W związku z wprowadzeniem Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, od 14 marca 2020 roku została ograniczona działalność m.in. restauracji, kawiarni czy barów. Obecnie mogą one świadczyć jedynie usługi na wynos i na dowóz.
Z kolei na co dzień głównym źródłem utrzymania większości restauracji są usługi świadczone w lokalu. W 2019 roku aż 59% Polaków, którzy ukończyli 15 rok życia, odwiedzało lokale gastronomiczne. Średnio w punktach HoReCa bywali cztery razy w miesiącu i wydawali 130 zł miesięcznie. Z kolei jedzenie na wynos zamawiało 36% Polaków, przy czym jako główne okazje do zamawiania posiłków respondenci podawali: brak jedzenia w domu – 47%, brak czasu na gotowanie – 42% i spotkania ze znajomymi – 38%. Restauratorzy stanęli więc w obliczu podwójnie trudnej sytuacji – z jednej strony zamknięcia lokali dla konsumentów, z drugiej – w związku z zaleceniami, by pozostawać w domu i nie spotykać się z innymi osobami – zmniejszenia liczby okazji do zamawiania posiłków.
Zobacz również
Odpowiadając na obecną sytuację kucharzy, szefów kuchni, restauratorów i cukierników, redakcja portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem jest ZT Kruszwica, stworzyła kampanię społeczną #WspieramLokalneLokale. Celem akcji jest zwrócenie uwagi konsumentów na trudną sytuację, w jakiej znalazła się branża HoReCa i wsparcie jej poprzez zachęcenie do składania zamówień w lokalnych lokalach z dowozem do domu.
Aby włączyć się do akcji #WspieramLokalneLokale wystarczy wykonać 4 proste kroki:
- Złożyć zamówienie z dostawą do domu w dowolnej restauracji.
- Zrobić dowolne zdjęcie i umieść w swoich mediach społecznościowych.
- Oznaczyć na zdjęciu restaurację, w której zostało złożone zamówienie i dodać hashtag #WspieramLokalneLokale.
- Podzielić się informacją o kampanii z innymi.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell