Skuteczny Client Service – czyli jaki?

W ostatnich latach wśród priorytetów wielu marek znalazła się poprawa obsługi klienta. Nie jest tajemnicą, że w dobie konsumenta 2.0 efektywny client service jest kluczowy dla rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Nie ma tutaj znaczenia czy mówimy o małym start-upie czy międzynarodowym gigancie.
O autorze
1 min czytania 2015-07-17

Nowocześni konsumenci są dziś bardzo wymagający, a wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom spędza sen z powiek nie jednego marketera. W kontekście działań client service dużo mówi się o innowacyjności i nowych technologiach, jednak czy jest to właściwy kierunek? Jak zadbać o obsługę klienta najwyższym poziomie?

„To, że w biznesie karty rozdają konsumenci nie ulega żadnej wątpliwości. To właśnie oni kupują produkty czy korzystają z usług danej marki. Uwaga przedsiębiorców skupiona powinna być właśnie na konsumentach. Miarą sukcesu każdej działalności jest przede wszystkim zadowolony i lojalny klient. W centrum nowoczesnego marketingu powinien być nie produkt, a człowiek. Kluczem jest tutaj budowanie zaufania na linii marka – konsument. W tym zakresie do dyspozycji mamy szereg narzędzi takich jak media społecznościowe, aplikacje czy SMS-y” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl

  • Klienci nie chcą czekać. Oferowane produkty i usługi muszą być dostarczone w odpowiednim czasie.
  • Należy słuchać tego, co do przekazania nam ma klient i uwzględniać jego oczekiwania. Czas reakcji na zapytanie klienta powinien być jak najszybszy.
  • Bądź elastyczny! Jeżeli zaistniała potrzeba, aby coś zmienić lub dostosować do preferencji klienta – zrób to.
  • Nowe technologie na dobre zmieniły nasze nawyki i preferencje komunikacyjne. Jeżeli korzystają z nich klienci to wyjdź im naprzeciw i zaimplementuj takie rozwiązania do swoich działań i strategii. Specjalistyczne systemy i oprogramowania mogą znacznie usprawnić wiele procesów biznesowych i logistycznych.
  • Pamiętaj o swoich klientach! Wysyłaj im informacje o nowej ofercie lub promocji za pomocą maila, aplikacji czy SMS-a. Dobrze poinformowany klient jest bardziej skłonny do zakupów oraz do zostania z Tobą na dłużej. Kartki urodzinowe i życzenia świąteczne także nie zaszkodzą. Pokaż ludzką twarz swojego biznesu.

„W działaniach mających na celu zapewnienie wysokiej jakości obsługi kluczowa jest odpowiednia komunikacja z konsumentami. Marketerzy powinni zadbać o to, aby przywiązać klientów do swojej marki. Narzędzia takie jak portale społecznościowe, SMS-y czy aplikacje gwarantują markom możliwość informowania klientów o nowej ofercie czy promocji. Z badań wynika, że blisko 96 proc. Polaków korzysta z komunikacji SMS. Pamiętajmy, że to klient wybiera kanał komunikacji i to firmy muszą się do niego dostosować” – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj