We wrześniu nastąpiło połączenie dwóch znanych agencji reklamowych z mocnym zespołem, bogatym portfolio, dużymi kompetencjami i nagrodami na koncie: agencji 19 Południk oraz Ancymony.
– Fuzja jest spojrzeniem w przyszłość i wykorzystaniem szansy. W tandemie możemy więcej. To rozwiązanie biznesowe win-win, które daje możliwość realizacji obustronnych potrzeb biznesowych bez stanowienia dla siebie konkurencji na rynku. Dzięki efektowi synergii nastąpi transfer wiedzy i kompetencji, rozwój usług i optymalizacja finansowa, a wszystko to da bezpośrednie korzyści naszym klientom – komentuje Wojciech Kotala, CEO agencji Ancymony oraz większościowy udziałowiec agencji 19 Południk.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Model biznesowy agencji
W połączeniu kluczem do sukcesu był sprawdzony w ciągu 2 ostatnich lat model biznesowy Ancymonów. Jest on oparty o koncepcję business unitów, czyli niezależnych, interdyscyplinarnych jednostek oferujących całościowy zakres umiejętności niezbędnych do obsługi klienta w ramach agencji full service. Pięcioma dotychczasowymi business unitami zarządzają eksperci z obszaru kreacji lub client service’u. Zapewniają one niezależność w podejmowaniu decyzji, elastyczność oraz dokładne dostosowanie kompetencji do faktycznych potrzeb klienta. Każdy team jest stały oraz interdyscyplinarny, a jego lider (business unit manager/ka) pozostaje w bliskim kontakcie z klientem i dokładnie zna specyfikę danej marki. Współpraca oparta na takim modelu tworzy autentyczne partnerstwo pomiędzy działem marketingu a zespołem agencji.
Nowe business unity w agencji
Strukturę business unitów agencji Ancymony zasilą dwa nowe zespoły. Pierwszy, o wyraźnym rysie strategicznym, to zespół Radka Grzybowskiego, uznanego na rynku dyrektora strategii. Drugim zespołem o charakterze brandingowym, jak również z umiejętnościami developerskimi oraz UX-owymi, dowodzić będzie Paweł Mikołajec, nagradzany ekspert w dziedzinie designu. Grzybowski i Mikołajec, byli zarządzający z 19 Południka, wystąpią w Ancymonach w podwójnej roli – business unit managerów oraz associate directorów, odpowiednio w obszarze strategii oraz designu.
– 19 Południk od początku był projektem, w którego centrum byli ludzie. Na przestrzeni 7 lat stworzyliśmy zespół, który uwierzył w wizję tworzenia komunikacji odważnej, jakościowej i pozbawionej kompleksów wobec dużo większych agencji. Zawsze najważniejszy był team, bo to dzięki niemu mieliśmy szansę realizować swoje ambicje i budować przyjaźnie. Połączenie z agencją Ancymony następuje w momencie, w którym jesteśmy w stanie zapewnić całemu zespołowi dalszy rozwój w większej strukturze. Pracownicy wnoszą do niego te same ambicje i motywacje, które towarzyszyły nam 7 lat temu – komentuje Radek Grzybowski, business unit manager & associate strategy director w agencji Ancymony oraz jeden z zarządzających agencją 19 Południk.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Zalety połączenia w praktyce
Struktura business unitów w agencji Ancymony zapewnia płynną integrację z 19 Południkiem, co dla klientów oznacza nową jakość obsługi. Dzięki połączeniu Ancymony rozszerzają spektrum oferowanych usług, wzmacniając ofertę w obszarach planowania strategicznego, brand experience, brand identity, designu, eCommerce oraz PR-u. Agencja wzbogaciła się o wielokrotnie nagradzany, ambitny zespół. Praktycznie z dnia na dzień jej możliwości zwiększone zostały o ponad 30%, i to tylko jeśli chodzi o liczbę specjalistów pracujących na rzecz klientów, co pozwala na bardziej efektywną i szeroką obsługę oraz świadczenie kompleksowych usług na jeszcze wyższym poziomie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing