Zwycięzców plebiscytu wybierali wyłącznie polscy streamerzy poprzez Discord inStreamly. Głosowanie obejmowało cztery kategorie: Najlepszy artwork, Ulubiona przekąska streamerów, Gigachad i Mistrz Innowacji. W sumie zebrano ponad 500 głosów.
Zobacz również
Dwie nagrody dla Monte Snack
Streamerzy najbardziej docenili Monte Snack. Nowatorska kampania, którą marka należąca do Zott Polska przeprowadziła na inStreamly w 2023 roku, zgarnęła aż dwie nagrody. Monte Snack zostało Mistrzem Innowacji oraz ulubioną przekąską streamerów. W aktywacji wykorzystano wspieraną przez AI technologię Voice Recognition. Umożliwiło to wyświetlanie animacji promujących przekąskę Monte Snack w momencie, gdy streamer wypowiadał jedno ze słów kluczowych, np. „Przerwa” czy „zjadłbym coś”.
Sony PlayStation Gigachadem
Miano Gigachada, czyli największego sponsora streamerów na inStreamly w ubiegłym roku, zyskało Sony PlayStation z kampanią dotyczącą gry Spider-Man 2. Promocja hitowego tytułu cieszyła się bardzo dużą popularnością, gdyż wzięło w niej udział ponad 1600 twórców transmitujących na Twitch.tv i YouTube.
Pepsi wyróżnione za artwork
Czwartą i jednocześnie ostatnią kategorią był Najlepszy artwork. Tę nagrodę otrzymała kampania Pepsi SPACE, w której marka zapraszała graczy do odwiedzenia dedykowanego landing page’a i wzięcia udziału w konkursie. Wyświetlana przez ponad 1000 streamerów kreacja przykuwała wzrok nie tylko dzięki charakterystycznym dla PEPSI kolorom, ale również dzięki dynamicznie zmieniającym się, angażującym copy. Przykładowo, gdy streamer grał w The Sims, to brzmiało ono „Robisz epickie stylizacje swoich Simów?”, z kolei podczas szachowej rywalizacji „Dajesz mata w kilku ruchach?”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Szczegółowe wyniki
Procentowy podział głosów w poszczególnych kategoriach inStreamly Streamers’ Choice Awards 2023 kształtuje się następująco:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najlepszy artwork:
1. Pepsi SPACE (Zenith, Feeders Agency)
2. SkyShowtime (GroupM)
3. STR8 Game (K2 Precise)
4. ING Gra Inwestycyjna (GroupOne)
Ulubiona przekąska streamerów:
1. Monte Snack (GameLab, Zenith)
2. Doritos (Zenith)
3. Zozole (GroupM)
4. Antybaton (Starcom)
5. Lubella Chrupersy (Starcom)
Gigachad:
1. Sony PlayStation Spider-Man 2 (GroupM)
2. Monte Snack (GameLab, Zenith)
3. Antybaton Choco (Starcom)
4. Zalando Lounge (AWIN)
Mistrz Innowacji:
1. Monte Snack (GameLab, Zenith)
2. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty (Cd Projekt RED)
3. Philips OneBlade 360 (DRUM Poland)
4. Doritos (Zenith)
5. Pepsi Space (Zenith, Feeders Agency)
6. Sprite Heat Happens (GroupM)
Materiał sponsorowany powstały przy współpracy z inStreamly