Zmiany klimatyczne z pozoru nie są jeszcze tak odczuwalne w Polsce? Z pozoru. Na Helu, co dwa lata trzeba dosypywać piasku, wysychają rzeki, zagrożone są torfowiska. O tym mówi Filip Springer na łamach magazynu Pismo. Pierwszy artykuł z cyklu zatytułowanego „Podróż do przyszłości” poświęcony jest jednej z głównych polskich wakacyjnych destynacji – Helowi.
– Postanowiłem więc w tę przyszłość wyruszyć, zobaczyć ją, na razie w wersji ultra soft. Bo przecież dziś w Polsce w związku z katastrofą klimatyczną nie dzieje się jeszcze nic spektakularnego. Lubimy w to wierzyć. Tu coś wyschnie, tam coś zaleje. Przejdzie trąba powietrzna, zerwie kilka dachów. Takie rzeczy już się u nas zdarzały. Teraz będą zdarzać się częściej. Bardziej. Naraz. – powiedział Flip Springer.
Zobacz również
Do końca roku, na panoramicznych nośnikach w przejściu pomiędzy I a II linią metra, zderzymy się ze zmianami dotykającym Noteć, Racibórz czy torfowisko Wizna. Jedna z reportażowych odsłon będzie związana z wyspami ciepła w dużych miastach.
– Cykl reporterski Filipa Springera „Zmiana klimatu już tu jest” otwiera oczy. To się dzieje. Tu, obok nas, w Polsce. Nie wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Dlatego chętnie dołączamy do budowania tak potrzebnej nam wszystkim świadomości na temat zmian klimatycznych – powiedział Marcin Ochmański, prezes Warexpo.
– W Piśmie stawiamy na pogłębione treści, przedstawiamy analizy ważnych zjawisk współczesnego świata. Chcemy zachęcać nasze czytelniczki i czytelników do krytycznego myślenia. Bardzo cieszymy się, że teraz, dzięki Warexpo nasze treści mogą trafić do jeszcze szerszego grona. To, co w swoim cyklu przynosi Filip Springer szokuje i nie jest łatwe do przyjęcia: zmiana klimatu już tu jest. U nas, w Polsce. Tym bardziej warto zdać sobie sprawę z własnej roli i odpowiedzialności, która na nas ciąży. Odpowiedzialności za zatrzymanie tych destrukcyjnych procesów – mówi Magdalena Kicińska, redaktorka naczelna miesięcznika Pismo. Magazyn opinii.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
fot. Warexpo
Słuchaj podcastu NowyMarketing