Scenariusze do materiałów powstały przy zaangażowaniu twórców, aby stworzyć treści, które mogą pojawić się na ich profilach w naturalny i niewymuszony sposób, wpisany w ich codzienną komunikację. W materiałach promocyjnych, obaj bohaterowie, Smolasty i Jacob, pojawili się w rolach zagubionych wędrowców w scenografii inspirowanej nowym rozdziałem gry.
Dwa teasery opublikowane tuż po premierze nowego rozdziału w lekki sposób pokazują interakcję między bohaterami wykorzystując także ich naturalne, niewyreżyserowane reakcje. Dzięki takiemu zabiegowi materiały zdobyły około 400 tysięcy wyświetleń organicznych w zaledwie 2 dni, zanim rozpoczęła się ich płatna promocja.
Zobacz również
Teaser 1:
@smolasty Zagraj w Fortnite: Rozdział 4. Dołącz do mnie & @Jacob #reklama dźwięk oryginalny – Smolasty
Teaser 2:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
@jacob4yt Zagraj w Fortnite: Rozdział 4. Dołącz do mnie & @smolasty #reklama original sound – Jacob
Założeniem głównego spotu było sprytne połączenie nagranych materiałów z prezentacją gameplay’a nowego rozdziału Fortnite. Ponadto, jednym z elementów komunikacji było nawiązanie do polskiego akcentu pojawiającego się w nowym sezonie – skina Geralta z Rivii. Teatralny charakter produkcji przełamany zabiegami operatorskimi przełożył się na bardzo dobry odbiór materiału wśród widowni, widoczny w sentymencie komentarzy pod materiałem. Spot został wyemitowany w formie Spark Ad w formacie TopView z liczbą ponad 4,5 miliona wyświetleń.
Top view:
@jacob4yt Epicka historia Jacob & @Smolasty. Graj w Fortnite: Rozdział 4 #reklama original sound – Jacob
Kolejny etap kampanii to zaangażowanie twórców i graczy na TikToku do tworzenia treści pokazujacych ich doświadczenia w nowym rozdziale gry. W tym celu do współpracy zostali zaproszeni TikTokerzy zajmujący się Gamingiem – Jacob, Gabi Kuczyńska, Przemk, Węgrzyn, Toffiecrisp, Couple Power i Manoyek.
Kampania dla Fortnite to kolejny przykład efektywnego wykorzystania influencer marketingu i doboru twórców w formatach, które mogą być zarówno jakościowe, jak i dopasowane do platformy. A jeżeli nie znacie jeszcze gry, to idźcie grać w Fortnite bo będzie… epicko!
Making of:
@spacecatindustries Epicka realizacja kampanii Fortnite z udziałem @Smolasty i @Jacob #spacecatindustries #marketingagency dźwięk oryginalny – Space Cat Industries
Za koncepcję kreatywną odpowiada agencja SpaceCat Industries, która specjalizuje się w komunikacji do pokolenia Z. To kolejna produkcja agencji na planie zdjęciowym w modelu TikTok Friendly Production.
Autorski format agencji charakteryzuje się dopasowaniem charakteru profesjonalnej produkcji filmowej do specyfiki TikToka i młodej grupy docelowej poprzez kreację mającą na celu znalezienie balansu między przekazem reklamowym, a natywnym charakterem treści na platformie. Ważnym elementem przy planowaniu produkcji w modelu TikTok Friendly jest również optymalizacja kosztowa.