Koncepcja stworzenia nowej strategii działań w mediach społecznosciowych i mocnego zaangażowania w „social selling” narodziła się tuż po wybuchu pandemii, kiedy to Facebook, Instagram I YouTube stały się „drugim domem” dla większości klientów. Pierwsze elementy tej strategii dotyczyły nowego Mitsubishi Outlandera PHEV 2020, którego premiery dla klientów I mediów odbyły się wyłącznie w internecie i na kanałach mediów społecznościowych marki.
Kolejnym, ważnym etapem była realizacja ogólnopolskiej kampanii reklamowej firmy Mitsubishi Motors pod hasłem „Wakacje z Mitsubishi”, zachęcającej do zakupu samochodów tej marki w okresie wakacyjnym. Działania reklamowe, prowadzone w trudnym czasie zdominowanym przez pandemię covid-19, podkreślały wagę pozytywnych uczuć, wartości I więzi I mają na celu budowanie wizerunku marki bliskiej I przyjaznej klientom.
Zobacz również
Słuszność nowej strategii znalazła swoje potwierdzenie w lipcowych wynikach sprzedaży samochodów Mitsubishi w Polsce. Przy sporym, bo aż 11,93% spadku na polskim rynku, polski oddział Mitsubishi Motors, dzięki efektywnym działaniom marketingowym, zanotował w lipcu wzrost udziału w rynku, który obecnie wynosi 1,14%.
– W tym roku większość Polaków zdecydowało się spędzić wakacje w Polsce, wybierając się w podróż swoim samochodem. Dla wielu z nas auto staje się wakacyjnym domem i nieodłącznym towarzyszem przygód i wypoczynku. Dlatego tworząc wakacyjną kampanię reklamową Mitsubishi, przywoływaliśmy w pamięci najbardziej lubiane przez nas wakacyjne sytuacje, nastroje i obrazy. Celem było wywołanie w odbiorcach tych wszystkich pozytywnych emocji, które odczuwamy odpoczywając w gronie rodziny i przyjaciół, uprawiając ulubione sporty, obcując z naturą i zwiedzając piękne miejsca. Chcieliśmy też pokazać, że samochód gra w tych scenariuszach niebagatelną rolę. Cieszę się z tego, że klienci docenili nasze pomysły i starania. Jestesmy i nadal będziemy blisko naszych klientów, by rozumieć ich potrzeby i w pełni na nie odpowiadać – komentuje Adam Męciński, który od lutego bieżącego roku piastuje stanowisko dyrektora generalnego polskiego oddziału Mitsubishi Motors.
– Wyjątkowe sytuacje wymagają nietypowych rozwiązań, szybkich reakcji i wykorzystywania najbardziej efektywnych w danej chwili kanałów komunikacji. Dlatego zrealizowaliśmy kampanię #WakacjezMitsubishi głównie w mediach społecznościowych, używając w niej wizualnego języka, którym posługują się odbiorcy. Cieszę się, że mój zespół marketingu i PR jest kreatywny i zmotywowany nawet w tak trudnych czasach i że rezultaty kampanii potwierdzają słuszność naszych założeń – powiedział Łukasz Wójcik, dyrektor pionu marketingu i PR w polskim oddziale Mitsubishi Motors.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kampania #WakacjezMitsubishi miała na celu promocję czterech modeli Mitsubishi: Space Star, Eclipse Cross, Outlander oraz Outlander PHEV. Głównym kanałem komunikacyjnym tej kampanii były media społecznościowe – Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn oraz Internet – Google ads, programmatic video i display. Działania były wspierane lokalnie przez dilerów, którzy wykorzystywali spoty radiowe, plakaty, reklamy prasowe i OOH, e-mailing, banery online i media społecznościowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Powstałe z myślą o charakterystyce mediów społecznościowych 4 sesje zdjęciowe, 6, 15 i 30-sekundowe spoty reklamowe oraz 1-minutowy film promocyjny ukazują wakacyjne historie ośmiorga bohaterów – pary kite-surferów podróżujących nowym modelem Mitsubishi Space Star z namiotem i-kamper na dachu, pary triathlonistów w Mitsubishi Eclipse Cross oraz 4-osobowej rodziny z dwójką małych dzieci, zwiedzającej wybrzeże Outlanderem PHEV z przyczepą. W finale filmu 3 ekipy podróżników spotykają się na wspólnym ognisku, bawią, rozmawiając i dzieląc się wrażeniami ze swoich wypraw a następnie oglądają film z rzutnika korzystając z gniazda 1500 W w Outlanderze PHEV. Zdjęcia i filmy przestawiają ich pasje i sposoby na spędzanie wakacji oraz miły nastrój, który towarzyszy grupie przyjaźniących się ze sobą ludzi.
Pomysłodawcami I producentami kampanii byli Monika Kozłowska – specjalistka ds. mediów społecznościowych w polskim oddziale Mitsubishi Motors I Paweł Poręcki – fotograf I autor zdjęć oraz właściciel agencji Ohohoho.pl we współpracy z Andrzejem Ripperem. Projekt nadzorowały i zarządzały nim Kinga Lisowska – szefowa działu Public Relations I mediów społecznościowych oraz Magdalena Gałek – kierowniczka działu marketingu. Za produkcję i animację spotów reklamowych oraz przygotowanie materiałów do Internetu I mediów społecznościowych odpowiadała agencja Oxymoron. Autorem zdjęć do spotów był Marcin Idziaszek, który odpowiadał także za montaż wszystkich materiałów filmowych. Za planowanie i zakup mediów był odpowiedzialny dom mediowy Starcom oraz Bluerank.