Siła YouTube w Polsce – infografika

Dziennie odwiedza go 2 miliardy ludzi. Dla wielu na całym świecie stał się źródłem wiedzy i centrum rozrywki każdego dnia. Myślisz wideo, mówisz YouTube. Jego przewagę i siłę w sieci w jednej infografice przedstawiła agencja Tube.AD.
O autorze
1 min czytania 2013-09-19

Widzowie w XXI wieku nie są już przywiązani do telewizji i narzucanego im programu. Zdecydowanie wolą oglądać to co chcą, co ich interesuje, a nawet często decydują kiedy. Dlatego wybierają Internet, portale społecznościowe, serwisy wideo czy platformy VOD. Ale i tak coraz więcej treści przekazywanych jest za pośrednictwem YouTube, który pojawia się w najwyższych pozycjach wyszukiwania. YouTube jest pierwszym serwisem, o którym ludzie pomyślą, jeśli chodzi o muzykę, pliki wideo czy nawet filmy instruktażowe.

Codzienne prawie 4 mld filmów jest oglądanych przez użytkowników Internetu na całym świecie. W Polsce wskaźniki również są imponujące. Z prawie 20 mln internautów zamieszkałych w naszym kraju, aż 13,4 mln korzysta z YouTube, co oznacza 67% zasięg.

Polacy w ciągu jednego miesiąca oglądają 12,99 mln materiałów wideo na YouTube. Taki wynik oznacza 1 miejsce w rankingu serwisów wideo w Polsce. Wszystkie pozostałe są daleko w tyle za YouTube. Podobnie jest w przypadku serwisów VOD, gdzie proporcje mówią same za siebie.

Strona główna YouTube ma więcej widzów niż najlepszy serial w dobrym czasie antenowym. 9,42 mln użytkowników miesięcznie wchodzi na główną stronę serwisu, co zapewnia mu pierwsze miejsce na podium wśród pozostałych portali informacyjnych (Onet ma niewiele ponad 7 mln, a WP.PL – 6,8 mln). YouTube jest też 2 wyszukiwarką w Polsce, zaraz po gigancie Google.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

YouTube obecnie to już nie tylko śmieszne filmy oglądane przez nastolatków. To również profesjonalne kanały tematyczne, firmowe, klasyka polskiego kina czy fachowe materiały edukacyjne. Największą grupą docelową są osoby w wieku 25-34 lata (28%) oraz 35-44 (17%). Aż 6 mln ludzi na YouTube to grupa w wieku 25-44 lat. Natomiast w serwisach społecznościowych YouTube zbliżył się do poziomu Facebooka, który ma 13,8 mln aktywnych użytkowników.

Czasy się z zmieniają i telewizja również. Wzrasta tempo życia oraz liczba urządzeń mobilnych w naszych domach. Potrzebujemy informacji tu i teraz, najlepiej w formie zwartej oraz gotowej do odtworzenia. To my decydujemy o tym, co chcemy oglądać i kiedy. YouTube jak najbardziej nam w tym pomaga.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Opracowanie: Agencja Tube.AD / Dane: Megapanel PBI/Gemius (marzec 2013r.)