Sport, technologia i biznes – SportWin i Publicon Sport zapraszają na SPORTBIZ SUMMIT 2023

O autorze
2 min czytania 2023-02-09

Skalowanie biznesu w oparciu o marketing sportowy, zmiany w śledzeniu widowisk sportowych, rewolucja technologiczna czy rosnąca rola sportu kobiecego – to tylko niektóre z zagadnień SPORTBIZ SUMMIT 2023, największej tego typu konferencji branżowej w Europie Środkowo-Wschodniej, która w dniach 7-8 marca odbędzie się w Warszawie. Do agencji SportWin, wieloletniego organizatora wydarzenia, w tym roku dołączył Publicon Sport, wyłączny partner marketingowy Polskiego Związku Piłki Nożnej.

 

– Od prawie 20 lat SPORTBIZ wspiera rozwój i profesjonalizację marketingu oraz podnosi poziom zarządzania i sponsoringu sportu w Polsce. Widzimy, że rewolucja technologiczna dosięgnęła także tego obszaru, dlatego najbliższa edycja w dużej mierze skupi się właśnie na tym. Przez 2 dni będziemy świadkami dyskusji i zderzenia opinii ekspertów ze świata sportu, technologii i inwestycji. Na scenie SPORTBIZ SUMMIT pojawią się m.in.Samin Macdonald współpracujący obecnie z FC Barceloną przy przebudowie Camp Nou, Fraser Read, który zarządza marketingiem i komunikacją w Blackburn Rovers czy Lars Haue-Pedersen, który w agencji BWC Sport pomaga miastom i krajom w pozyskiwaniu organizacji największych wydarzeń sportowych. Swoją obecność potwierdził także Timm Jaeger z Eintrachtu Frankfurt, który opowie o tym, jak dzięki technologii jego klub stał się jednym z najbardziej innowacyjnych na świecie – opowiada Dominik Kajzerski, dyrektor zarządzający SportWin. 

SPORTBIZ SUMMIT, jak co roku, jest kierowany do sportowców, przedstawicieli klubów i organizacji, największych, ale też lokalnych sponsorów sportu, samorządów, a w tej edycji szczególnie także do start-upów i firm technologicznych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

We wtorek, 7 marca, dyskusję zdominują cztery obszary:

  • biznes,
  • marketing,
  • przyszłość,
  • rola kobiet w sporcie.

W panelach eksperci w swoich dziedzinach będą dyskutować o przyszłości marketingu sportowego, komercjalizacji sportu kobiet czy sponsoringu jako efektywnym narzędziu do realizacji celów biznesowych. Nie zabraknie firechatów dotyczących strategii komercyjnej organizacji sportowej, metodologii mierzenia efektywności sponsoringu czy wyznaczaniu trendów, a także komercjalizacji sukcesu sportowego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W środę, 8 marca, uwaga ekspertów skupi się na omówieniu czterech bloków tematycznych, którymi będą:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • kluby i organizacje sportowe,
  • sponsorzy,
  • samorząd,
  • nowinki w treningu.

Paneliści porozmawiają o technologicznym wsparciu w decyzjach sponsoringowych, synergii w strategii rozwoju sportu, zastanowią się, czego szukają inwestorzy w sporcie.

Podczas wydarzenia, nad którym Patronat Honorowy objął Minister Sportu i Turystyki Kamil Bortniczuk, wystąpią również kluczowe osoby w polskim biznesie sportowym: dyrektor Biura Marketingu Sportowego i Sponsoringu PKN ORLEN Agata Pniewska, chief growth officer XTB Szymon Szymański, prezes Polskiego Związku Koszykówki Radosław Piesiewicz czy też legenda polskiego MMA, Joanna Jędrzejczyk.

– Branżowe konferencje dotychczas były skupione wokół tych samych tematów i organizowane według podobnych scenariuszy. Ta obserwacja stała się dla nas punktem wyjścia do zaproponowania nowej formuły wydarzenia. Łącząc różne środowiska i ścierając ze sobą odmienne oblicza sportu, chcemy pokazać, że dziś cała branża potrzebuje nowej energii i odważnych menedżerów, którzy będą potrafili wykorzystywać synergię sportu, technologii i nowych mediów. Debaty, panele i prelekcje, które zaproponowaliśmy, to ważny krok w kierunku rozwoju branży i integracji środowiska sportowego w Polsce – mówi Szymon Sikorski, CEO Publicon Sport.

Jednym z kluczowych punktów konferencji jest XIX Gala Sportu i Biznesu, podczas której wręczone zostaną Nagrody Biznesu Sportowego, najstarsze wyróżnienia w branży sportowej. O prestiżowe Statuetki DEMES w 12 kategoriach powalczą m.in. PKN ORLEN, Totalizator Sportowy, Lech Poznań, Kanał Sportowy, siatkarskie Mistrzostwa Świata mężczyzn 2022 czy Iga Świątek.

Szczegółowy plan wydarzenia oraz pakiety uczestnictwa w SPORTBIZ SUMMIT oraz Gali są dostępne na stronie sportbiz-summit.com.