Producenci filmu „Diplodok” biorą udział w targach Marché du Film odbywających się podczas festiwalu w Cannes. Zainteresowanie produkcją znacznie przerosło oczekiwania – „Diplodok”, którego premiera przewidziana jest na 2024 r. – już podczas pierwszych kilku dni targów został sprzedany do 40 krajów. Za produkcję odpowiada warszawskie studio produkcyjne Human Film.
„Diplodok” jest największym projektem w historii polskich animowanych filmów familijnych, opartych na technologii CGI. To również kamień milowy dla rodzimej branży filmowej. „Diplodok” jest inspirowany kultowymi komiksami Tadeusza Baranowskiego, natomiast za scenariusz i reżyserię odpowiada Wojtek Wawszczyk.
Zobacz również
Opowieść o przygodach małego dinozaura, już w pierwszych dniach Marché du Film, została sprzedana do 40 krajów, w tym między innymi do Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Skandynawii, krajów Beneluksu, a także do Korei. Przy produkcji „Diplodoka” wspólnie z Human Film, pracują międzynarodowi specjaliści – czeskie studio PFX (koproducent). Projekt jest realizowany także w koprodukcji z Telewizją Polską oraz współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Nawiązanie współpracy z agentem sprzedaży – Gebeka Films oznaczało rozpoczęcie przygotowań do oficjalnego startu międzynarodowej sprzedaży „Diplodoka” w Cannes. W trakcie targów Marché du Film, Maks Sikora (CEO Human), Jiří Mika (Managing Partner w PFX) oraz Jason Bressand (International sales agent Gebeka Films) promowali produkcję, co zaowocowało imponującym wynikiem, zaledwie po kilku dniach trwania targów.
– W trakcie Marché du Film mieliśmy okazję przekonać się, że „Diplodok” skradł nie tylko nasze serca, ale również dystrybutorów z całego świata. Gebeka Films domyka kontrakty z przedstawicielami 40 krajów, co jest dla nas wielkim sukcesem i zdecydowanym powodem do dumy. Targi wciąż trwają, a samo Cannes to dopiero początek sprzedaży „Diplodoka”. Przed nami jeszcze wiele targów oraz pozyskiwanie kolejnych, lokalnych partnerów dystrybucji. Wierzymy, że wspólnie przyniesiemy widzom na całym świecie wiele niezapomnianych chwil – mówi Maks Sikora, CEO Human.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing