- Być może zawodowo zajmujesz się marketingiem i mądre inspiracje dotyczące poszukiwania niszy oraz rynku docelowego dla klientów będą dla ciebie fantastycznym wzbogaceniem twojej wiedzy.
- A może masz ciekawy pomysł, robisz cudowne rzeczy, ale nigdy nie zajmowałeś się marketingiem… więc nie bardzo potrafisz dotrzeć do swoich odbiorców…
- Albo czujesz, że chciałbyś zmienić swoje życie (jesteś znudzony, wypalony, bez entuzjazmu) i potrzebujesz konkretnych wskazówek, jak rozpoznać swoje nowe miejsce w świecie.
- Albo, będąc przedsiębiorcą, chcesz odróżnić się od setek innych firm robiących podobne rzeczy, ponieważ zdajesz sobie sprawę, że w dzisiejszym świecie sam produkt już nie wystarcza, a bardziej liczy się wartość, która za nim stoi i człowiek, który niesie w sobie pewne wartości.
- A może dopiero wkraczasz w dorosłe życie i ciężko ci sprecyzować, jaka jest twoja pasja i w czym byłbyś naprawdę dobry…
W książce Gdzie jest twoja nisza? Tada Hargrave – kanadyjskiego trenera i właściciela marki „Marketing dla Hipisów” znajdziesz trafne spostrzeżenia, sugestie i niekonwencjonalną mądrość. Dowiesz się, jak lepiej odkryć swoje kompetencje, powołanie i predyspozycje, po to, żeby łatwiej i szybciej trafić do swoich optymalnych odbiorców oraz być bardziej efektywnym w tym, co robisz.
Znalezienie niszy jest najbardziej fundamentalnym tematem dla każdego właściciela firmy. To właśnie ona jest źródłem wszystkiego, a bez jej jasnego ustalenia, biznes zawsze kuleje.
Zobacz również
Jak mówi Tad Hargrave – najgorsza definicja niszy w biznesie brzmiałaby tak – „Pomagam ludziom unikać problemów uzyskiwać upragnione rezultaty. Robię to tam, gdzie chcą, tak jak chcą i wtedy, kiedy chcą”. Nigdy nie słyszałem o niszy, która byłaby określona tak szeroko. Tylko jakieś wszechmocne bóstwo mogłoby sprostać temu zadaniu. Nikt inny nie mógłby się nawet zbliżyć do tego celu, a próba jego osiągnięcia, byłaby bardzo stresująca. Nie chodzi o robienie wszystkiego dla wszystkich… Chodzi o zrozumienie swojej szczególnej roli – obszaru, do którego najbardziej pasujesz. Nie chodzi o podejmowanie współpracy z każdym człowiekiem, tylko o autentyczne zrozumienie swojej grupy docelowej i czekającej nas pracy. Można to ująć w ten sposób – twoja nisza jest tam, gdzie jesteś niezbędny i niezastąpiony.
Kiedy spotykam człowieka, który odnalazł swoją niszę i pytam, jak tego dokonał, odpowiedź zawsze jest taka sama. Dostrzegł coś, czego nie robi nikt inny i postanowił sam się tym zająć.
Będziesz wiedział, że dane miejsce jest twoje. Bo poczujesz się w nim jak w domu. Napełni cię pomysłami i inspiracją. Będzie pasowało do szerszej historii twojego życia. Nie będziesz musiał niczego udawać ani przybierać sztucznej pozy. Doświadczysz głębszego poczucia sensu swojej pracy. Po prostu będziesz sobą.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Czym tak naprawdę jest nisza? To miejsce, do którego pasujesz najbardziej (i którego nie wypełni nikt inny poza tobą). Miejsce, w którym twoje naturalne dary, talenty, twoja prawdziwa natura oraz historia twojego życia i twoich dotychczasowych wyzwań spotykają się z wyraźną potrzebą społeczności, w której funkcjonujesz. Odkrywając i pielęgnując „swoją niszę”, nie tylko docierasz do swoich najbardziej pasujących do ciebie odbiorców (czy mówiąc językiem biznesowym – znajdujesz swój rynek docelowy), ale zaczynasz rozumieć swoje miejsce w świecie, które z jednej strony pozwoli ci najlepiej wyeksponować twoje najlepsze cechy i mocne strony, ale z drugiej będzie stale rozwijać również Ciebie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zwróć uwagę, że autor nie mówi tu o podszytej lękiem pogoni za lepszym statusem materialnym. Nie mówi o kolejnej manipulacji czy strategii, żeby „wyszarpnąć swój kawałek tortu”. Mówi o tym, w jaki sposób możesz być bardziej obecny w życiu innych ludzi, jak ich dotykać i wzbogacać sposobem, w jaki się realizujesz, jak możesz lepiej im służyć, czerpiąc z tego wewnętrzne spełnienie oraz profity finansowe.
