„Nadzieja” to literacka akcja charytatywna zainicjowana przez Wydawnictwo Agora oraz polskich pisarzy i pisarek, w ramach której ukazała się książka złożona z tekstów m.in. Olgi Tokarczuk, Wiesława Myśliwskiego, Hanny Krall, Joanny Bator, Mariusza Szczygła, Andrzeja Stasiuka i Magdaleny Grzebałkowskiej. Wszyscy zaangażowani w inicjatywę i powstanie książki pracują jako wolontariusze – cały dochód ze sprzedaży antologii wspiera domy opieki dla seniorów, którzy znajdują się w grupie największego ryzyka zakażenia i najcięższego przebiegu COVID-19. Wyboru placówek dokonuje Fundacja Agory we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich – partnerem i patronem projektu.
– Kontaktujemy się z przedstawicielami ośrodków, które planujemy wesprzeć. To są fantastyczne rozmowy! Dowiadujemy się o tym, co domy czy hospicja robią dla podopiecznych, jak radzą sobie w pandemii, czego obawiają się w najbliższych miesiącach, jakie mają najpilniejsze potrzeby. Stąd wiemy gdzie przydadzą się fundusze na pościele, na łóżka rehabilitacyjne, dodatkową pomoc opiekuńczą, czy krosna do terapii zajęciowej. W rozmowach spotykamy ludzi i historie, które dają wielką moc do prowadzenia tej akcji – mówi Anna Kołtunowicz, wiceprezeska Fundacji Agory.
Zobacz również
Od 22 maja br. – czyli momentu pojawienia się książki w przedsprzedaży, na konto akcji wpłynęło 193 236 złotych, dzięki czemu organizatorzy mogli udzielić już pomocy pierwszym ośrodkom. Do akcji dołączyła sieć Biedronka, wspierając inicjatywę kwotą 1 062 038 złotych. „Nadzieja” jest dostępna na półkach sieci sklepu od czwartku, 9 lipca.
– Biedronka od zawsze wspierała rozwój czytelnictwa w Polsce, a od początku pandemii wspierała również Polaków i polską gospodarkę za pomocą specjalnych programów skierowanych m.in. do seniorów. Książka „Nadzieja” dostępna od dzisiaj w sklepach sieci jest kolejnym takim działaniem łączącym dobroczynność z promocją wybitnej polskiej literatury, dlatego nie mogliśmy w nim nie wziąć udziału – zapewnia Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka.
Do projektu włączyli się również polscy muzycy, którzy nawiązując do kultowej piosenki „Over the rainbow” stworzyli swoisty hymn akcji „Nadzieja All Stars – Ponad tęczą”. Za aranżacje utworu odpowiedzialny jest Krzysztof Herdzin, a polską wersję tekstu napisał Jacek Cygan. Swoich głosów użyczyły najznamienitsze nazwiska polskiej sceny muzycznej – łącznie w nagraniach udział wzięło 21 osób. Utwór „Ponad tęczą” wraz z towarzyszącym mu teledyskiem można znaleźć na kanale YouTube: tutaj.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Partnerami akcji są Rzecznik Praw Obywatelskich, Fundacja Agory oraz Empik.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Książka jest również dostępna online na Kulturalnysklep.pl, Empik.com oraz w formie e-booka m.in. na Publio.pl.