Publikacja przedstawia m.in.: charakterystykę tej grupy, ograniczenia i bariery napotykane przez jej przedstawicieli, skutki wykluczenia cyfrowego oraz wskazówki jak tworzyć produkty uwzględniające potrzeby i ograniczenia seniorów.
Populacja osób powyżej 60 roku szybko wzrasta. Szacuje się, że w 2050 roku ludność w wieku 60+ będzie stanowić ponad 40% ogólnej liczby ludności w Polsce. Srebrna generacja jest też najbardziej dynamicznie rosnącą grupą wśród użytkowników Internetu – wzrost o 20 pkt procentowych w ciągu ostatnich 7 lat.
Zobacz również
Seniorzy coraz częściej w sieci robią zakupy, angażują się w społeczności, pozyskują informacje czy po prostu spędzają wolny czas. Jednak ze względu na zmieniające się procesy poznawcze oraz nieco różniące się od pozostałych użytkowników zainteresowania, przedstawiciele Silver Generation często nie znajdują dopasowanych do swoich potrzeb interfejsów i interesujących treści. Zmagają się z barierami psychologicznymi i motywacyjnymi utrudniającymi samo rozpoczęcie korzystania z Internetu. Narażeni są więc na wykluczenie cyfrowe, co w dzisiejszych czasach, w których świat online i offline stale się przenika, może skutkować wykluczeniem ekonomicznym i społecznym.
Warto pamiętać, aby projektując interfejsy usług cyfrowych, a także tworząc ofertę czy strategię komunikacji produktów nie zapominać o potrzebach i ograniczeniach seniorów, którymi każdy z nas prędzej czy później się stanie.
Pełna wersja infografiki dostępna jest pod adresem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tekstowa wersja infografiki dostępna jest pod adresem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing