Slow marketing, czyli jak tchnąć życie w… życie i biznes!

Slow marketing, czyli jak tchnąć życie w… życie i biznes!
Wierzę, że człowiek czuje się spełniony i szczęśliwy wtedy, gdy robi to, co kocha, robi to dobrze i dzięki temu zmienia życie innych na lepsze. Wtedy dopiero czuje sens z wykonywanej pracy i odnajduje swoje miejsce w świecie – Tad Hargrave.
O autorze
4 min czytania 2019-07-05
  • Być może zawodowo zajmujesz się marketingiem i mądre inspiracje dotyczące poszukiwania niszy oraz rynku docelowego dla klientów będą dla ciebie fantastycznym wzbogaceniem twojej wiedzy.
  • A może masz ciekawy pomysł, robisz cudowne rzeczy, ale nigdy nie zajmowałeś się marketingiem… więc nie bardzo potrafisz dotrzeć do swoich odbiorców…
  • Albo czujesz, że chciałbyś zmienić swoje życie (jesteś znudzony, wypalony, bez entuzjazmu) i potrzebujesz konkretnych wskazówek, jak rozpoznać swoje nowe miejsce w świecie.
  • Albo, będąc przedsiębiorcą, chcesz odróżnić się od setek innych firm robiących podobne rzeczy, ponieważ zdajesz sobie sprawę, że w dzisiejszym świecie sam produkt już nie wystarcza, a bardziej liczy się wartość, która za nim stoi i człowiek, który niesie w sobie pewne wartości.
  • A może dopiero wkraczasz w dorosłe życie i ciężko ci sprecyzować, jaka jest twoja pasja i w czym byłbyś naprawdę dobry…

W książce Gdzie jest twoja nisza? Tada Hargrave – kanadyjskiego trenera i właściciela marki Marketing dla Hipisów” znajdziesz trafne spostrzeżenia, sugestie i niekonwencjonalną mądrość. Dowiesz się, jak lepiej odkryć swoje kompetencje, powołanie i predyspozycje,  po to, żeby łatwiej i szybciej trafić do swoich optymalnych odbiorców oraz być bardziej efektywnym w tym, co robisz.

Znalezienie niszy jest najbardziej fundamentalnym tematem dla każdego właściciela firmy. To właśnie ona jest źródłem wszystkiego, a bez jej jasnego ustalenia, biznes zawsze kuleje.

Jak mówi Tad Hargrave – najgorsza definicja niszy w biznesie brzmiałaby tak – „Pomagam ludziom unikać problemów uzyskiwać upragnione rezultaty. Robię to tam, gdzie chcą, tak jak chcą i wtedy, kiedy chcą”. Nigdy nie słyszałem o niszy, która byłaby określona tak szeroko. Tylko jakieś wszechmocne bóstwo mogłoby sprostać temu zadaniu. Nikt inny nie mógłby się nawet zbliżyć do tego celu, a próba jego osiągnięcia, byłaby bardzo stresująca. Nie chodzi o robienie wszystkiego dla wszystkich… Chodzi o zrozumienie swojej szczególnej roli – obszaru, do którego najbardziej pasujesz. Nie chodzi o podejmowanie współpracy z każdym człowiekiem, tylko o autentyczne zrozumienie swojej grupy docelowej i czekającej nas pracy. Można to ująć w ten sposób – twoja nisza jest tam, gdzie jesteś niezbędny i niezastąpiony.

Kiedy spotykam człowieka, który odnalazł swoją niszę i pytam, jak tego dokonał, odpowiedź zawsze jest taka sama. Dostrzegł coś, czego nie robi nikt inny i postanowił sam się tym zająć. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Będziesz wiedział, że dane miejsce jest twoje. Bo poczujesz się w nim jak w domu. Napełni cię pomysłami i inspiracją. Będzie pasowało do szerszej historii twojego życia. Nie będziesz musiał niczego udawać ani przybierać sztucznej pozy. Doświadczysz głębszego poczucia sensu swojej pracy. Po prostu będziesz sobą.

Czym tak naprawdę jest nisza? To miejsce, do którego pasujesz najbardziej (i którego nie wypełni nikt inny poza tobą). Miejsce, w którym twoje naturalne dary, talenty, twoja prawdziwa natura oraz historia twojego życia i twoich dotychczasowych wyzwań spotykają się z wyraźną potrzebą społeczności, w której funkcjonujesz. Odkrywając i pielęgnując „swoją niszę”, nie tylko docierasz do swoich najbardziej pasujących do ciebie odbiorców (czy mówiąc językiem biznesowym – znajdujesz swój rynek docelowy), ale zaczynasz rozumieć swoje miejsce w świecie, które z jednej strony pozwoli ci najlepiej wyeksponować twoje najlepsze cechy i mocne strony, ale z drugiej będzie stale rozwijać również Ciebie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zwróć uwagę, że autor nie mówi tu o podszytej lękiem pogoni za lepszym statusem materialnym.  Nie mówi o kolejnej manipulacji czy strategii, żeby „wyszarpnąć swój kawałek tortu”. Mówi o tym, w jaki sposób możesz być bardziej obecny w życiu innych ludzi, jak ich dotykać i wzbogacać sposobem, w jaki się realizujesz, jak możesz lepiej im służyć, czerpiąc z tego wewnętrzne spełnienie oraz profity finansowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oto co znajdziesz w książce:

