Dubajski Departament Turystyki, Marketingu i Handlu postawił na promocję największego miasta w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W tym celu wystartowała międzynarodowa kampania prowadzona w ponad 15 językach, oparta na różnych środkach przekazu, m.in. emisji spotów w telewizji, kinie, mediach społecznościowych, a także działaniach outdoorowych.
Zobacz również
Na potrzeby kampanii powstał filmik w reżyserii Craiga Gillespi„Dubai presents”, w której wystąpiły hollywoodzkie gwiazdy kina: Zac Efron i Jessica Alba. Krótki spot, przypominający zwiastun filmu akcji, opowiada o parze konkurujących ze sobą szpiegów, działających w Dubaju.
Firma Mother London postanowiła przedstawić Dubaj w krótkiej, ale pełnej akcji opowieści, w której bohaterowie pędzą przez dzielnicę Jumeirah czy pojawiają się na tle Burj Al Arab i innych słynnych miejsc w mieście. W kolejnych scenach akcja toczy się w scenerii, która przypadnie do gustu miłośnikom pustynnych wypraw, pieszych wędrówek lub spływów kajakowych.
Film ma na celu pokazanie najatrakcyjniejszych miejsc w Dubaju jako destynacji turystycznych dla osób w różnym wieku i o rozmaitych upodobaniach turystycznych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ostatnich dniach o Dubaju zrobiło się głośno nie tylko za sprawą kampanii z udziałem aktorów. Linie lotnicze Emirates wypuściły krótki spot, który dostarcza nie mniej emocji niż filmy akcji.
W reklamie pojawia się Nicole Smith-Ludvik – profesjonalna instruktorka skoków spadochronowych, która wystąpiła w roli stewardesy linii Emirates. Kobieta przekazuje w reklamie wiadomość o usunięciu z brytyjskiej „czerwonej listy” Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dzięki czemu można ponowne podróżowanie do tego kraju liniami Emirates i poczuć się jak „na szczycie świata”. Po pojawieniu się komunikatu „Lataj liniami Emirates. Lataj lepiej” kamera zaczyna oddalać się od kobiety, ukazując całą jej sylwetkę na szczycie najwyższego budynku na świecie – Burdż Chalifa.
Reklama wzbudziła najwięcej emocji, kiedy okazało się, że scena nie została nakręcona na zielonym tle z pomocą nowoczesnych efektów wizualnych. Stewardesa w rzeczywistości została nagrana 828 metrów nad ziemią – na samym wierzchołku wieżowca. Nagranie zostało zrealizowane przy pomocy helikoptera i drona.
– To bez wątpienia jeden z najbardziej niesamowitych i ekscytujących wyczynów kaskaderskich, jakie kiedykolwiek wykonałam – podsumowała bohaterka spotu, Nicole Smith-Ludvik.