Spotify zostaje sponsorem FC Barcelony. Słynny Camp Nou zmienia nazwę

Spotify zostaje sponsorem FC Barcelony. Słynny Camp Nou zmienia nazwę
FC Barcelona podpisała czteroletnią umowę sponsorską ze Spotify. Piłkarze otrzymają nowe logo na koszulkach, a główny sponsor zaznaczy swoją obecność także w nazwie stadionu hiszpańskiego klubu.
O autorze
1 min czytania 2022-03-17

fot. Fron Office Sports

Krążące od jakiegoś czasu spekulacje zostały potwierdzone – na mocy czteroletniej umowy zawartej 15 marca, Spotify staje się głównym sponsorem FC Barcelony. Jak można się domyślić – współpraca jednego z najbardziej medialnych klubów piłkarskich na świecie z gigantem streamingowym została wyceniona wysoko. Jak podają media, całkowita wartość umowy wynosi 306 mln dolarów, co oznacza, że Barcelona może zarobić na współpracy ponad 70 mln dolarów rocznie.

Umowa między FC Barceloną a Spotify będzie obowiązywała przez 4 lata, począwszy od najnowszego sezonu, a więc nowa nazwa stadionu wejdzie w życie od lipca 2022 roku.

Logo serwisu stremingowego pojawi się zarówno na meczowych, jak i treningowych koszulkach męskich i żeńskich drużyn FC Barcelony. Pozyskanie nowego sponsora wiąże się również z pewną zmianą tradycji. Stadion Camp Nou, pierwszy raz w swojej 65-letniej historii, zmieni nazwę i odtąd będzie znany jako „Spotify Camp Nou”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jesteśmy bardzo dumni, że możemy rozpocząć współpracę z tak uznaną na świecie marką jak Spotify. To pomoże nam jeszcze bardziej zbliżyć się do kibiców z całego świata. To nowy etap w rozwoju naszego klubu. Chcemy zademonstrować naszą innowacyjność i dążenie do bycia lepszym, bo to uczyniło Barcelonę wyjątkowym klubem – mówi Joan Laporta, prezes klubu.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spotify dodaje, że pozyskanie tytułu Official Audio Streaming Partner FC Barcelony wiąże się też z dodatkowymi możliwościami promocji artystów obecnych w serwisie streamingowym.

Zawsze używaliśmy naszego marketingu jako platformy dla artystów, więc dodajemy kolejną ogromną scenę, dosłownie stadion, aby pomóc artystom w interakcji z fanami na całym świecie. Mecze Barcelony przyciągają ogromną widownię w każdym sezonie i nie możemy się doczekać współpracy z klubem, aby połączyć artystów z tą publicznością – twierdzi Spotify.

PS
Niedawno o Spotify zrobiło się głośno w związku z buntem muzyków obecnych w serwisie. W odpowiedzi na ich skargi, platforma udostępnia użytkownikom specjalną zakładkę ze sprawdzonymi, naukowymi informacjami na temat COVID-19.