  1. Poszukiwanie Niszy: Gniazdo – odkryjesz tu 52 błyskotliwe i trafne koncepcje, leżące u podstaw podejścia autora do tematu niszy. Na pewno pomogą ci one w jej szybszym odnalezieniu. Dowiesz się z nich – Czym w ogóle jest nisza. Czym nisza nie jest? Dlaczego powinieneś odnaleźć swoją niszę i co będzie pomocne w tym procesie.
  2. Poszukiwanie Niszy: Spirala – poznasz stworzony przez autora praktyczny, dodający otuchy, zrównoważony i zgodny ze zdrowym rozsądkiem proces, który pomoże ci ruszyć do przodu ze znalezieniem swojej niszy (zwłaszcza jeśli zmagasz się z tym od lat). Dowiesz się również czym różni się poszukiwanie niszy w przypadku dwóch typów biznesowych – przedsiębiorcy i artysty.
  3. Gniazdo historii – zrozumiesz, jaka jest rola odnalezienia własnej niszy w kontekście szerszych ruchów, działających na rzecz zmian społecznych na świecie.
  4. Czternaście uzasadnionych przyczyn, przez które poszukiwanie niszy może budzić panikę (i dlaczego nie ma w tym nic złego). Znajdziesz tu listę podstawowych obaw i lęków związanych z tym procesem i jak sobie z nimi radzić.

To, co proponuje Tad, wykracza poza sferę biznesową. Prawdziwe  zmiany w społeczeństwie rozpoczynają się bowiem od każdego pojedynczego człowieka, który odnajdując swoje powołanie i pasję, zmienia siebie oraz swoją lokalną społeczność od środka. Autor jest jednym z pionierów i kreatorów takiego podejścia.

O autorze

Tad Hargrave oprócz tego, że jest jedynym w swoim rodzaju ekspertem od zielonego marketingu, jest również hipisem i aktywistą, który przez ostatnią dekadę pracuje nad zbudowaniem mostu pomiędzy światem biznesu a aktywizmem i odkrywaniem swojego miejsca w świecie. Te osobiste predyspozycje nazywa niszą. Od ponad  dziesięciu lat prowadzi warsztaty marketingowe w całej Kanadzie, dzieląc się swoimi niekonwencjonalnymi pomysłami ze świadomymi przedsiębiorcami. Wspiera ludzi w rozwoju swojej działalności (bez konieczności zaprzedawania własnej duszy). Jest również komikiem i współtworzy postępowe społeczeństwo w Edmonton.

W swojej pracy nieustannie przyświecają mu następujące priorytety. Jak pisze autor: „Jak możemy zmienić zepsuty do rdzenia system, ale równocześnie spokojnie mieć na czynsz i inne ważne potrzeby? Jak możemy budować nasze społeczności, a jednocześnie tworzyć ruch w kierunku pozytywnej zmiany na całym świecie? Jak możemy żyć bez wpadania w pułapkę duchowego materializmu, chciwości i konsumpcjonizmu?”.

Tad założył takie portale jak TheLocalGood.ca, streetcarshows.com, indigodrinks.ca, socialyogiyeg.com oraz yesworld.org. Zna język szkocki gaelicki i współtworzy stronę www.novascotiagaelsjam.com. Jest wielkim fanem serialu Doctor Who.

Zapraszamy na spotkanie z Tadem, ekspertem od slow marketingu w Polsce!

2020 – Szkolenie z marketingu dla holistycznych przedsiębiorców.

Na warsztacie nauczysz się:

  • Jak wyjść do ludzi z tym, co robisz…
  • Jak mówić o tym, czym się zajmujesz, żeby było to dla innych klarowne, interesujące i angażujące…
  • Jak odróżnić się od setek innych przedsiębiorców… masażystów, nauczycieli jogi, doradców itp.
  • Jak zająć mocną pozycję na rynku i robić to, co się kocha…
  • Jak nauczyć się ogarniać swój biznes od strony marketingowej tak, żeby było to przyjemne, łatwe inspirujące dla innych…
  • Jak zdobywać więcej, idealnie pasujących i powracających do ciebie klientów.

Zapisz się na powiadomienie o szkoleniu na stronie www.upeksa.pl.

 

Ważne linki: