Popularność smartfonów
W 2011 tylko 14% Internautów miało smartfona, w ciągu roku grupa ta wzrosła do 52% i na tym poziomie się utrzymuje. W 2012 widać boom na tablety z 9% ich użytkowanie wzrosło do 17% w 2013 .
W kategorii smartfony liderem jest Samsung (32%) natomiast Nokia to najpopularniejsza marka na rynku telefonów komórkowych. Nokię posiada 38% internautów. Osoby posiadające smartfony są ogólnie bardziej zainteresowane technologią niż pozostali internauci, częściej korzystają z komputerów, laptopów, tabletów czy konsoli.
Zobacz również
Wykorzystywanie Internetu w telefonie
Zmienia się sposób wykorzystywania Internetu w telefonie. Spada użytkowanie poczty prywatnej a wzrasta Facebooka – niewykluczone, że Facebook oferujący także dostęp do poczty, odbiera klientów serwisom oferującym pocztę. Coraz chętniej także korzystamy z aplikacji do sprawdzania pogody. Smartfony przestały być urządzeniem, które przede wszystkim pozwala na kontakt ze światem i dostęp do Internetu kiedy nie ma się laptopa czy komputera pod ręką. Smartfony najczęściej używane są w domu, już ponad połowa (52%) respondentów korzysta z nich w domu. Grupa ta systematycznie rośnie.
Korzystanie z aplikacji
Korzystamy z aplikacji raczej w sposób wyważony – większość Polaków ma zainstalowanych do 10 dodatkowych aplikacji. Najpopularniejsze są aplikacje bezpłatne, tylko 22% ściągało aplikacje płatne. Te osoby wydają średnio nie więcej niż 10 złotych miesięcznie na ten cel. Polacy są oszczędni jeśli chodzi o wydatki na telefon – 16% płaci rachunki wyższe niż 100 zł miesięcznie, tylko 15% respondentów byłoby skłonnych płacić za aplikacje, by nie mieć w nich reklam.
Nowe technologie
Nowe rozwiązania technologiczne takie jak NFC i Augmented Reality nie są dobrze znane i używane – tylko 9% ma w swoim telefonie technologię NFC, a 3% płaciło w ten sposób. W przypadku Augmented Reality odsetki te w obu przypadkach wynoszą 2%. Bardziej popularne stały się QR kody – aplikację do ich odczytywania ma 33% respondentów, a korzystało z niej 26%.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W 2013 roku badanie MEC zostało przeprowadzone na próbie N=2259 internautów w wieku powyżej 14 roku życia metodą CAWI.
Słuchaj podcastu NowyMarketing