Ostatnio widziałam reklamę Samsunga Galaxy Note 7 pt. Busy, busy, busy. Bezbłędny Christopher Waltz opowiada o bardzo zapracowanych Amerykanach, którym na pomoc przybywa właśnie telefon, pozwalający robić… jeszcze więcej w krótszym czasie! Oglądając ten – swoją drogą przeciętny spot, myślę o Nike – produktywnych, pomysłowych, przesuwających granice i edukujących społeczeństwo ludziach. Niech każdy z nich dostanie Samsunga, by tworzyć więcej reklam, które zawsze będą cieszyć oko!
The Switch
Nike od lat stawia na dynamizm, dobrą zabawę i dużą dawkę humoru. Oczywiście nie może zabraknąć gwiazdy reklam marki – Cristiano. Widzieliście już spot The Switch od Nike Football, w którym Król Strzelców budzi się w ciele nastolatka? Jest zabawa, jest moc przekazu, są dobre ujęcia i świetnie opowiedziana historia. Sześciominutową reklamę ogląda się jak dobry krótkometrażowy film. Pamiętajcie o popcornie i coli przed kliknięciem play! A nie, bo my tutaj o sporcie… to lepiej nie… może następnym razem…
Zobacz również
Unlimited Youth
Czy już pisałam, że Nike prowadzi bardzo inspirującą strategię, współpracując z wyjątkowymi osobami, zakochanymi w sporcie? Napiszę to raz jeszcze i do skonsumowania polecę dwa spoty z kampanii Unlimited Youth. Pierwszy zapoznaje nas z Madonną Burden – żelazną siostrą zakonną, która swoją codzienną aktywnością zawstydziłaby niejednego sportowca, nie wspominając już o wszystkich dumnie noszących w portfelach swoje karty Multisport. 86-letnia siostra biega, pływa, jeździ na rowerze i ucisza narratora spotu podczas startu w biegu Iron Man… można? Najwyraźniej tak, i nie tylko przekraczać swoje granice, ale też odłożyć starość na półkę.
Drugą inspirującą postacią jest wspinacz Kyle Maynard. W początkowych minutach spotu widzimy pierwszy plan a w tle słychać rozmowę Kyle’a z lektorem. Kamera powoli się oddala, ukazując sportowca nieposiadającego kończyn… Narrator, którym jest nie kto inny, tylko znany ze Star Wars Oscar Issac, grający Poe Damerona, z paniką w głosie stwierdza, że Kyle nie ma rąk i nóg, na co… z resztą zobaczcie sami, co odpowiada wspinacz! Kyle to kolejna osoba z teamu Nike, którą masz ochotę poznać, spędzić czas w jej towarzystwie i zrobić z nią dobry trening.
Champions Babies – Unlimited Future
Przed olimpiadą w Rio, Nike postanowiło przypomnieć, że bohaterem się nie rodzi, nim się staje z każdym treningiem. Motywacyjna przemowa Bobbiego Cannavela, znanego z Winyla bądź Ant-Mana, w żłobku „uczęszczanym” przez największe sportowe gwiazdy, takie jak Serena Williams, Mo Farah, Zhou Qi czy LeBron James, inspiruje i bawi. Tym razem Wieden+Kennedy zatrudnił do realizacji spotu Damiena Chazelle, reżysera Whiplash. Nic, tylko podbijać top listy reklam!
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
The Next Wave
Warto było doprowadzić Tiencin do stanu bliskiego chaosowi i nakręcić energetyczny, pełen werwy i motywacji spot, którym Nike wraz z Wieden+Kennedy Shanghai zaskoczył nas pod koniec lata. Koszykówka, tenis, piłka nożna, kolarstwo, jazda na desce, frisbee, parkour, BMX, golf… tu jest wszystko i wszyscy – amatorzy, chińskie gwiazdy sportowe i bezbłędne hasło, które od 28 lat motywuje świat do działania: „Nie musisz tego robić dla chwały. Nie musisz tego robić, żeby być sławny. Nie musisz tego robić dla chłopaków… Just do it”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
The Conductor (Mamba Day)
Na koniec coś dla fanów koszykówki. W kwietniu wielka gwiazda amerykańskiej koszykówki Kobe Bryant rozegrał swój ostatni mecz. Z tej okazji Nike nagrał dwa spoty. W jednym z nich gwiazdy sportu wypowiadają się o Mambie i między innymi padają słowa, że tzw. hate nieźle go nakręca. W drugim – świetnie wyprodukowanym – spocie, kibice, którymi dyryguje Kobe, śpiewają o swojej nienawiści do koszykarza pod muzykę słynnej piosenki „I’ve Been Loving You Too Long”. Jest moc, jest zabawa i jest coś, czego może pozazdrościć nie jedna marka – poczucie społeczności, którą tworzy i skutecznie wspiera Nike.
Przedstawione przeze mnie TOP5 reklam to tylko mały wycinek świetnych spotów, które ma na swoim koncie Nike. Ich strategia doprowadziła do momentu, w którym przestaliśmy odbierać Nike jako zwykłego producenta obuwia. To jest już sposób bycia. Intensywny. Odważny. Wycieńczający a jednocześnie niesłychanie inspirujący i pełen zabawy. Co tu dużo mówić? Just do it!