Mercedes ma ambitny plan – do 2020 roku marka chce wieść prym na świecie w segmencie samochodów premium i konsekwentnie dąży do realizacji założonego celu, stosując przy tym innowacyjne rozwiązania poszerzające grupę odbiorców marki.
Stacja Mercedes elementem długoterminowej strategii
Zainaugurowana w zeszłym roku strategia sprzedażowo – marketingowa „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience” weszła w kolejną fazę. Motorem wzrostu do 2020 roku mają być nie tylko nowe modele w nowych segmentach, ale także dostosowanie organizacji sprzedaży i działań marketingowych do zmieniających się potrzeb klientów. „Best Customer Experience” obejmuje zróżnicowane propozycje z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi w celu zapewnienia klientom spójnego odbioru marki premium przy każdym kontakcie. Fizyczną formą realizacji nowej strategii kontaktu z produktami i usługami marki Mercedes-Benz są innowacyjne, zlokalizowane w miastach punkty/salony działające pod marką ”Mercedes me”. Aktywności te prowadzone są z myślą o tworzeniu niestandardowych ofert, ukierunkowanych na klientów i ich indywidualny styl życia. W Warszawie taką funkcję pełni zainaugurowany w zeszłym roku projekt Stacja Mercedes, który sezonowo pojawia się na Powiślu i świetnie koresponduje z miejskim stylem życia wymagających konsumentów. Ich potrzeby się zmieniły, Mercedes odpowiada na nie wychodząc z klasycznych salonów, spotykając się z klientami w ich naturalnym środowisku. Działania podejmowane przez Mercedesa – sklep internetowy, mobilni sprzedawcy, aktywności w mediach społecznościowych, czy działalność Stacji Mercedes, to niestandardowe, jak na markę motoryzacyjną, formy dotarcia do klientów, którzy nie mieli wcześniej kontaktu z marką.
Zobacz również
Innowacyjny projekt Mercedesa nie tylko przynosi rezultaty marketingowe, ale także zachwyca – zarówno konsumentów i jury licznych konkursów.
– Uruchamiając Stację Mercedes, mieliśmy na celu wyjście do ludzi, zanim ludzie przyjdą do naszych salonów. – O motywach projektu opowiada Niels Kowollik, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Polska. – Udało nam się coś więcej, weszliśmy w tkankę miasta, stając się jej częścią. Naszym celem było dotarcie do osób, które do tej pory nie odwiedzały salonów Mercedesa w Polsce. 25 tysięcy gości w Stacji Mercedes oraz podwojenie liczby fanów na Facebooku, przez 86 dni działalności letniego pawilonu w tym sezonie, świadczy o tym, że możemy projekt Stacja Mercedes nazwać dużym sukcesem.
O powodzeniu projektu świadczą także liczne wyróżnienia dla projektu Stacja Mercedes. Projekt nominowany był w plebiscycie European Excellence Award, w „Rankingu letnich miejscówek” 2013 portalu example.pl oraz w konkursie „Fajne miejsce”. Ponadto zdobył nagrodę w konkursie Mediarun w kategorii „Thinking Out of the Box” oraz w kategorii najlepszy projekt komunikacji marketingowej magazynu Brief. Stacja Mercedes zajęła także 3 miejsce w plebiscycie „Najlepsze imprezowe i chilloutowe miejsce lata” 2013 portalu warszawa.naszemiasto.pl, a ostatnio została wyróżniona statuetką Golden Arrow 2014 i była nominowana w plebiscycie Pańskiej Skórki.
Imponujące wyniki, także pro-sprzedażowe
Oprócz szerokiej oferty artystycznej, kulturalnej, rozrywkowej i sportowej, przez cały czas działania Stacji Mercedes można było umówić się na jazdy testowe za pośrednictwem asystentów sprzedaży obecnych w pawilonie. W drugim sezonie Stacji Mercedes odbyło się 761 jazd. Do dyspozycji gości były m. in. Klasy A, CLA i GLA. Kilkanaście jazd testowych zainicjowanych w Stacji Mercedes zakończyło się zakupem Mercedesa.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Inicjatorem Stacji Mercedes był Mercedes-Benz Polska, zaś operatorem projektu i współtwórcą programu wydarzeń była Grupa Warszawa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing