W pierwszym w tym roku spotkaniu z cyklu Superbrands Business Mixer udział wzięli Szefowie Marketingu reprezentujący marki należące do Klubu Superbrands – między innymi Home Broker, M1, Ceramika Paradyż, Samsung i Siemens. Uczestnicy spotkania wysłuchali prezentacji znanego blogera, eksperta w dziedzinie budowania silnych marek, Pawła Tkaczyka, zatytułowanej „Od starożytnego targowiska do story-dwellingu – opowiadanie historii zatoczyło koło, czy stoimy w miejscu?”.
Spotkanie rozpoczęła dyskusja na temat genezy marek. Prowadzący zabrał uczestników w podróż przez starożytne targowiska, gdzie rodziła się idea marki. Za pomocą barwnych przykładów uświadamiał im, jak ważna jest opowieść w budowaniu wizerunku własnej marki oraz wyróżnianiu się na tle konkurencji. Następnie goście przenieśli się do futurystycznych światów z książek Orwella („Rok 1984”, 1949) i Huxleya („Nowy, wspaniały świat”, 1932), by poznać rzeczywistość zindustrializowaną, w której ludzie zniknęli z targowiska.
Zobacz również
Prowadzący sprowokował dyskusję na temat współczesnego pokolenia 3F, które zatopione w świecie nowych technologii ceni sobie własną przyjemność (FUN), bliskich i przyjaciół, z którymi nieustannie komunikuje się (FRIENDS) oraz regularne otrzymywanie informacji zwrotnych od otoczenia (FEEDBACK). Uczestnicy, analizując różne typy konsumentów oraz ekosystem mass mediów, zastanawiali się, co i jak należy opowiadać, by zdobyć zainteresowanie nowego odbiorcy. Na zakończenie goście wymieniali się znanymi im legendami miejskimi jako przykładami idealnie opowiedzianych historii. Wnioski ze spotkania podsumowała Nina Kowalewska-Motlik, prezes agencji New Communications: „Marka może żyć wiecznie, jeśli ma właściwą historię”.
Spotkania z cyklu Superbrands Business Mixer towarzyszą tegorocznej edycji projektu, wyróżniającego liderów wśród marek konsumenckich i biznesowych. Marki, które pozytywnie przejdą Proces Certyfikacji Superbrands, zostają zaproszone do elitarnego Klubu Superbrands. Członkostwo upoważnia je do korzystania z licznych przywilejów, w tym między innymi uczestnictwa w spotkaniach networkingowych. Superbrands 2013/2014 podsumuje jubileuszowa gala z okazji 10-lecia projektu w Polsce.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce