Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Stowarzyszenie Producentów Reklamowych podsumowuje rok 2024 i wytycza obszary działań na rok 2025

Stowarzyszenie Producentów Reklamowych podsumowuje rok 2024 i wytycza obszary działań na rok 2025
SPR – najliczniejsza polska organizacja zrzeszająca studia produkcyjne i postprodukcyjne, podsumowała swoje inicjatywy oraz działania zrealizowane w minionym roku. Stowarzyszenie Producentów Reklamowych będzie konsekwentnie stawiać na 3 obszary: innowacje, standardy produkcyjne i przetargowe oraz wytyczne ESG.
O autorze
2 min czytania 2025-01-27

Podsumowanie 2024 roku

Rozwój organizacji

W 2024 roku stowarzyszenie przyjęło w swoje szeregi pięć nowych firm: eNStudios, Let it Rip Pictures, XantusTV, ColoroffOn i LocoMotive. Liczba członków SPR wzrosła do 31. Szczególnie ważnym krokiem było utworzenie sekcji „Postprodukcja”, która będzie dalej rozwijana, aby móc lepiej reprezentować potrzeby tej części rynku.

CRAFTY SPR Awards

Jednym z najważniejszych wydarzeń zorganizowanych przez stowarzyszenie było wręczenie nagród dla najlepszych twórców reklam. Inauguracyjna edycja CRAFTY SPR Awards została entuzjastycznie przyjęta przez środowisko. Gala finałowa przyciągnęła ponad 300 przedstawicieli branży, a nagrody przyznano w 14 kategoriach, m.in. takich jak reżyseria, zdjęcia, animacja, VFX czy montaż. Wyróżniono także producentów i kierowników produkcji.

Nowa na polskim rynku kategoria „Zrównoważona Produkcja”, dała szanse na docenienie odpowiedzialnych praktyk, stosowanych przez polskich producentów podczas realizacji reklam.

Projekty innowacyjne i edukacyjne

SPR było zaangażowane w liczne wydarzenia branżowe – m.in. cykl spotkań na temat wpływu AI na produkcję reklam „CRE-AI-TI-VITY”, warsztaty z zakresu wirtualnej produkcji, konferencję dla działów zakupów PROCON-Polzak, czy CMO Summit dla dyrektorów marketingu. Stowarzyszenie przeprowadziło także szkolenia dla swoich członków z prawnych aspektów stosowania AI oraz zarządzania finansami w produkcji reklamowej poprzez faktoring.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zrównoważona produkcja

Ważnym obszarem pracy stowarzyszenia były działania grupy „Zrównoważona Produkcja”, z których najważniejsze to:

  • szkolenie ekokonsultantów i ekoambasadorów produkcji audiowizualnej,
  • szkolenie z najnowszej wersji kalkulatora AdGreen do obliczania śladu węglowego w
    produkcji reklam,
  • publikacja „Katalogu Zrównoważonych Praktyk” oraz checklist dla pionów produkcyjnych. Stowarzyszenie aktywnie wspierało dialog z innymi organizacjami branżowymi, na rzecz neutralności klimatycznej w branży reklamowej – w tym w ramach inicjatywy okrągłego stołu ESG SA.

Komunikacja

W 2024 roku został uruchomiony kanał podcastowy SPR TALKS na YouTube i Spotify. Pierwszy sezon (12 odcinków) był poświęcony wywiadom z laureatami i partnerami nagród CRAFTY SPR Awards. W kolejnych odsłonach pojawiać się będą rozmowy na tematy ważne dla środowiska producentów i twórców reklam.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Plany na 2025 rok

W nadchodzącym roku SPR zamierza skupić się na:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • promowaniu i wdrażaniu dobrych standardów przetargowych i produkcyjnych,
  • monitorowaniu wpływu AI, VP i ESG, na procesy produkcyjne oraz na koszty,
  • rozwijaniu kompetencji członków SPR w zakresie AI oraz ESG za pomocą dedykowanych szkoleń,
  • organizacji drugiej edycji nagród dla najlepszych twórców reklam: CRAFTY SPR Awards.
  • zintensyfikowaniu współpracy z najważniejszymi organizacjami branżowymi, „Razem budujemy przyszłość branży reklamowej w oparciu o innowacje, współpracę i dobre standardy” – podsumował zarząd Stowarzyszenia Producentów Reklamowych.

Zdjęcie główne:

PS Stowarzyszenie Producentów Reklamowych pracuje nad standardami dla zrównoważonej produkcji reklamowej