Trudno nie zauważyć, że w obecnym świecie cierpimy na nadmiar. Nadmiar treści, nadmiar informacji i oczywiście nadmiar śmieci. Jesteśmy do tego już tak przyzwyczajeni, że aby dostrzec, jak wszystkiego jest dużo, to wszystko… musiałoby po prostu zniknąć.
Z tego też powodu marka Tefal ruszyła z kampanią, która miała na celu zwiększenie ekologicznej świadomości społeczeństwa oraz zmianę ich nawyków. Ponadto, celem akcji było zwiększenie znajomości marki w nowych obszarach rynkowych. Tefal bowiem kojarzy się konsumentom przede wszystkim z akcesoriami kuchennymi, mimo, że ma w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment sprzętów elektronicznych, między innymi odkurzaczy.
Zobacz również
– Od dłuższego czasu chcieliśmy dać wyraz temu, że nie jest nam obojętny los środowiska i staramy się dążyć do minimalizacji produkcji odpadów. Wiemy, że jako szanowana i rozpoznawalna marka jesteśmy odpowiedzialni za kreowanie świadomości ekologicznej na rynku i traktujemy tę rolę bardzo poważnie. Jest z tym związana między innymi polityka 10 lat naprawialności naszych odkurzaczy. Dodatkowo, szukaliśmy sposobu, aby podkreślić obecność marki Tefal w segmencie odkurzaczy. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ w świadomości konsumenta jesteśmy kojarzeni przede wszystkim z akcesoriami kuchennymi. Chcieliśmy połączyć te cele w jedno i tak zrodziła się akcja „#SkuteczniePosprzatane – powiedziałą Joanna Nowakowska, dyrektor marketing marki Tefal.
Kampania zaczęła się od posprzątania internetu
14 lipca na jeden dzień zniknęła cała treść serwisu ASZ Dziennik. Czytelnicy portalu mogli zobaczyć, że zakładki i artykuły zastąpiła biała plansza z hasłem #Skutecznieposprzatane. Puste reklamy pojawiły się także na stronach Filmweb i Gazeta.pl. Podobna sytuacja miała miejsce w mediach społecznościowych aktora Mateusza Damięckiego i prezenterki telewizyjnej Agnieszki Cegielskiej, którzy zostali ambasadorami akcji. Cała treść ich kanałów zniknęła na 24 godziny, a obserwatorzy mogli zobaczyć tylko pojedynczy post z hasłem kampanii. Próbę wyjaśnienia nietypowej sytuacji podjął portal NaTemat.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tefal skutecznie posprząta
Następnego dnia ambasadorzy i partnerzy kampanii wyjaśnili, że ukrycie treści miało znaczenie symboliczne, a prawdziwym celem było zwrócenie uwagi na problem, jakim jest zanieczyszczenie naszej planety trudno biodegradowalnymi odpadami.
Przechodząc od słów do czynów, Tefal uruchomił dedykowaną stronę internetową, na której każdy może oddać głos na wybrany przez siebie park narodowy, któremu należy się uprzątnięcie śmieci. W akcji biorą udział parki: Gorczański, Roztoczański, Kampinoski i Wigierski, a miejsce, wybrane przez uczestników za pośrednictwem strony, zostanie posprzątane ze śmieci. Głosowanie potrwa do 15 września i tego samego dnia zostaną ogłoszone wyniki. Część dochodu ze sprzedaży odkurzaczy marki Tefal zostanie przekazana Fundacji Nasza Ziemia, odpowiedzialnej za organizację sprzątania wybranego miejsca.
Za całościową obsługę marketingową, w tym opracowanie i realizację kampanii #SkuteczniePosprzatane odpowiada agencja Cape Morris.