„Silna jak dziewczynka” – akcja społeczna „Wysokich Obcasów”

„Silna jak dziewczynka” – akcja społeczna „Wysokich Obcasów”
„Silna jak dziewczynka” to akcja społeczna „Wysokich Obcasów”, która ma na celu wzmocnienie wiary i pewności siebie dziewczynek zarówno w codziennym życiu, jak i w dążeniach do osiągania swoich celów i marzeń. Na łamach magazynu oraz serwisu Wysokieobcasy.pl pojawią się artykuły i podcasty, a w ramach projektu odbędzie się debata na temat wspierania pewności siebie dziewczynek na różnych etapach edukacji oraz konkurs.
O autorze
1 min czytania 2024-02-28

Jak pokazują badania, znaczna część dziewczynek już od piątego roku życia zaczyna wątpić w swoje możliwości. Silne przekonanie, że w przyszłości nie będą miały możliwości, by zostać tym, kim chcą, ma negatywny wpływ na ich pewność siebie oraz samoocenę. To poważny problem na całym świecie, a szczególnie w Polsce, która na tle Europy ma jeden z najniższych wyników samoakceptacji dziewczynek, co przekłada się m.in. na późniejsze wybory dziewczynek na kolejnych etapach edukacji.

Budowanie świadomości i promowanie równości od zawsze były częścią misji „Wysokich Obcasów”.

– Akcją „Silna jak dziewczynka” chcemy pokazać, że dziewczynki mogą być tak samo odważne i silne jak ich rówieśnicy. Chcemy zachęcać je do wypowiadania głośno swoich marzeń i dążenia do ich realizacji, a ich opiekunom i bliskim dać narzędzia do wspierania ich w byciu niezależnymi, wolnymi i szczęśliwymi, ale też stanowczymi – mówi Monika Tutak-Goll, redaktorka naczelna „Wysokich Obcasów” oraz inicjatorka akcji.

fot. Materiały prasowe Wysokich Obcasów

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji „Silna jak dziewczynka”, przez najbliższe miesiące na łamach „Wysokich Obcasów” i w serwisie Wysokieobcasy.pl, redakcja wraz z ekspertkami i ekspertami będzie pisać i mówić o tym, czego potrzebują dziewczynki. Kampania potrwa do czerwca i obejmie eksperckie artykuły, podcasty o tym, co zrobić, by dziewczynki rozwijały talenty, nabywały kompetencje cyfrowe i nie bały się wkraczać w obszary stereotypowo uznane za męskie, a także debatę na temat budowania u dziewczynek pewności siebie i wsparcia ich na każdym etapie edukacji. Akcji towarzyszyć będzie również konkurs z nagrodami dla czytelniczek, które odpowiedzą na pytanie „Jaką byłam dziewczynką, jaką jestem kobietą”.

Sponsorem głównym projektu jest firma Mattel, właściciel marki Barbie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sponsorami akcji są również marki YES, GAP oraz Volvo Firma Karlik. Inicjatywę wspiera promocja w internecie (WysokieObcasy.pl, Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) w prasie („Wysokie Obcasy” i „Gazeta Wyborcza”) oraz newsletterach WysokieObcasy.pl i Wyborcza.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się