Dzięki zastosowaniu dopasowanej do potrzeb klienta strategii, wdrożeniu innowacyjnych narzędzi, automatyzacji działań i procesów, zaangażowaniu kilkuosobowego zespołu po stronie agencji, wykorzystaniu inteligentnych kampanii Google Ads oraz bliskiej współpracy z opiekunami agencyjnymi Google i Facebooka udało się uzyskać świetne wyniki na kilkunastu rynkach jednocześnie – piszą eksperci PromoTraffic.
SneakerStudio to multibrandowy sklep online z obuwiem typu sneakers oraz odzieżą z segmentu street fashion od znanych i renomowanych producentów. Sklep działa od 2015 roku w ramach portfolio spółki Fashion Trends Group, która dodatkowo zarządza sklepem YesSport. Sklep posiada w ofercie asortyment ponad 80 marek. Jest jednym z największych tego typu e-commerce’ów w Polsce, a sprzedaż zagraniczną prowadzi na rynkach: CZ, SK, HU, RO, UA, SI, HR, BG, DE, FR, IT, UK, US, ES, NL, AT, IE, AU i RU.
Współpraca agencji PromoTraffic ze SneakerStudio rozpoczęła się w styczniu 2018 roku i trwa do dziś. Celem dotychczasowych działań było:
Zobacz również
- rozwój obecnych rynków działalności sklepu i wejście na nowe rynki,
- zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o min. 30%,
- realizowanie kampanii Google Ads i Facebook Ads (efektywnościowych i wizerunkowych) w oparciu o ustalone KPI,
- utrzymywanie ROAS-u z kampanii efektywnościowych na poziomie min. 1000%,
- zwiększenie rozpoznawalności marki na rynkach o największym potencjale.
Wyzwania
Specjalizacja w zakresie działań eksportowych
Aby lepiej przygotować się do współpracy, ukończyliśmy szkolenie „International Growth Program” od Google i dołączyliśmy do grupy kilkudziesięciu agencji na świecie (siedmiu w Polsce), które wyspecjalizowały się w kampaniach kierowanych na nowe rynki.
Dostosowanie strategii do poszczególnych rynków
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do rynków działalności sklepu SneakerStudio zaliczają się zarówno te wysoko rozwinięte, jak i te wschodzące. Każdy z tych krajów charakteryzuje się m.in. innym potencjałem, innym poziomem konkurencji w branży klienta, inną konkurencją bezpośrednią, innymi topowymi markami w sprzedaży, innymi możliwościami reklamowymi, inną wysokością stawek (CPC, CPM, CPV itd.) oraz inną skalą budżetów, które trzeba przeznaczyć na działania efektywnościowe i wizerunkowe. Wymagało to od nas poznania specyfiki każdego rynku i odpowiedniego dostosowania strategii działania, tak aby wszędzie uzyskać możliwie maksymalny ROAS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dostosowanie strategii do lejka zakupowego
Dotarcie do użytkowników na różnych etapach styku z marką wymagało synergii działań Google Ads i Facebook Ads oraz różnych typów kampanii. Istotne było uzupełnienie kampanii efektywnościowych, które są corem strategii o działania wizerunkowe, nastawione na budowanie rozpoznawalności marki.
Tworzenie treści reklamowych w 16 językach
Proste komunikaty do reklam tworzyliśmy sami, bazując na rozbudowanym pliku z podstawowymi zagadnieniami we wszystkich 16 językach, jednak było to wystarczające w przypadku większości wdrażanych promocji. W przypadku bardziej wymagających treści współpracowaliśmy z tłumaczami po stronie Klienta.
Automatyzacja działań i procesów
Aby efektywnie rozwijać Klienta, wdrożyliśmy kilka innowacyjnych narzędzi, m.in. Whoop!, PPC Bee, Feedink, Orbiter, Keyword Tool, Supermetrics i ROI Hunter. Wykorzystaliśmy również inteligentne kampanie w Google Ads.
Skalowanie budżetów przy utrzymaniu ROAS-u
Zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie wymagało realizacji kampanii w coraz wyższych budżetach, przy zachowaniu ROAS-u w ustalonym przedziale. Wymagało to od nas ciągłego szukania nowych rozwiązań i bieżącej optymalizacji wdrożonych już kampanii.
Zarządzanie projektem
Bardzo duża skala projektu i współpraca kilkuosobowego zespołu po stronie PromoTraffic, jak i SneakerStudio wymagała niestandardowego podejścia do współpracy w obszarze komunikacji, realizacji i raportowania. Kluczowym narzędziem był tutaj Supermetrics, dzięki któremu mieliśmy zautomatyzowane bieżące śledzenie wyników oraz raportowanie. Narzędzie było również przydatne przy przygotowaniu estymacji do wielu akcji specjalnych.
Analiza wyników w modelu Data Driven
Aby lepiej analizować wyniki kampanii Google Ads, zrezygnowaliśmy z modelu „Last Click”, a na jego miejsce wybraliśmy model oparty na danych „Data Driven”. Weryfikując wyniki w Google Analytics zawsze uwzględnialiśmy konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji. W przypadku kampanii Facebook Ads bardzo pomocne do właściwej oceny kampanii były dla nas dane z panelu Business Managera, gdzie mogliśmy przeanalizować konwersje po wyświetleniu lub na różnych urządzeniach. Wyniki kampanii wizerunkowych Google Ads i Facebook Ads analizowaliśmy po kliknięciu i po wyświetleniu w szerszym oknie czasowym konwersji.
