Na co patrzy marketingowy Mikołaj?
Nagroda należy się tylko pracowitym i systematycznym marketerom. Jeżeli na początku roku nie poświęciłeś czasu na określenie celów i zaplanowanie procesów marketingowych, to najprawdopodobniej pod choinkę dostaniesz tylko kilka rezygnacji z subskrypcji. 😉
Doskonale ujął to Igor Bielobradek w swoim artykule poświęconym marketing automation: „Jeśli nie jesteś w stanie „na piechotę” generować leadów, nie masz opracowanej metodologii ich kwalifikacji i scoringu, to marketing automation nie zrobi tego za Ciebie. Ten system nie jest dostarczany razem z jakimś algorytmem, który pozwala w tajemniczy sposób zidentyfikować leady, on tylko pozwala zautomatyzować klasyfikacje, dokładnie tak jak ją zdefiniujesz.”
Zobacz również
Zanim rozbudzisz w sobie nadzieje na świąteczną niespodziankę, szczerze odpowiedz na poniższe pytania:
- Czy planowałeś działania w zgodzie z ogólną strategią marketingową firmy?
- Czy przydzielałeś subskrybentom punkty scoringowe?
- Czy przypisywałeś subskrybentom tagi stosując demograficzne i behawioralne kryteria, umożliwiające personalizację komunikacji?
- Czy na podstawie zebranych informacji starannie tworzyłeś segmenty subskrybentów?
- Czy personalizowałeś komunikację na podstawie zgromadzonych informacji?
Newsletter z ankietą badającą poziom satysfakcji klienta. Poziom satysfakcji możesz oznaczyć w systemie za pomocą punktów scoringowych lub tagów.
Co marketing automation przyniesie Ci pod choinkę?
Jeżeli z czystym sumieniem odpowiedziałeś twierdząco na każde z powyższych pytań, to już teraz możesz cieszyć się ze wspaniałych prezentów, jakie marketing automation przyniosło Ci na święta:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
1. Narzędzie umożliwiające pozyskiwanie wartościowych informacji na temat subskrybentów, ich potrzeb oraz preferencji
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Subskrybenci przestaną być anonimowi. Dzięki tagom i punktom scoringowym szybciej rozpoznasz osoby z grupy docelowej oraz ich potrzeby informacyjne na poszczególnych etapach subskrypcji. Zobaczysz, w jaki sposób konkretne działania marketingowe wpływają na budowanie relacji z odbiorcami.
2. Narzędzie pozwalające na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji z subskrybentami
Dave Chaffey w artykule o podstawach automatyzacji marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw pisze, że poziom personalizacji zależy od danych dotyczących istniejących i potencjalnych klientów.
Podział newslettera na sekcje pomoże Ci odkryć preferencje użytkowników.
Systematycznie gromadzone informacje pozwolą Ci na precyzyjną segmentację listy odbiorców i optymalizację kampanii. Nareszcie będziesz mógł dopasować komunikację do potrzeb indywidualnych użytkowników: wysyłać odpowiednie wiadomości, w odpowiednim czasie, do odpowiednich osób. W ten sposób skutecznie zaangażujesz je w komunikację z Twoją marką.
3. Zintegrowany system generujący wysokiej jakości leady sprzedażowe
Wszystkie powyższe zabiegi ułatwią Ci rozpoznanie potrzeb odbiorców i budowanie z nimi relacji. Będziesz mógł szybko zidentyfikować osoby, które są gotowe do zakupu (tzw. leady sprzedażowe) i skoncentrować się na konwersji. Bez względu na to, czy jesteś bezpośrednio odpowiedzialny za sprzedaż czy przekazujesz leady do innego działu, powinieneś śledzić konwersje. Dzięki temu będziesz w stanie określić skuteczność swoich działań w ramach ogólnej strategii biznesowej firmy.
Fragment newslettera od Spotify z wyraźnym wezwaniem do działania.
Nie smuć się, pomyśl o przyszłym roku
Jeżeli nie otrzymałeś opisanego powyżej prezentu – nie martw się! Otrzyj łzy i zacznij planować swoje działania na najbliższy rok. Jeśli włożysz dużo pracy w zaplanowanie działań i będziesz je systematycznie optymalizował, w grudniu marketingowy Mikołaj z pewnością o Tobie nie zapomni.