The Collective to projekt skierowany do młodych ludzi, którego celem jest zjednoczenie różnych subukultur i zbudowanie jednej, silnej oraz zaangażowanej społeczność w internecie i poza nim. Osiągnie to m.in. poprzez produkcję angażujących formatów, w których będą przenikały się moda, muzyka, sport, a także gaming, spoiwo łączące całość. Kolektyw będzie współpracował z największymi gwiazdami i najbardziej obiecującymi talentami, z których wielu było obecnych na imprezie otwarcia.
Inauguracja The Collective nastąpiła w sobotę podczas 4. urodzin Grail Point, specjalnego wydarzenia z gościnnym udziałem zaproszonych gwiazd, wśród których obecni byli m.in. Taco Hemingway, Bedoes, Żabson, White 2115, Kuban, Qry oraz Team X, a także brazylijska drużyna e-sportowa Zero Zero Brasil (ex. O Plano). Prezentacja miała miejsce w The Box, nowej multidyscyplinarnej przestrzeni kreatywnej na stadionie Legii Warszawa, w której odbywać się będą rozgrywki gamingowe, a także nagrania formatów własnych (podcasty i treści wideo) oraz wydarzenia łączące sztuki wizualne, modę i muzykę organizowane dla społeczności The Collective w trakcie dni meczowych. To jedyny znany stadion piłkarski na świecie, który stał się również domem dla utalentowanych twórców.
Zobacz również
Głównym inwestorem w The Collective jest Dariusz Mioduski, przedsiębiorca i właściciel m.in. Legii, od dawna angażujący się w projekty z obszaru nowych technologii oraz e-sportu. Jego partnerem i współudziałowcem w projekcie jest Paweł Sabarański, założyciel Grail Point, który skupia entuzjastów streetwear’u, mody oraz muzyki.
– The Collective to przedsięwzięcie, które nie ma jeszcze w Polsce swojego odpowiednika. Spoiwem naszych działań będzie szeroko rozumiany gaming, który jest obecnie najpopularniejszą formą rozrywki wśród młodych ludzi. Dlatego właśnie poprzez gaming, ale również autorskie formaty wideo oraz wydarzenia specjalne organizowane w The Box, chcemy zbudować zaangażowaną społeczność. Z Pawłem dzieli nas pokolenie, ale łączy spojrzenie na współczesny świat rozrywki, dlatego postanowiliśmy nawiązać współpracę. Grail Point będzie bardzo ważnym ogniwem scalającym projekt z naszą grupą docelową – podkreśla Dariusz Mioduski.
Marka Grail Point zadebiutowała w 2017 r. i bardzo szybko podbiła rynek mody streetwear’owej, budując wokół swoich działań zaangażowaną społeczność, wśród której znajdują się najbardziej znani polscy sportowcy oraz muzycy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Wszystko zaczęło się od małego sklepu, który otworzyłem, mając zaledwie 20 lat. Dosłownie wyrośliśmy wtedy spod ziemi, nasz punkt znajdował się w piwnicy po warzywniaku. Dziś Grail Point to już zdecydowanie coś więcej niż tylko biznes modowy z fajnymi ciuchami i adresem na prestiżowej ulicy. To przede wszystkim duża, zaangażowana wokół Grail’a społeczność zainteresowana szeroko rozumianą kulturą uliczną, która śledzi nasze działania w mediach społecznościowych i bardzo często w nich uczestniczy, również w organizowanych przez nas aktywacjach offline’owych. Nawiązanie współpracy z tak poważnym partnerem jak Dariusz Mioduski oraz The Collective otwiera przed Grail Point zupełnie nowe obszary działalności – mówi Paweł Sabarański.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zespół The Collective pracuje obecnie nad uruchomieniem pierwszych autorskich formatów wideo. W planach są produkcje z udziałem gwiazd, które będą poświęcone muzyce hip-hop, ale także ulicznej modzie oraz e-sportowi. Trwają również intensywne przygotowania do inauguracji rozgrywki gamingowej w nowatorskiej formule.
– To będzie wydarzenie bez precedensu i mówię to z pełnym przekonaniem! W tej chwili nie mogę jeszcze przekazać zbyt wielu szczegółów, ale zdradzę, że wspiera nas międzynarodowa ekipa OO Nation, którą tworzą osoby zaangażowane wcześniej w rozwój m.in. FaZe Clan, największej społeczności gamingowej na świecie skupionej wokół topowej drużyny e-sportowej w USA. Nasz projekt jest bardzo ambitny i wierzymy w jego olbrzymi potencjał – mówi Paweł Sabarański.