Stadion Śląski z nowym logotypem!

Stadion Śląski odzyskuje formę. Całkiem nową formę, bo poza odbudową samej bryły, nowa jest też identyfikacja wizualna miejsca, której prezentację zapoczątkowała premiera logotypu.
O autorze
1 min czytania 2017-06-14

Oparty na kształcie elipsy znak odwołuje się do przestrzeni torów lekkoatletycznych i żużlowych. W logotypie znalazło się też miejsce obrazujące przestrzeń boiska, natomiast górne otwarcie, które jest zarazem akcentem ostrym litery Ś, reprezentuje otwartość stadionu dla wszystkich kibiców i zawodników. Wielu Ślązaków ma wspomnienia dotyczące tego miejsca i wiąże z nim niezapomniane emocje.

Nową identyfikację stadionu opracowała katowicka agencja Creogram. Pochylając się nad pracą nad nowym znakiem poruszyli pokłady śląskiego DNA.

Designerzy z Creogramu doskonale trafili w nasze potrzeby i wyobrażenia na temat nowego logotypu. W prostym znaku ujęli wszystko na czym nam zależy: symbolikę odwołującą się do dyscyplin sportowych, kształt obiektu oraz otwartość na kibiców i zawodników – mówi Aneta Moczkowska – Członek Zarządu Stadionu Śląskiego i dodaje – W nowym logotypie znalazły się też odniesienia do świetlanej modernistycznej historii Katowic.

Bardziej dociekliwi obserwatorzy znajdą w znaku także odwołania do historii sportu i historycznego liternictwa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolorystyka nowego wizerunku Stadionu Śląskiego oscyluje wokół spokojnej kolorystyki (dominuje biel i grafit). Mocne są jedynie akcenty i elementy uzupełniające, zaznaczone kolorem turkusowym.

Naszym zamysłem było stworzenie mocnego i bardzo charakterystycznego znaku. Chcieliśmy przede wszystkim upamiętnić tkankę historyczną tego miejsca i równocześnie wzbogacić markę o nowoczesny wizerunek – komentuje Krzysztof Łabno z Creogramu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Stadion Śląski to jeden z symbolów Górnego Śląska. Marka unikalna i ponadczasowa. Teraz ta marka zyskała swoje graficzne odzwierciedlenie, które będzie od dzisiaj obecne w działaniach promocyjnych obiektu. Już jesienią Stadion Śląski ponownie otworzy swoje bramy dla sportowców i uczestników imprez kulturalnych i biznesowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się