„Squid Game” w marketingu. Marki wykorzystują najpopularniejszy serial w swojej komunikacji

„Squid Game” w marketingu. Marki wykorzystują najpopularniejszy serial w swojej komunikacji
Specjaliści od promocji nie mogli nie wykorzystać okazji, jaką jest ogromne zainteresowanie nowym serialem Netflixa. W sieci pojawia się coraz więcej kreacji marketingowych, które odwołują do „Squid Game". Wśród nich znalazły się te autorstwa Heinekena, pizzerii Dominos, czy też Inposta.
O autorze
2 min czytania 2021-10-21

Heineken

 

Marka piwa Heineken nie musiała się zbytnio starać, aby wejść ze swoją reklamą w świat „Squid Game” – proste logo posłużyło jako jeden z symboli, który mógłby pojawiać się w serialu obok sławnego już kółka, trójkąta i kwadratu. Charakterystyczna czerwona gwiazdka z hasłem „Easy choice” odwołuje się do kształtu, jaki bohaterowie musieli wybrać podczas wyzwania z ciasteczkami dalgona (wycinanie symbolu za pomocą igły lub po prostu palcami).

 

Durex

Na podobną kreację zdecydował się Durex – ten jednak posłużył się kształtem swojego produktu, czyli prezerwatywy. Przewrotne jest tu samo hasło, które brzmi „Jak długo możesz wytrzymać?” i nawiązuje zarówno do tematu seksu, jak i fabuły serialu.

Pepsi

Marka napojów gazowanych nie mogła być gorsza, jeśli chodzi o tworzenie osadzonych w trendach formatów reklamowych. Pepsi odwołuje się do motywu serialowego ciasteczka dalgona, ale… bez ciasteczka dalgona. Kształt pojawia się na gęstej pianie napoju. Aby nie było wątpliwości, że chodzi o nawiązanie do „Squid Game”, umieszczono na niej dodatkowo igłę, która służyła do wycinania wzoru. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dominos

Sieć pizzerii Dominos w Malezji postanowiła wysyłać zaproszenia inspirowane hitową produkcją Netflixa. Proste i chwytliwe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Sunway

Jeszcze jeden pomysł na promocję prosto z Malezji. W jednym z centrów handlowych pojawili się pracownicy przebrani identycznie jak bohaterowie serialu. Efekt wydaje się nieco niepokojący, ale jednocześnie na pewno przyciągnie fanów produkcji.

The Canis Club

Podobno po premierze serialu, zielone dresy, w które ubierali się bohaterowie produkcji, zaczęły się sprzedawać jak świeże bułeczki. Marki produkujące odzież dla zwierząt postanowiły pójść tym samym tropem – przykładem jest firma z Hongkongu, która zaprezentowała kolekcję miniaturowych zielonych strojów z liczbowymi oznaczeniami odwołującymi się do postaci ze „Squid Game”.

 

Relief

The Relief Company, to firma, która pomaga zadłużonym Amerykanom uporać się z ich problemami finansowymi. Aby przyciągnąć ich uwagę, w ostatnim czasie marka rozdała w samym Nowym Jorku aż 10 000 wizytówek z charakterystycznym motywem figur geometrycznych, a także tekstem: „Jest łatwiejszy sposób na odpisanie długów”. Zamiast telefonu czy adresu strony internetowej, firma udostępniła na tajemniczej wizytówce jedynie nazwę swojej aplikacji. 

Inpost, Zalando

W polskim świecie marketingu też pojawiły się kreacje nawiązujące do „Squid Game”. Przykładem są chociażby prosty opublikowane przez Inpost czy Zalando.


Masna Micha

Ciekawym działaniem wykazała się gdańska restauracja, w której menu znajdziemy bowle, wrapy i sałatki, a jej założyciele starają się działać w duchu eko (m.in. wielorazowe miski w dostawie i odbiorze osobistym, wsparcie dla lokalnych dostawców).

Aby lepiej zaistnieć w sieci, restauracja zdecydowała się ogłosić wyzwanie, które na fali modnego serialu również stanie się viralem. Jak wziąć w nim udział? Wystarczy odwiedzić Masną Michę i złożyć zamówienie, do którego będzie dodane specjalne ciasteczki z symbolem, który trzeba samodzielnie wyciąć (technika dowolna). Na szczęście w zabawie nikt nie ginie, a osoby, którym uda się wyciąć wskazany kształt otrzymają vouchery do Masnej Michy.

PS

W związku z ogromnym zainteresowaniem produkcją „Squid Game”, jeden z hoteli postanowił zaoferować swoim gościom możliwość wzięcia udziału w grze rodem z serialu. Uczestnicy będą w niej podejmować różne wyzwania, ale nikt nie powinien ucierpieć. Do wygrania jest ponad 4 tys. dolarów.