Stowarzyszenie Content Marketing Polska z premierowym raportem na temat kondycji polskiego rynku contentmarketingowego

Jakie są potrzeby i oczekiwania biznesu w zakresie oferty rynku content marketing? Stowarzyszenie Content Marketing Polska opracowało raport, będący rezultatem badania przeprowadzonego przez iSlay.
O autorze
1 min czytania 2023-07-11

W ciągu 5 miesięcy (od stycznia do maja 2023 r.) w badaniu odpowiedzi udzieliło 216 respondentów, rekrutujących się spośród przedstawicieli działów marketingu, agencji oraz wydawców. Ankieta składała się z 37 pytań, z których część była pytaniami wielokrotnego wyboru.

Po raz pierwszy rynek content marketing w Polsce został zbadany tak szczegółowo — pod lupę wzięte zostały nie tylko ramy budżetowe, przeznaczane na ten segment marketingu, ale również sama strategia i sposoby jej egzekucji (w tym stosowane nośniki komunikacji oraz kanały dystrybucji treści), wielkość zespołów desygnowanych do realizacji działań content marketingowych czy też metody mierzenia skuteczności i optymalizacji.

– To pierwsze badanie contentu, które mówi o pieniądzach. Dzięki niemu możemy się dowiedzieć, jakie budżety przeznaczane są na content marketing, ale również, jakie są zależności między wydatkami, jakością contentu i zadowoleniem marketerów z osiąganych rezultatów – komentuje Tomasz Wileński, członek Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Raport w obecnej formie jest już dostępny dla członków organizacji patronujących badaniu — IAB Polska, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska i Business Centre Club. W najbliższych miesiącach zostanie wzbogacony o opinie ekspertów i udostępniony w Internecie. Patronem medialnym raportu jest Socialpress.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing