Sotrender: Tigers, Widoczni, dentsu Polska w czołówce TOP agencji marketingowych na LinkedInie [analiza]

LinkedIn zaczyna być jednym z najbardziej angażujących kanałów social media. Sotrender, w którym od niedawna można analizować także działania z LinkedIna, sprawdził, jak czołowe agencje w Polsce radzą sobie właśnie na tym kanale.
O autorze
1 min czytania 2023-07-27

Największe profile agencji w Polsce na LinkedInie

W czerwcu 2023 r., pięcioma największymi profilami agencji marketingowych na LinkedInie były:

  1. Tigers
  2. Social Media Now – merytorycznie o mediach społecznościowych
  3. Dentsu Polska
  4. Socjomania
  5. Widoczni

Tylko trzem agencjom udało się zgromadzić ponad 10 tys. obserwatorów na swojej stronie firmowej, z czego jedynie agencji Tigers ponad 16 tys. obserwatorów.

Na przestrzeni ostatniego roku, cztery z pięciu największych profili agencji były jednocześnie profilami, które rosły najszybciej. Największy przyrost odnotowano na stronie dentsu Polska – ponad 5 tys. nowych obserwatorów. Nieco ponad 4 tys. nowych obserwatorów przybyło na profilu Tigers oraz Social Media Now.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Widoczni najbardziej angażującą i najczęściej postującą agencją na LinkedInie

W TOP3 najbardziej angażujących agencji znaleźli się Widoczni, dentsu Polska oraz Tigers.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


* W analizie zastosowano wskaźnik Activity Index. Jest to zagregowany wskaźnik zaangażowania, w którym każdy rodzaj aktywności ma inną wagę (reakcja – 1, komentarz – 4, udostępnienie – 16).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kolei jeśli chodzi o same reakcje, najwięcej, średnio, pojawiło się ich na profilu agencji GONG.

Co ciekawe, GONG zapewnił sobie taki świetny wynik głównie jedną publikacją (z lipca 2022), która dotyczyła promocji nowego filmu na Netflixie z Ryanem Goslingiem.

Większość agencji, która znalazła się w TOP10 w tym rankingu, na jedną publikację miała średnio między 52 a 38 reakcji, co jest wysokim wynikiem.

Obserwatorzy znacznie mniej chętnie komentowali jednak posty na stronach agencji – niewielu agencjom udało się mieć więcej niż 4 komentarze na jeden post.

W strategiach contentowych agencji marketingowych sprawdziła się zasada jakość ponad ilość. W większości przypadków duża liczba publikacji nie przełożyła się pozytywnie na zaangażowanie na profilu, czy liczbę reakcji.

Wyjątkiem jest agencja Widoczni, która w ciągu 12 miesięcy opublikowała najwięcej postów (455), zdecydowanie bijąc na głowę inne agencje pod tym kątem (na profilu More Bananas, na miejscu drugim, opublikowano 250 postów). Widoczni byli też agencją o największym łącznym zaangażowaniu na profilu.

Czołowe agencje publikowały treści na swoich profilach stosunkowo często i regularnie. Najczęściej postujące agencje publikowały nowe treści nawet kilka razy w tygodniu.

LinkedIn kolejnym kanałem w Sotrenderze

Przypomnijmy, że od połowy lipca 2023 roku LinkedIn jest kolejnym kanałem, który marketerzy mogą w zaawansowany sposób analizować w Sotrenderze.

 

Przeanalizowanych zostało 290 profili agencji w okresie od 20.06.2022 – 20.06.2023. W analizie nie zostały uwzględnione agencje, które działają w skali globalnej, a ich profile prowadzone są wyłącznie w języku angielskim.