…na przestrzeni 2015 i 2016 roku.
Wszystko rozpoczyna się od poszukiwań
Nawet jeśli wydaje nam się, że kupujemy spontanicznie, konkretne wybory powstają w naszych głowach po obejrzeniu kilku filmów, przeglądaniu Instagrama lub na skutek przypadkowego natknięcia się na produkt w sieci. Okazuje się, że ponad połowa użytkowników (52%) korzysta z wyszukiwarek w swoich smartphonach. Istotnym jest również fakt, że w ciągu kilku ostatnich lat ogólna liczba wyszukiwań na telefonie wzrosła aż 15-krotnie. To pierwszy krok ku temu, aby nasze życie zostało zdominowane przez urządzenia mobilne.
Zobacz również
90% z nas korzysta ze smartphona w sklepie
Smartphone jest dzisiaj istotnym elementem życia wielu z nas, m.in. właśnie z powodu zakupów. Potwierdzeniem jest fakt, że 90% konsumentów podczas dokonywania zakupu sprawdza dane na swoim smartfonie. To bardzo dobra wiadomość dla reklamodawców, którzy mogą zrobić coraz więcej właśnie w strefie mobile.
Aplikacja źródłem informacji
45% użytkowników korzysta z aplikacji w celu sprawdzenia informacji o usłudze lub produkcie, który zamierzają kupić. Oznacza to, że niemal co drugi konsument przed dokonaniem zakupu zapoznaje się z treściami zamieszczonymi w sieci. Taka sytuacja z kolei może powodować również wzrost zakupów online i contentu reklamowego, z czego powinni ucieszyć się zarówno wydawcy, jak i reklamodawcy.
Oprócz tego, że konsumenci poszukują informacji o produkcie na smartphonie przed zakupami, robią to również podczas zakupów. 62% użytkowników poszukuje informacji podczas robienia zakupów w sklepie offline. W tym przypadku wartym uwagi rozwiązaniem jest usługa geotargetowania, która pozwala reklamodawcom dotrzeć do potencjalnych klientów w odległości około 30 metrów od konkretnego sklepu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Polacy chcą próbować
Pomimo tego że użytkowników mobilnych wciąż przybywa, wbrew pozorom zakupy przez internet nadal nie są aż tak popularne. Wiele jednak wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości trend ten będzie ulegał zmianie. Ponad 70% Polaków niekupujących jeszcze przez smartphona lub tablet, chce w tym roku wypróbować zakupy mobile. – W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50 proc. To oznacza, że jej ekspansja jest wciąż jeszcze przed nami a możliwości rozwoju są praktycznie nieograniczone. W najbliższych latach z pewnością powstanie wiele ekscytujących innowacji i rozwiązań, które będą kształtować zachowania użytkowników, którzy już dzisiaj nie rozstają się ze swoim smartphonem.– mówi Michał Sołtys z Grupy Kwanko.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródła badań: publikacje na przestrzeni 2015 i 2016 roku