Podczas Dnia Bez Śmiecenia Rekopol edukuje społeczeństwo na temat odpowiedniej segregacji odpadów, ekologicznego stylu życia, odpowiedzialnych wyborów, które pozwolą cieszyć się pięknym, zdrowym środowiskiem nam i przyszłym pokoleniom. Od 16 lat uczy, że odpowiednia segregacja odpadów jest ważna.
W tym roku stawia na #jakość we wszystkich aspektach. JAKOŚCIOWA SEGREGACJA odpadu, JAKOŚCIOWA INFORMACJA z rzetelnych źródeł wiedzy, JAKOŚCIOWA REKREACJA bo nauka przez zabawę to najlepsza forma nauki.
Zobacz również
Zaangażuj się!
- Pobierz tegoroczną wizytówkę akcji – kartkę elektroniczną Dnia Bez Śmiecenia, z profilu na facebook.com/dzienbezsmiecenia albo ze strony dzienbezsmiecenia.pl i przekazuj ją dalej – do przyjaciół, rodziny, znajomych i nieznajomych.
- Udostępnij kartkę u siebie na fanpage’u i zachęcaj do tego znajomych.
- Wejdź na fanpage na facebooku facebook.com/dzienbezsmiecenia, polub go i zachęcaj do tego znajomych. Obserwuj profil na Instagramie.
- Wejdź na kanał na YouTube „Dzień Bez Śmiecenia”, wybierz dowolny z sześciu najnowszych filmików, w zależności od swoich preferencji, przekaż go jak największej liczbie osób, udostępnij na swoim fanpage’u na facebooku, lub gdziekolwiek uznasz za słuszne.
- Zorganizuj w swoim miejscu pracy, wspólnie z przyjaciółmi działania (konkurs, aktywność), które będą związane z tematyką Dnia Bez Śmiecenia. Oznacz
je hasztagiem #JakośćMaZnaczenie i/lub #dzienbezsmiecenia lub wyślij do nas. Jeżeli potrzebujesz wsparcia – napisz do organizatorów, udzielą Ci potrzebnych informacji [email protected] - Wejdź na stronę dzienbezsmiecenia.pl, sprawdź zakładkę Jakościowa Informacja, dowiedz się więcej o znaczeniu jakości surowca w recyklingu i przekazuj wiedzę dalej!
- Pobierz darmowe materiały edukacyjne ze strony dzienbezsmiecenia.pl
- Weź udział w konkursach! Już od 11 maja zapraszamy do udziału w konkursach z nagrodami, korzystania z praktycznej wiedzy i angażowania się we wspaniałą społeczność
eko-świadomych. - Wszystkie swoje aktywności oznacz hasztagiem #JakośćMaZnaczenie i/lub #dzienbezsmiecenia.
A najważniejsze – zrób odpadowy rachunek sumienia! Czy zawsze wrzucasz odpady do odpowiedniego pojemnika? Czy jakościowa segregacja jest dla Ciebie już nawykiem? Papier do niebieskiego, plastik i metal do żółtego, szkło do zielonego, bioodpady do brązowego… te zasady zna zapewne każdy z nas. Czy jesteśmy jednak świadomi jak istotne są nasze codzienne wybory dla powodzenia procesu recyklingu?
Podczas Dnia bez Śmiecenia cały czas przypominamy nie tylko o kolorach pojemników, lecz także wskazujemy na rolę jakości naszej segregacji. Zmieszanie szkła ceramicznego z opakowaniowym może uniemożliwić recykling, wyrzucony do niebieskiego karton po soku może spowodować zabrudzenie zbieranego tam papieru, a niedopałek w butelce PET powoduje, że staje się ona śmieciem, a nie surowcem wtórnym.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
To właśnie w zeszłorocznej edycji kampanii „Odpady to nie śmieci – to surowce” uświadamialiśmy, że każdy odpad naprawdę może stać się surowcem, jeśli tylko zostanie odpowiednio posegregowany. W tym roku, idziemy o krok dalej, bowiem liczy się nie tylko gdzie trafia odpad, ale także jak z nim postąpimy zanim trafi do odpowiedniego pojemnika. W tegorocznej kampanii do rozmowy na temat jakościowej segregacji zaprosiliśmy ekspertów. Na naszej stronie internetowej będzie można przeczytać wywiady z recyklerami poszczególnych frakcji odpadów, bo gdzie lepiej szukać odpowiedzi, jak u źródła? – mówi Michał Mikołajczyk z Rekopolu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
* DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA to kampania prowadzona od 2007 roku przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze firmy. To pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”, przedsięwzięcia firmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku). Celem akcji jest propagowanie prawidłowych zasad segregowania odpadów opakowaniowych, promowanie proekologicznych postaw i ochrony środowiska.