Akcja Sprzątanie świata – Polska jest częścią międzynarodowego ruchu „Clean Up The World”, wywodzącego się z Australii. Uczestniczy w nim blisko 40 milionów wolontariuszy na całym świecie. Polska bierze udział w tej inicjatywie już od 30 lat, a koordynatorem i patronem polskiej edycji, od 1994 roku jest Fundacja Nasza Ziemia, organizacja prowadząca również edukację ekologiczną. Finał tegorocznej, jubileuszowej edycji odbędzie się w weekend 15-17 września pod hasłem „Sprzątanie świata łączy ludzi”, stanowiącym podziękowanie dla ponad 20 milionów Polaków, którzy od wielu lat angażują się w Akcję.
Od początku lipca, Social Lama w ramach działań pro bono, odpowiada za kompleksową obsługę komunikacyjną Fundacji Nasza Ziemia w mediach społecznościowych oraz administrowanie profilami i promocję 30. Akcji Sprzątania Świata – Polska. Współpraca obejmuje także realizację kampanii Facebook Ads, opracowanie grafik, moderację czy rekomendację dodatkowych aktywności. Z ramienia agencji projekt prowadzą Anna Ozga, social media manager oraz Lidia Święcka, junior social media specialist. Współpracę nawiązano w wyniku wygranego przetargu. Umowa została podpisana do końca 2023 roku.
Zobacz również
Do tegorocznej Akcji Sprzątanie Świata – Polska może dołączyć każdy: osoby prywatne, członkowie organizacji lub wolontariatów pracowniczych czy uczniowie. W ubiegłym roku wzięło w niej udział ponad 400 tysięcy uczestników, którzy łącznie zebrali 472 tony śmieci. Formularz rejestracyjny dostępny jest na https://sprzatanieswiata.pl/.