…można się spodziewać.
Nowe funkcje na Instagramie
Instagram ze swoją niezwykle popularną usługą fotograficzno-społecznościową jest już nie tylko aplikacją do dzielenia się zdjęciami i materiałami wideo pomiędzy znajomymi, ale staje się coraz istotniejszym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów – szczególnie dla marek modowych oraz firm z branży e-commerce. Od 7 listopada wdraża funkcje, które mają ułatwić firmom prowadzenie sprzedaży bezpośredniej. Na czym dokładnie będą one polegać?
Zobacz również
Marki będą miały możliwość umieszczać przy zdjęciach produktów ich dokładny opis oraz cenę. Nowe opcje mają zatem ułatwić użytkownikom Instagrama podjęcie decyzji o zakupie, bez wychodzenia z aplikacji. Dodatkowo, wprowadzony ma zostać przycisk „Shop now”, przekierowujący na stronę zewnętrzną, na której można zrealizować transakcję.
Zgodnie z oficjalną informacją podaną przez Instagram, w pierwszej fazie wdrożenia, nowe funkcje zostaną udostępnione wybranym 20 markom (z branży retail) w USA. Jak w praktyce będzie to wyglądać? Na zdjęciu z produktami, użytkownik będzie miał możliwość sprawdzić np. ich cenę (poprzez kliknięcie w przycisk „Tap to view products”). Klikając na interesujący go produkt, zostanie przekierowany na stronę z jego szczegółowym opisem. Na tym etapie może również użyć przycisku „Shop Now”. Po jego kliknięciu zostanie przekierowany na stronę zewnętrzną, na której może dokonać zakupu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Źródło: blog.business.instagram.com
Nowe boty Twittera
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Twitter jest jednym z tych kanałów społecznościowych, poprzez który użytkownicy kontaktują się z firmą z nadzieją otrzymania sprawnej odpowiedzi. Dlatego też społecznościowy „ćwierkacz”, chcąc ułatwić markom komunikację z klientami i usprawnić proces ich obsługi, wprowadził system odpowiedzi obsługiwany przez boty. Nowe rozwiązania obejmują, m. in. powitanie wysyłane w odpowiedzi na przesłane firmom wiadomości bezpośrednie. Nową funkcję Twitter zaprezentował na swoim koncie oraz na blogu w formie krótkiego materiału wideo.
Automatyczna blokada obraźliwych tweetów i wiadomości
Kolejną zmianą, która być może będzie wprowadzona na Twitterze, jest możliwość automatycznej blokady tweetów zawierających zdefiniowane słowa kluczowe. Taka wiadomość pojawiła się w minionym tygodniu na stronie serwisu The next web. Nie jest jednak do końca wiadome, kiedy i czy w ogóle ta funkcja zostanie wprowadzona na stałe. Część użytkowników korzystających z Twittera na iOS zauważyła wprowadzone zmiany, jednakże zostały one bardzo szybko wyłączone.
Źródło: thenextweb.com
Media społecznościowe coraz częściej zaskakują nas nowymi aktualizacjami. Ostatnie usprawnienia dotyczą szczególnie marek, branży e-commerce oraz obsługi klienta. To zapewne nie ostatnie nowości o których przeczytamy jeszcze w tym roku. Czym jeszcze zaskoczą nas społeczności? Zapewne przekonamy się już wkrótce.