W ciągu 5 miesięcy (od stycznia do maja 2023 r.) w badaniu odpowiedzi udzieliło 216 respondentów, rekrutujących się spośród przedstawicieli działów marketingu, agencji oraz wydawców. Ankieta składała się z 37 pytań, z których część była pytaniami wielokrotnego wyboru.
Po raz pierwszy rynek content marketing w Polsce został zbadany tak szczegółowo — pod lupę wzięte zostały nie tylko ramy budżetowe, przeznaczane na ten segment marketingu, ale również sama strategia i sposoby jej egzekucji (w tym stosowane nośniki komunikacji oraz kanały dystrybucji treści), wielkość zespołów desygnowanych do realizacji działań content marketingowych czy też metody mierzenia skuteczności i optymalizacji.
Zobacz również
– To pierwsze badanie contentu, które mówi o pieniądzach. Dzięki niemu możemy się dowiedzieć, jakie budżety przeznaczane są na content marketing, ale również, jakie są zależności między wydatkami, jakością contentu i zadowoleniem marketerów z osiąganych rezultatów – komentuje Tomasz Wileński, członek Stowarzyszenia Content Marketing Polska.
Raport w obecnej formie jest już dostępny dla członków organizacji patronujących badaniu — IAB Polska, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska i Business Centre Club. W najbliższych miesiącach zostanie wzbogacony o opinie ekspertów i udostępniony w Internecie. Patronem medialnym raportu jest Socialpress.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing