Zmiany technologiczne to nie tylko nowe narzędzia, to także nowe doświadczenia komunikacyjne i zmieniające się oczekiwania użytkowników. Jak te zmiany wpływają na marketing w wyszukiwarkach?
– Autentyczność i zrozumienie potrzeb użytkowników to bez wątpienia warunek konieczny rozwoju, bo dziś liczy się nie tylko wiedza – trzeba jeszcze umieć wcielać ją w życie. Strategie, które jeszcze rok temu się sprawdzały, dzisiaj wymagają rewizji, zarówno jeśli chodzi o działania organiczne, jak i płatne – mówi Michał Herok, ekspert Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Founder & CEO SEOgroup
Zobacz również
Co dziś działa w PPC
Automatyzacja, personalizacja, zmiany w algorytmach… płatne kampanie przechodzą prawdziwą rewolucję.
- Czy to prawda, że obsługa Meta Ads nigdy nie była taka prosta, a algorytmy zrobią dziś wszystko za ludzi?
- Co zrobić, by koszty działań na Allegro nie wymknęły się spod kontroli?
- Czy to będzie rok marketingu online+offline?
Między innymi na te pytania odpowiadają autorzy pierwszej części SEMbooka 2025: Oliwia Antoniak z SEOGroup, Damian Mielech z Sempai, Grzegorz Grzybek z ONE House.
Kolejny temat, któremu warto się przyjrzeć, to:
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
- Search Ads 360 (SA360), zaawansowane narzędzie z ekosystemu Google Marketing Platform, ułatwiające życie marketerom prowadzącym duże kampanie, którym zależy na synergii wielu platform reklamowych.
O tym pisze Julia Waincetel, Senior SEM Specialist w Performics, Publicis Groupe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wreszcie pytania, przed którymi stoi dziś branża patrząca z ciekawością, ale i niepokojem w oczy AI:
- czy w dobie automatyzacji specjalista Google Ads jest jeszcze potrzebny?
Fakty i mity o automatycznych kampaniach bierze pod lupę Kinga Mech, Biddable Media Director. Z kolei o AI w Google Ads, czyli o tym, dlaczego „samo się nie zrobi” pisze Jakub Grabowski z SEOgroup.
Co jeszcze znalazło się w pierwszej części publikacji
W pierwszej części publikacji autorzy piszą również o:
- wzajemnym stosunku SEO i SEA (Mateusz Sobolewski, Performics),
- Optiscore – wskaźniku jakości konta Google Ads,
- Competitive Intelligence, czyli efektywnym monitorowaniu konkurencji w środowisku cyfrowym.
Nie zabrakło również case studies:
- Leroy Merlin ze Starcom,
- branża motocyklowa – JackMotors.pl z Sempai,
- SEOFLY z branżą AGD.
Najlepsze praktyki w SEO
W drugiej części autorzy piszą z kolei o:
- skutecznej strategii SEO jako fundamencie długoterminowego sukcesu; Paulina Hendożko z Sempai zwraca uwagę m.in. na dane, analitykę i nowoczesną optymalizację techniczną.
- wizytówkach Google, których roli wciąż nie da się pominąć: Joanna Brożyna z agencji KS i Marcin Karwowski z WeNet.
Druga część publikacji pochyla się też nad social proof w marketingu i nad rolą danych w strategii marketingowej.
Ponadto, inspirujące case studies:
- jak siła brandu przekłada się na wzrost CTR (WuberToolds i Sempai),
- SEO i widoczność w branży motoryzacyjnej (WymianaOpon.pl i SEOFLY),
- koniec z niską widocznością w wyszukiwarce, czyli jak agencja KS wystrzeliła PCP Hunters na szczyt listy wyników wyszukiwania,
…i wiele innych.
– Tempo zmian w otoczeniu marketingu jest ogromne, dlatego to ważne, by co jakiś czas się zatrzymać, zobaczyć, gdzie jesteśmy jako branża, zidentyfikować ślepe uliczki i trendy oraz określić, w którą stronę chcemy się rozwijać. To właśnie robimy w SEMbooku 2025, który prezentuje wiele różnych perspektyw, analizy, doświadczenia i sprawdzone metody działania. W dobie galopujących innowacji, różnorodności i zmieniających się oczekiwań użytkowników takie wsparcie jest niezbędne, nie tylko po to, by unikać błędnych decyzji, ale przede wszystkim, by w pełni wykorzystać potencjał nowych narzędzi i metod – mówi Szymon Rydelski, Szef Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Product Manager w WeNet.
Publikacja „SEMbook 2025. Najnowsze trendy w SEO i PPC” dostępna jest bezpłatnie tutaj.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko