Kolejny długopis i notes z logotypem firmy mogą okazać się niewystarczające. Warto spróbować dostosować swoją ofertę do konsumentów i wykorzystać sezonowość. W końcu potrzeby pracowników czy klientów zmieniają się wraz z upływającymi miesiącami. Latem większość z nich nie będzie potrzebowała kubka termicznego, a zimą ręcznika plażowego.
Sezonowe gadżety reklamowe – dlaczego warto w nie inwestować
Inwestując w sezonowe gadżety reklamowe, można przede wszystkim zwiększyć swoją sprzedaż. Klienci będą bardziej zainteresowani tym, co jest aktualnie potrzebne i atrakcyjne w danym okresie roku. To może być jedno z kryterium wyboru, którym będą się kierowali. Konkretna pora roku rządzi się swoimi prawami. Więcej osób zainteresuje się świeczką czy kubkiem w okresie jesienno-zimowym niż wiosenno-letnim, dlatego warto konkretne produkty promować w odpowiadających im porach roku. Nie należy także zapominać o promocjach na sezonowe gadżety. Większe zainteresowanie produktami kreuje większy popyt.
Gadżety reklamowe dopasowane do odpowiedniej pory roku mogą również pomóc w zwiększeniu świadomości marki. Istnieje duża szansa, że klienci będą częściej używać danego produktu w określonym czasie. Być może gadżet wywoła u nich pozytywne emocje lub skojarzenia i ktoś pomyśli o tym, że w chłodny jesienny dzień mógł wypić ciepłą herbatę w nowym kubku z gadżetem swojej firmy lub innej marki, od której otrzymał prezent.
Wykorzystanie sezonowości gadżetów reklamowych pomaga również w dotarciu do różnych grup docelowych, co z kolei prowadzi do zwiększenia konkurencyjności na rynku. W przypadku dopasowania ofert, ograniczenie stanowi wyłącznie wyobraźnia. Tematyczny gadżet można zaprojektować w sposób kreatywny i dostosować go dowolnie do potrzeb klienta.
Co kwartał królują także nowe trendy. To również stwarza pole do popisu. Gadżety reklamowe można wówczas dostosować do tego, co jest aktualnie „na topie”.
Jakie gadżety reklamowe sprawdzą się w poszczególnych porach roku
Zanim zdecydujemy się na wybór gadżetów reklamowych, warto przeanalizować, jakie produkty najlepiej mogą przydać się konsumentom w odpowiednich porach roku.
Wiosna to dla wielu osób czas przebudzenia. Wraz z przyrodą rozkwitają ludzie, dlatego warto wówczas postawić na takie gadżety, jak produkty ekologiczne produkty, np. torby wielokrotnego użytku czy słomki bambusowe. Przydatne mogą okazać się także akcesoria na piknik, np. kocyki lub zestawy do grillowania. Dla fanów sportu można z kolei zaproponować odzież sportową, która jeszcze bardziej zachęci do podejmowania aktywności fizycznej.
Latem uwagę klientów mogą przyciągnąć torby plażowe i termiczne, które idealnie nadadzą się do transportu napojów i jedzenia. Równie praktyczne, a do tego ekologiczne będą butelki i bidony na wodę. Skoro lato, to wakacje, dlatego nie powinno się zapomnieć o gadżetach plażowych, takich jak piłki, maty oraz dmuchane siedzenia.
Jesienią konsumenci zainteresują się produktami, które zapewnią im komfort w coraz chłodniejsze dni. Przykładowo, mogą być to ciepłe szaliki lub czapki z logo firmy, termosy i kubki termiczne, w których będą mogli bez problemu przetransportować swój ulubiony gorący napój. Dobrym pomysłem mogą okazać się także płaszcze przeciwdeszczowe. W końcu jesień nie zawsze jest złota i lubi zaskoczyć deszczem.
Zima kojarzy się najczęściej z niską temperaturą, dlatego warto postawić na ciepłe ubrania, takie jak bluzy polarowe czy kurtki. Świetnie sprawdzą się także zestawy do zimowych aktywności, np. akcesoria do narciarstwa lub snowboardu, które można wykorzystać, np. podczas ferii zimowych. Nie można również zapominać o najbardziej gorącym okresie w roku, czyli świętach Bożego Narodzenia. Gadżety świąteczne, np. ozdoby choinkowe z logo, mogą okazać się świetnym prezentem chociażby dla pracowników.
Kreatywność również w promocji
Warto być kreatywnym nie tylko w tworzeniu czy dobieraniu odpowiednich gadżetów reklamowych, ale także, w przypadku ich producentów i sprzedawców, w promowaniu. Atrakcyjne treści reklamowe, czyli takie, które sprawią, że odbiorca choć na chwilę zatrzyma się przy odpowiednio dobranej wizualizacji, wideo ze specjalnie dopasowaną ścieżką dźwiękową lub materiale edukacyjnym, to klucz do sukcesu.
W osiągnięciu zamierzonego celu pomocne okaże się również:
- planowanie kampanii z odpowiednim wyprzedzeniem,
- wprowadzenie limitowanej kolekcji, personalizacji,
- utrzymanie kontaktu z klientami, zarówno przed (np. newslettery), jak i po zakupie (np. prośba o opinię).
Wprowadzając ofertę sezonową gadżetów reklamowych, w połączeniu z ich dobrze zaplanowaną i zrealizowaną promocją, można skutecznie zwiększyć sprzedaż. Dodatkowo, jeśli produkty spodobają się klientom i będą z nich często korzystali, wzmocnisz wizerunek marki w ich świadomości.
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z Reklamowe24.