Warunkiem przystąpienia do konkursu Papaya Young Directors jest napisanie eksplikacji reżyserskiej w odpowiedzi na creative startery marek sponsorów. Uroczysta premiera filmów odbędzie się w czerwcu 2019 roku. Pula nagród tegorocznej edycji to ponad 100 000 zł. W szóstej edycji konkursu uczestnicy będą tworzyli filmy reklamowe dla dziewięciu marek w dwóch kategoriach. W głównej kategorii konkursu są to: Allegro, BGŻ BNP Paribas, Coca-Cola, Decathlon, Desperados, Durex, McDonald’s i Nationale Nederlanden. W nowej dla konkursu kategorii teledysk – Żywiec z projektem Męskie Granie. Eksplikacje reżyserskie zostaną ocenione przez przedstawicieli branży reklamowej, filmowej, muzycznej. W dwuetapowym jury zasiądzie kilkadziesiąt osób. Są to dyrektorzy kreatywni największych agencji oraz praktycy – reżyserzy, operatorzy, scenografowie, specjaliści w zakresie postprodukcji.
W ciągu roku Papaya Young Directors rozszerzyła także swoje działania edukacyjne. Start konkursu poprzedził szereg warsztatów „Jak napisać eksplikację?”, a także spotkań z przedstawicielami sponsorów o nazwie „Świat marki”. Zorganizowano również warsztaty w najważniejszych ośrodkach edukacji artystycznej w Polsce i za granicą, w tym w London Film School i Ravensbourne University London z udziałem reżyserów: Toby’ego Dye i Tomasa Jonsgårdena. Wszystkie te działania mają na celu wzmocnienie kompetencji potencjalnych uczestników konkursu. Oprócz warsztatów uruchomiony został projekt #PYDMASTERTAKLS – platforma wideo inspiracji z udziałem międzynarodowych autorytetów związanych ze sztuką, filmem i branżą reklamową. Rozmówcy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z początkującymi filmowcami.
Zobacz również
– Zależy nam, aby z roku na rok poziom konkursowych scenariuszy wzrastał. Dlatego współpracujemy z najlepszymi szkołami filmowymi i artystycznymi nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Organizujemy otwarte spotkania, bezpłatne warsztaty. Zapraszamy wyjątkowych gości, inspirujemy, pokazujemy, że stworzenie filmu reklamowego, tak krótkiej formy, to wartościowe doświadczenie dla filmowca – dodaje Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films.
– Seria warsztatów „Jak napisać eksplikację” pokazała nam, jak wielu młodych ludzi podchodzi z pasją do filmu i reklamy oraz z jak różnych środowisk się wywodzą. Wśród uczestników zarówno warsztatów, jak i konkursu spotykamy choćby weterynarzy, biologów, fizyków, copywriterów, osoby z dyplomem i filmowców-samouków – wszystkich ich łączy kreatywność i zamiłowanie do medium, jakim jest video. Papaya Young Directors ma za zadanie pomóc w realizacji tej pasji. To wyjątkowy konkurs, w ramach którego uczestnicy muszą połączyć dwie umiejętności – opowiadania angażującej historii na papierze, a jednocześnie wykazania się zmysłem reżyserskimi, czyli przeniesieniem tej historii w umiejętny sposób na język filmu – opowiada Marta Frączek, członek kapituły konkursu, jurorka, associate creative director w Saatchi & Saatchi IS.
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie papayayoungdirectors.com oraz w mediach społecznościowych: www.facebook.com/papayayoungdirectors i www.instagram.com/papaya_young_directors
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing