawiając, pokazują, że reklamy w kategorii „mięso i wędliny” mogą być dla widzów atrakcyjne. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Po raz piąty nagradzamy tych reklamodawców, którzy najpełniej wykorzystują język polski w przekazie reklamowym. Cieszą nas te filmy, w których klienci tworzą kreacje bez błędów językowych, czy starają się nie korzystać ze zbędnych zapożyczeń, w tym przede wszystkim anglicyzmów. Nasz konkurs ma na celu pokazanie, jak wiele można osiągnąć grą słów, poetyką, humorem i elegancją wypowiedzi. Idea Złotej Mowy Reklamowej odzwierciedla także rolę, jaką odgrywa reklama w tworzeniu i pielęgnowaniu języka. Pokazujemy najciekawsze i najlepsze przykłady, wierząc, że będą one zakorzeniać się w polszczyźnie. Wszystkim nagrodzonym oraz wyróżnionym gratuluję i jednocześnie dziękuję za wydobywanie z języka polskiego całej jego esencji – komentuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W konkursie wyróżniono również reklamodawców: Lidl i Kaufland oraz agencje Mediacom i Five Media. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się