Kampanie efektywnościowe
Google Ads
Filarem działań Google Ads były kampanie produktowe. Od początku współpracy korzystaliśmy z różnych rozwiązań, od kampanii standardowych, przez kampanie oparte na narzędziu Whoop!, po kampanie inteligentne, na które kładziemy teraz największy nacisk. Odpowiednia struktura kampanii z podziałem na marki według ustalonego klucza, w połączeniu z zastosowanymi strategiami optymalizacji rekomendowanymi przez dedykowanego opiekuna z działu Google Shopping zapewniła nam wysoki ROAS.
Kampanie produktowe uzupełniały reklamy tekstowe w wyszukiwarce na frazy brandowe i słowa kluczowe powiązane z reklamowanym asortymentem oraz reklamy dynamiczne. Wykorzystywaliśmy również kampanie w sieci reklamowej, korzystając z reklam elastycznych i materiałów banerowych otrzymanych od klienta.
Facebook Ads
Filarem działań Facebook Ads były kampanie nastawione na konwersje oraz sprzedaż z katalogu, uzupełniane przez pozyskiwanie nowego ruchu. Korzystaliśmy z dark postów, reklam w postaci karuzeli lub kolekcji i promocji postów wielojęzycznych. Aby zwiększyć liczbę konwersji w ramach kampanii sprzedaży z katalogu, skorzystaliśmy z narzędzia ROI Hunter i stworzyliśmy atrakcyjne nakładki na zdjęcia zaciągane z pliku produktowego.
Kampanie wizerunkowe
W celu zwiększenia rozpoznawalności marki SneakerStudio do strategii włączone zostały kampanie Google Ads (YouTube: TrueView In-Stream, TrueView For Action, TrueView Discovery i Bumper Ads oraz GDN), Facebook Ads (cel: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność i wyświetlenia filmu), Criteo oraz emisja reklam w portalu Onet.pl.
W 2019 roku zrealizowaliśmy kampanie „Dress On The Edge, Be In Sneaker Girl”, „Join The Hunt” i „We Have A Hunter’s Instinct”, a w 2020 roku „Quarantine With Style #STAYHOME” i dwie duże kampanie – letnią pod hasłem „Join The Cult Of The Shoe” i zimową z odważną kreacją „Join The New Radicals”, które przy naszych działaniach promocyjnych uzyskały kilkadziesiąt milionów wyświetleń wszystkich reklam i kilkumilionowe zasięgi. Za koncepcję kreatywną wszystkich kampanii i przygotowanie materiałów wideo i graficznych odpowiadał wewnętrzny dział marketingu SneakerStudio.
Nasze działania w przypadku kampanii wizerunkowych obejmowały ustalenie kluczowych KPI, dobór najlepszych kanałów i typów kampanii, przygotowanie media planu, estymacji wyników i harmonogramu działań, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, ustawienie badania Brand Lift, cotygodniowy kontakt z klientem w celu omówienia postępów w realizacji kampanii oraz przygotowanie raportu końcowego.
Uzyskane wyniki
ROAS z kampanii efektywnościowych w Google Ads był wyliczany na bazie najważniejszych ścieżek konwersji w Google Analytics (z okresem ważności 30 dni przed konwersją), a z kampanii Facebook Ads na bazie danych z Business Managera (w oknie konwersji 7 dni po kliknięciu i 1 dzień po wyświetleniu). Pomimo znaczącego skalowania budżetów, udało się utrzymać ROAS z kampanii ponad ustalonym minimalnym poziomem oraz wpłynąć na wzrost pozostałych kanałów.
Nasze działania reklamowe PPC w zakresie kampanii efektywnościowych i wizerunkowych, działania SEO na wybranych rynkach oraz kreatywne podejście SneakerStudio do kampanii wizerunkowych i prowadzenie dodatkowych działań efektywnościowych przez Klienta w innych kanałach przełożyło się na zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o ponad 30%.
– PromoTraffic zdecydowanie należy pochwalić za jakość usług. To agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie. To zespół profesjonalnych, kompetentnych i otwartych ludzi. Nie byłoby to możliwe bez profesjonalnego wsparcia doświadczonych ekspertów z zakresu działań PPC i analityki internetowej, ale także w optymalizacji procesów zwiększających efektywność sklepu internetowego. Ich zaangażowanie i solidność wielokrotnie pokazały, że ta współpraca to udana inwestycja – mówi Kamil Bobka, CEO w SneakerStudio.
– To ważne by mieć partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. Promotraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii – dodaje Jakub Sztyler, chief marketing & e-commerce officer w SneakerStudio.
Case study współpracy PromoTraffic ze SneakerStudio było wielokrotnie wyróżniane w kraju i za granicą w branżowych konkursach, otrzymując: nominację w konkursie MIXX Awards Europe 2019 w kategorii „Campaign Effectiveness”, nominację w konkursie European Search Awards 2019 w kategorii „Best PAN European Campaign”, 1. miejsce w konkursie semKRK Awards 2019 w kategorii „Najlepsza kampania dla e-commerce”, nominację w konkursie European Search Awards 2020 w kategoriach „Best PPC Campaign” i „Best PAN European Campaign” oraz nominację w konkursie Global Search Awards 2020 w kategorii „Best Global PPC Campaign”.
PromoTraffic to agencja digitalowa, wyspecjalizowana w SEO/PPC dla branży e-commerce, która pomaga zwiększać przychody sklepów internetowych. Agencja wspiera działania marketingowe także w obszarach social media, content marketingu czy marketing automation. Ponad 50-osobowy zespół ekspertów e-commerce obsługuje szybko rosnące marki polskiej branży e-handlu, a efekty pracy agencji znajdują uznanie w postaci licznych nagród w krajowych i międzynarodowych konkursach branżowych, m.in. European Search Awards.