SEMbook 2025: najnowsze trendy w SEO i PPC

SEMbook 2025: najnowsze trendy w SEO i PPC
Jak unikać pułapek błyskawicznie rozwijających się algorytmów i czerpać maksymalne korzyści z AI i automatyzacji? Sprawdź najnowsze trendy w SEO i PPC w SEMbooku 2025 od Grupy Roboczej SEO&PPC IAB Polska.
O autorze
2 min czytania 2025-05-07

Zmiany technologiczne to nie tylko nowe narzędzia, to także nowe doświadczenia komunikacyjne i zmieniające się oczekiwania użytkowników. Jak te zmiany wpływają na marketing w wyszukiwarkach?

– Autentyczność i zrozumienie potrzeb użytkowników to bez wątpienia warunek konieczny rozwoju, bo dziś liczy się nie tylko wiedza – trzeba jeszcze umieć wcielać ją w życie. Strategie, które jeszcze rok temu się sprawdzały, dzisiaj wymagają rewizji, zarówno jeśli chodzi o działania organiczne, jak i płatne – mówi Michał Herok, ekspert Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Founder & CEO SEOgroup

Co dziś działa w PPC

Automatyzacja, personalizacja, zmiany w algorytmach… płatne kampanie przechodzą prawdziwą rewolucję.

  • Czy to prawda, że obsługa Meta Ads nigdy nie była taka prosta, a algorytmy zrobią dziś wszystko za ludzi?
  • Co zrobić, by koszty działań na Allegro nie wymknęły się spod kontroli?
  • Czy to będzie rok marketingu online+offline?

Między innymi na te pytania odpowiadają autorzy pierwszej części SEMbooka 2025: Oliwia Antoniak z SEOGroup, Damian Mielech z Sempai, Grzegorz Grzybek z ONE House.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejny temat, któremu warto się przyjrzeć, to: 

  • Search Ads 360 (SA360), zaawansowane narzędzie z ekosystemu Google Marketing Platform, ułatwiające życie marketerom prowadzącym duże kampanie, którym zależy na synergii wielu platform reklamowych.

O tym pisze Julia Waincetel, Senior SEM Specialist w Performics, Publicis Groupe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wreszcie pytania, przed którymi stoi dziś branża patrząca z ciekawością, ale i niepokojem w oczy AI:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • czy w dobie automatyzacji specjalista Google Ads jest jeszcze potrzebny?

Fakty i mity o automatycznych kampaniach bierze pod lupę Kinga Mech, Biddable Media Director. Z kolei o AI w Google Ads, czyli o tym, dlaczego „samo się nie zrobi” pisze Jakub Grabowski z SEOgroup.

Co jeszcze znalazło się w pierwszej części publikacji

W pierwszej części publikacji autorzy piszą również o:

  • wzajemnym stosunku SEO i SEA (Mateusz Sobolewski, Performics),
  • Optiscore – wskaźniku jakości konta Google Ads,
  • Competitive Intelligence, czyli efektywnym monitorowaniu konkurencji w środowisku cyfrowym.

Nie zabrakło również case studies:

  • Leroy Merlin ze Starcom,
  • branża motocyklowa – JackMotors.pl z Sempai,
  • SEOFLY z branżą AGD.

Najlepsze praktyki w SEO

W drugiej części autorzy piszą z kolei o:

  • skutecznej strategii SEO jako fundamencie długoterminowego sukcesu; Paulina Hendożko z Sempai zwraca uwagę m.in. na dane, analitykę i nowoczesną optymalizację techniczną.
  • wizytówkach Google, których roli wciąż nie da się pominąć: Joanna Brożyna z agencji KS i Marcin Karwowski z WeNet.

Druga część publikacji pochyla się też nad social proof w marketingu i nad rolą danych w strategii marketingowej.

Ponadto, inspirujące case studies:

  • jak siła brandu przekłada się na wzrost CTR (WuberTooldsSempai),
  • SEO i widoczność w branży motoryzacyjnej (WymianaOpon.pl i SEOFLY),
  • koniec z niską widocznością w wyszukiwarce, czyli jak agencja KS wystrzeliła PCP Hunters na szczyt listy wyników wyszukiwania,

…i wiele innych.

– Tempo zmian w otoczeniu marketingu jest ogromne, dlatego to ważne, by co jakiś czas się zatrzymać, zobaczyć, gdzie jesteśmy jako branża, zidentyfikować ślepe uliczki i trendy oraz określić, w którą stronę chcemy się rozwijać. To właśnie robimy w SEMbooku 2025, który prezentuje wiele różnych perspektyw, analizy, doświadczenia i sprawdzone metody działania. W dobie galopujących innowacji, różnorodności i zmieniających się oczekiwań użytkowników takie wsparcie jest niezbędne, nie tylko po to, by unikać błędnych decyzji, ale przede wszystkim, by w pełni wykorzystać potencjał nowych narzędzi i metod – mówi Szymon Rydelski, Szef Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Product Manager w WeNet. 

Publikacja „SEMbook 2025. Najnowsze trendy w SEO i PPC” dostępna jest bezpłatnie tutaj.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko