Sprawdź, czy marketing automation przyniesie Ci prezent na Święta

Sprawdź, czy marketing automation przyniesie Ci prezent na Święta
Jeśli wykorzystujesz marketing automation i byłeś w tym roku grzeczny – tzn. włożyłeś dużo wysiłku w planowanie procesów marketingowych, pozwalających na poznanie potrzeb Twojej grupy docelowej – w te Święta z pewnością otrzymasz zasłużony prezent.
O autorze
2 min czytania 2016-12-20

Na co patrzy marketingowy Mikołaj?

Nagroda należy się tylko pracowitym i systematycznym marketerom. Jeżeli na początku roku nie poświęciłeś czasu na określenie celów i zaplanowanie procesów marketingowych, to najprawdopodobniej pod choinkę dostaniesz tylko kilka rezygnacji z subskrypcji. 😉

Doskonale ujął to Igor Bielobradek w swoim artykule poświęconym marketing automation: „Jeśli nie jesteś w stanie „na piechotę” generować leadów, nie masz opracowanej metodologii ich kwalifikacji i scoringu, to marketing automation nie zrobi tego za Ciebie. Ten system nie jest dostarczany razem z jakimś algorytmem, który pozwala w tajemniczy sposób zidentyfikować leady, on tylko pozwala zautomatyzować klasyfikacje, dokładnie tak jak ją zdefiniujesz.”

Zanim rozbudzisz w sobie nadzieje na świąteczną niespodziankę, szczerze odpowiedz na poniższe pytania:

  • Czy planowałeś działania w zgodzie z ogólną strategią marketingową firmy?
  • Czy przydzielałeś subskrybentom punkty scoringowe?
  • Czy przypisywałeś subskrybentom tagi stosując demograficzne i behawioralne kryteria, umożliwiające personalizację komunikacji?
  • Czy na podstawie zebranych informacji starannie tworzyłeś segmenty subskrybentów?
  • Czy personalizowałeś komunikację na podstawie zgromadzonych informacji?


Newsletter z ankietą badającą poziom satysfakcji klienta. Poziom satysfakcji możesz oznaczyć w systemie za pomocą punktów scoringowych lub tagów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co marketing automation przyniesie Ci pod choinkę?

Jeżeli z czystym sumieniem odpowiedziałeś twierdząco na każde z powyższych pytań, to już teraz możesz cieszyć się ze wspaniałych prezentów, jakie marketing automation przyniosło Ci na święta:

1. Narzędzie umożliwiające pozyskiwanie wartościowych informacji na temat subskrybentów, ich potrzeb oraz preferencji

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Subskrybenci przestaną być anonimowi. Dzięki tagom i punktom scoringowym szybciej rozpoznasz osoby z grupy docelowej oraz ich potrzeby informacyjne na poszczególnych etapach subskrypcji. Zobaczysz, w jaki sposób konkretne działania marketingowe wpływają na budowanie relacji z odbiorcami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

2. Narzędzie pozwalające na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji z subskrybentami

Dave Chaffey w artykule o podstawach automatyzacji marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw pisze, że poziom personalizacji zależy od danych dotyczących istniejących i potencjalnych klientów.


Podział newslettera na sekcje pomoże Ci odkryć preferencje użytkowników.

Systematycznie gromadzone informacje pozwolą Ci na precyzyjną segmentację listy odbiorców i optymalizację kampanii. Nareszcie będziesz mógł dopasować komunikację do potrzeb indywidualnych użytkowników: wysyłać odpowiednie wiadomości, w odpowiednim czasie, do odpowiednich osób. W ten sposób skutecznie zaangażujesz je w komunikację z Twoją marką.

3. Zintegrowany system generujący wysokiej jakości leady sprzedażowe

Wszystkie powyższe zabiegi ułatwią Ci rozpoznanie potrzeb odbiorców i budowanie z nimi relacji. Będziesz mógł szybko zidentyfikować osoby, które są gotowe do zakupu (tzw. leady sprzedażowe) i skoncentrować się na konwersji. Bez względu na to, czy jesteś bezpośrednio odpowiedzialny za sprzedaż czy przekazujesz leady do innego działu, powinieneś śledzić konwersje. Dzięki temu będziesz w stanie określić skuteczność swoich działań w ramach ogólnej strategii biznesowej firmy.


Fragment newslettera od Spotify z wyraźnym wezwaniem do działania.

Nie smuć się, pomyśl o przyszłym roku

Jeżeli nie otrzymałeś opisanego powyżej prezentu – nie martw się! Otrzyj łzy i zacznij planować swoje działania na najbliższy rok. Jeśli włożysz dużo pracy w zaplanowanie działań i będziesz je systematycznie optymalizował, w grudniu marketingowy Mikołaj z pewnością o Tobie nie zapomni.