Oto co znajdziesz w książce:
- Poszukiwanie Niszy: Gniazdo – odkryjesz tu 52 błyskotliwe i trafne koncepcje, leżące u podstaw podejścia autora do tematu niszy. Na pewno pomogą ci one w jej szybszym odnalezieniu. Dowiesz się z nich – Czym w ogóle jest nisza. Czym nisza nie jest? Dlaczego powinieneś odnaleźć swoją niszę i co będzie pomocne w tym procesie.
- Poszukiwanie Niszy: Spirala – poznasz stworzony przez autora praktyczny, dodający otuchy, zrównoważony i zgodny ze zdrowym rozsądkiem proces, który pomoże ci ruszyć do przodu ze znalezieniem swojej niszy (zwłaszcza jeśli zmagasz się z tym od lat). Dowiesz się również czym różni się poszukiwanie niszy w przypadku dwóch typów biznesowych – przedsiębiorcy i artysty.
- Gniazdo historii – zrozumiesz, jaka jest rola odnalezienia własnej niszy w kontekście szerszych ruchów, działających na rzecz zmian społecznych na świecie.
- Czternaście uzasadnionych przyczyn, przez które poszukiwanie niszy może budzić panikę (i dlaczego nie ma w tym nic złego). Znajdziesz tu listę podstawowych obaw i lęków związanych z tym procesem i jak sobie z nimi radzić.
To, co proponuje Tad, wykracza poza sferę biznesową. Prawdziwe zmiany w społeczeństwie rozpoczynają się bowiem od każdego pojedynczego człowieka, który odnajdując swoje powołanie i pasję, zmienia siebie oraz swoją lokalną społeczność od środka. Autor jest jednym z pionierów i kreatorów takiego podejścia.
O autorze
Tad Hargrave oprócz tego, że jest jedynym w swoim rodzaju ekspertem od zielonego marketingu, jest również hipisem i aktywistą, który przez ostatnią dekadę pracuje nad zbudowaniem mostu pomiędzy światem biznesu a aktywizmem i odkrywaniem swojego miejsca w świecie. Te osobiste predyspozycje nazywa niszą. Od ponad dziesięciu lat prowadzi warsztaty marketingowe w całej Kanadzie, dzieląc się swoimi niekonwencjonalnymi pomysłami ze świadomymi przedsiębiorcami. Wspiera ludzi w rozwoju swojej działalności (bez konieczności zaprzedawania własnej duszy). Jest również komikiem i współtworzy postępowe społeczeństwo w Edmonton.
W swojej pracy nieustannie przyświecają mu następujące priorytety. Jak pisze autor: „Jak możemy zmienić zepsuty do rdzenia system, ale równocześnie spokojnie mieć na czynsz i inne ważne potrzeby? Jak możemy budować nasze społeczności, a jednocześnie tworzyć ruch w kierunku pozytywnej zmiany na całym świecie? Jak możemy żyć bez wpadania w pułapkę duchowego materializmu, chciwości i konsumpcjonizmu?”.
Tad założył takie portale jak TheLocalGood.ca, streetcarshows.com, indigodrinks.ca, socialyogiyeg.com oraz yesworld.org. Zna język szkocki gaelicki i współtworzy stronę www.novascotiagaelsjam.com. Jest wielkim fanem serialu Doctor Who.
Zapraszamy na spotkanie z Tadem, ekspertem od slow marketingu w Polsce!
2020 – Szkolenie z marketingu dla holistycznych przedsiębiorców.
Na warsztacie nauczysz się:
- Jak wyjść do ludzi z tym, co robisz…
- Jak mówić o tym, czym się zajmujesz, żeby było to dla innych klarowne, interesujące i angażujące…
- Jak odróżnić się od setek innych przedsiębiorców… masażystów, nauczycieli jogi, doradców itp.
- Jak zająć mocną pozycję na rynku i robić to, co się kocha…
- Jak nauczyć się ogarniać swój biznes od strony marketingowej tak, żeby było to przyjemne, łatwe inspirujące dla innych…
- Jak zdobywać więcej, idealnie pasujących i powracających do ciebie klientów.
Zapisz się na powiadomienie o szkoleniu na stronie www.upeksa.pl.
Ważne linki:
- Polska strona Tada Hargrave: https://tadhargrave.bialywiatr.com
- Link do strony Marketing dla Hipisów na FB: facebook.com/marketingDlaHipisow
- W tym miejscu znajdziecie informacje o planowanych warsztatach z Tadem Hargrave w Polsce w 2020 roku www.upeksa.pl/wydarzenia