Tak był o w przypadku sesji produktowej Skody Superb Sportline – nowego modelu zaprezentowanego przez producenta, oraz sesji z udział em influencera – w tym przypadku Michał a Kędziory znanego jako Mr. Vintage, który przygotował cykl 5 artykuł ów na temat klasyków mody męskiej, które trafił y do mody codziennej ze sportu.
„Idąc w ten projekt, chcieliśmy pokazać, że Superb to nie tylko limuzyna ale również auto, ze sportowym charakterem, a odsłona wersji Sportline był a idealnym dla tego momentem. Zastanawialiśmy się jak połączyć sport, modę i elegancję, a jako, że przy launchu modelu Superb III współpracowaliśmy z Mr. Vintage to chcieliśmy połączyć te 3 rzeczy w jedną spójną całość.” – mówi Paweł Witek ze Skody.
Zobacz również
„Chcieliśmy zrealizować dwie różne sesje zdjęciowe w tym samym miejscu i w tym samym czasie. Każda sesja miał a inny cel: pierwsza, reklamowa, miał a jak najlepiej eksponować sportowy samochód na tle pięknego polskiego krajobrazu. Druga sesja miał a kompletnie inny charakter i miał a znaleźć się na blogu poświęconym męskiej modzie. Zdjęcia musiał y być bardzo estetyczne, dopasowane do dotychczasowej komunikacji blogera, a samochód miał się pojawiać na zdjęciach bardzo naturalnie wkomponowany w kadr i kontekstowo dopasowany do całej historii jaką opowiadały ujęcia.”– przedstawia założenia projektu Paweł Osiak, Senior Specialist z MediaCom Beyond Advertising, agencji na zlecenie której realizowane był y sesje zdjęciowe.
“Ta realizacja to przykład bardzo dojrzałej współpracy między marką a influencerem. Produkt pojawił się na zdjęciach w sposób nieinwazyjny, a bloger przede wszystkim koncentrował się na zaprezentowaniu swoich stylizacji. Elegancki, sportowy samochód był tylko elementem towarzyszącym, który doskonale koresponduje z linią programową bloga.” – mówi Maciej Sawicki, Head of Production Mumin’s Interactive.
Obie sesje (produktowa i ilustrująca artykuł y) miał y miejsce w tym samym czasie, co był o wielkim wyzwaniem dla zespoł u produkcyjnego Mumin’s Interactive, pracującej na zlecenie agencji Mediacom Beyond Advertising:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- logistyka i planowanie cał ego planu zdjęciowego (dostępny był tylko 1 samochód)- research i dobór odpowiednich miejsc i plenerów,
- zabezpieczenie całego projektu na wypadek niesprzyjającej aury (zdjęcia miały miejsce pod koniec października, więc kapryśna pogoda i krótkie dni mogły wpłynąć negatywnie na pracę ekipy).
„Shoot realizowany był pod koniec października, chcieliśmy pokazać piękne polskie krajobrazy w jesiennej aranżacji. To założenie artystyczne jest równie odważne, co niebezpieczne, bo w tym w okresie pogoda jest nieobliczalna. Dlatego cały czas mieliśmy plan B w postaci zarezerwowanego i wyposażonego studia do którego mogliśmy wejść z dnia na dzień.” – mówi Sawicki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„W przypadku tego projektu mieliśmy duże wyzwanie. Dom produkcyjny Mumin’s poradził sobie z tym zadaniem wzorowo, praca na planie obu sesji przebiegał a płynnie i bezproblemowo. Profesjonalizm obu fotografów, którzy w momencie wejścia na plan zdjęciowy mieli przygotowane konkretne wizje na ujęcia spowodowały, że jakość stworzonych materiałów przerosła nasze oczekiwania.”– dodaje Paweł Osiak z Mediacom Beyond Advertising.
Na planie pracowały dwie niezależne ekipy obsł ugujące dwóch fotografów (Tomasza Albina i Łukasza Znojka) oraz zespół odpowiedzialny za stworzenie teasera video, który miał przedstawić współpracę influencera i producenta samochodu – w sumie ponad 30 osób.
“Powstał świetny materiał , 2ch fotografów, 2 różne sesje zdjęciowe, video z making of, jedno piękne auto i przepiękne mazury – nie był o szansy na to aby się nie udał o. Mimo kilku drobnych problemów przed rozpoczęciem produkcji wszystko poszło gładko. Mr. Vintage, Tomek Albin, Łukasz Znojek i cała ekipa spisali się na medal.” – wspomina Paweł Witek.
Nie tylko aura i logistyka, a także dobór miejsc stanowiących tło do zdjęć musiał być odpowiedni. W większości przypadków był y to obiekty związane ze sportem i na otwartej przestrzeni, co także nie ułatwiał o pracy ekipie produkcyjnej.
“Zrobiliśmy staranny research lokacji. Mieliśmy pokazać samochód w sportowym kontekście, w lokacjach, które są malowniczo położone. Udał o nam się znaleźć jeden z najpiękniejszych kortów w Polsce, położony w środku lasu z malowniczym widokiem na mazurskie pola. Sesję jeździecką zrealizowaliśmy min. w XIX wiecznej stajni w kompleksie pałacowym Pacółtowo. Sesja żeglarska zrealizowana został a w Olszynie. Wykorzystaliśmy nowoczesną, stylową infrastrukturę, która powstał a nad jeziorem Ukiel.”– mówi Sawicki.
Postprodukcja materiał u trwał a ponad miesiąc. Jej wynikiem są zdjęcia, które możemy zobaczyć na blogu Mr. Vintage.
Film dostępny tutaj: