Jak co roku przerwa reklamowa podczas rozgrywek Super Bowl to moment, na który wielu z nas czeka przez cały rok. Nic w tym dziwnego: brandy przygotowują spoty reklamowe specjalnie na tę okazję, a na stadionie w USA co roku występują największe gwiazdy muzyki. W 2024 roku za 30 sekund czasu antenowego podczas przerwy meczu futbolu amerykańskiego trzeba było zapłacić zawrotną kwotę 7 milionów dolarów amerykańskich (około 28,4 mln złotych). W 2025 roku ceny reklam podczas Super Bowl osiągnęły rekordowy poziom i wyniosły ponad 8 milionów dolarów za 30-sekundowy spot. Sprawdzamy, które firmy zdecydowały się na ten krok.
Stella Artois: „The Orher David”
Agencja prowadzona przez Matta Damona i Bena Afflecka wyprodukowała klip zatytułowany „The Other David” (pol. Ten drugi David) z Davidem Beckhamem w roli głównej. Według scenariusza słynny piłkarz ma brata bliźniaka, o którego istnieniu dowiaduje się już jako dorosły człowiek. A to dopiero początek historii.
Jeep wraca do gry
Po roku absencji marka Jeep ponownie postanowiła pokazać spot reklamowy podczas przerwy w rozgrywkach finałów Super Bowl.
Instacart dołącza do Super Bowl
Po raz pierwszy w historii, wśród marek reklamujących się podczas przerwy w meczu, znajdzie się firma dostarczająca zakupy spożywcze Instacart. Z tej okazji przygotowano reklamę z motywem zakupów spożywczych.
(Foto)bomba od Taco Bell
Po raz ostatni reklamę amerykańskiej sieci restauracji mogliśmy oglądać w przerwie Super Bowl w 2022 roku. Marka wraca do zestawienia, a w specjalnie stworzonym z tej okazji klipie „Photobomb” występuje Doja Cat.
Google tworzy CV
In-housowa, dwuminutowa reklama Google to przykład historii opartej na emocjach. Czy życie rodzinne i wejście w rolę rodzica może stanowić podwaliny unikalnego CV? Okazuje się, że tak, a wszystko dzięki odpowiedniej narracji. (I nowoczesnej technologii, oczywiście!).
XX
Pringles: wąsy nadlatują
Z okazji XX finałów Super Bowl marka Pringles stworzyła reklamę, w której główną rolę grają… wąsy. A do tego Adam Brody, Nick Offerman oraz James Harden. I mamy przepis na hit.
Budweiser: „Fistr Delivery”
Po pamiętnej i chwytającej za serce reklamie, która opowiadała o przyjaźni psa i konia, w tym roku Budweiser również korzysta z motywu zwierzęcego. „Pierwsza dostawa” to historia o tym, że dla Budweisera tradycja jest kluczowa w rozwoju marki. „Dostarczamy od 1876” – czytamy na banerze wyświetlonym na końcu klipu. Prosto, ale konkretnie.
Dove promuje sportową pewność siebie wśród dziewcząt
Marka kosmetyków Dove nie ustaje w staraniach o to, aby dziewczęta i kobiety w różnym wieku wytrwale budowały pewność siebie. Jak nietrudno się domyślić, z okazji finałów Super Bowl brand przygotował spot promujący autorską inicjatywę Body Confident Sport, uruchomioną w październiku 2023 roku. Tak powsta klip „These Legs”.
A do tego jeszcze reklama Dove Men+Care.
Hellmanns’s stawia też na klasyki filmowe
„When Sally Met Hellmann’s” to propozycja reklamy z Meg Ryan, Billym Crystalem i Sydney Sweeney w rolach głównych. Tytuł nie bez powodu nawiązuje do słynnej komedii romantycznej „Kiedy Harry poznał Sally”, bowiem aktorzy świetnie znani ze srebrnego ekranu odtwarzają w klipie.
Oreo zagwarantuje prawdziwie filmowy plot twist
Nie możesz się zdecydować, czy obejrzeć jeszcze jeden odcinek serialu, czy jednak cały sezon w jedną noc? Nic straconego! Po prostu zakręć ciastkiem Oreo i sprawdź, w której ręce znajdzie się połówka z kremem. Reklama Oreo na Super Bowl 2025 to ukłon w stronę miłośników kina (również tego domowego).
Disney+ pokazuje, że prosto znaczy skutecznie
Czy reklama, w której na ekranie przez 30 sekund widzimy tylko białe tło i kolejne, następujące po sobie fragmenty tekstu, może się okazać przebojem? Platforma streamingowa Disney+ udowadnia, że tak – jeśli tylko wspomnianym tekstem będą cytaty z najbardziej znanych filmów Disneya. Chwyta za serce i przykuwa to ekranu. W punkt.
Pixar w sportowym duchu
„Win or lose” (pol. zwyciężaj lub przegrywaj) to superbowlowa propozycja od studia Pixar. Jak trudny może być udział w szkolnym turnieju sportowym? Czy przegrana oznacza bycie internetowym pośmiewiskiem? Odpowiedzi udziela Pixar, jak zwykle z klimatem.
Häagen-Dazs: „Not so Fast, Not so Furious”
„Not so Fast, Not so Furious”, czyli „Nie za szybcy, nie za wściekli” to z kolei propozycja marki lodów Häagen-Dazs. Tutaj jest wszystko, co świetnie znamy z filmów akcji: pościgi, wybuchy i samochody osiągające zawrotne prędkości. No, prawie… Bo przecież miało być „nie za szybko”, prawda? Ale za to ze smakiem godnym jednym z najchętniej wybieranych lodów na świecie.
Booking.com zaprasza na wakacje Muppety
Co sprawia, że twój wypoczynek staje się jeszcze lepszy? Na przykład obecność uwielbianych w dzieciństwie bohaterów bajek i programów telewizyjnych, takich jak Kermit. Dobrze znana żaba grająca na ukulele to motyw, który bez dwóch zdań przykuje uwagę widzów do reklamowej propozycji internetowego portalu Booking.com. A przecież lato już tuż, tuż.
Doritos stawia na reklamę nie z tej ziemi (i powraca z konkursem Crash the Super Bowl)
W tym roku klip reklamowy Doritos z okazji finałów rozgrywek Super Bowl to historia nie z tej ziemi. Jest humor, charakterystyczne chrupnięcie i oczywiście hasło: „Doritos. For the Bold”.
Słynna marka słonych przekąsek powraca też z konkursem dla fanów, których celem jest wymyślenie, jaka reklama mogłaby pojawić się podczas przerwy rozgrywek Super Bowl. Nagroda? Nawet 1 milion dolarów, wycieczka na finałowy mecz Super Bowl, a przede wszystkim okazja do przekonania się, jak stworzony przez zwycięzcę klip będzie wyglądał w telewizji.

Ritz zwraca uwagę na datę finałów Super Bowl 2025
Marka przekąsek Mondelēz International podczas przerwy reklamowej w meczu Super Bowl zaprezentuje klip promujący słone przekąski Ritz. Reżyserią reklamy zajął się Jake Szymanski, a za realizację odpowiada The Martin Agency.

Reese powraca z reklamą zawierającą charakterystyczny żart marki
Agencja Erich & Kallman stworzyła 30-sekundowy spot dla marki Reese. Podobnie, jak w poprzednich latach, klip ma zawierać właściwą dozę humoru charakterystyczną dla brandu ciastek wypełnionych masłem orzechowym.
On: kiedy Federer spotyka Elmo
Sportowa, szwajcarska marka On Running do współpracy podczas tworzenia najnowszego klipu reklamowego zaprosiła Rogera Federera i Elmo z „Ulicy Sezamkowej”. Efekt? Jest zabawnie, nieco sentymntalnie i jeszcze zapada w pamięć.
Totino’s Pizza Rolls nawiązuje do historii E.T.
Istnieją różne sposoby pokazania, kiedy dokładnie odbędzie się finał rozgrywek Super Bowl w 2025 roku. Producent Totino’s Pizza Rolls postanowiła a tym celu wykorzystać nawiązanie do słynnego cytatu z filmu Stevena Spielbierga. I tak powstał klip „Chazmo Goes Home”.
Dunkin’ Donuts: „DunKings 2”
W superbowlowym klipie sieci Dunkin’ Donuts wystąpili wspólnie Ben i Casey Affleck. Obok nich, na ekranie zobaczymy m.in. Jeremy’ego Stronga i Billa Belichicka. A to wszystko w zawrotne 6 minut i 51 sekund!
Lay’s: „The Little Farmer”
Jedna mała dziewczynka, jeden ziemniak i jedno wielkie marzenie: stać się częścią rodziny Lay’s. Reklama marki chipsów stworzona z okazji tegorocznych finałów Super Bowl to przykład na to, że historie o wytrwałości zawsze się sprawdzają.
Nike wraca do korzeni
Nike wraca do współpracy z topowymi sportowcami z całego świata i podczas przerwy w Super Bowl firma zaprezentowała czarno-biały klip w duchu sportowej rywalizacji.
Ray-Ban i Meta prezentują wyjątkową kolekcję sztuki
Co może wyniknąć ze współpracy firmy technologicznej i jednego z najbardziej znanych producentów okularów? Na przykład kolekcja sztuki nawiązująca zarówno do osiągnięć twórców antyku, jak i dzieł Andy’ego Warhola.
Salesforce: „What AI Was Meant to Be”
Matthew McConaughey w zabawnej (choć z pewnością nie dla granego przez niego bohatera) reklamie, która pokazuje, do czego została stworzona sztuczna inteligencja. „Potrzebujemy tego deszczu” – słyszymy w klipie. A my tej reklamy podczas przerwy finałów Super Bowl.
Duracell: „Brady Reboost”
Co zrobić, jeśli prowadzący telewizyjną relację online… rozładuje się na wizji? Wystarczy zmienić baterie i to koniecznie na paluszki Duracell. Efekt wow gwarantowany, a to wszystko w klimacie Super Bowl.
Liquid Death: „Safe for Work”
Marka napojów Liquid Death przygotowała klip pt. „Safe for Work”. Na boisku, sali operacyjnej, za sterami samolotu… produkty spod szyldu Liquid Death można spożywać w każdej sytuacji!
Open AI: „The Intelligence Age”
Propozycja od OpenAI to reklama przygotowana przez ChatGPT. W ciągu 61 sekund poznajemy tysiąclecia historii: od epoki kamienia łupanego, aż po rozwój komputerów i podbój kosmosu.
Foundation to Combat Antisemisism: „No Reason To Hate”
„Nie ma powodu do nienawiści” – przekonuje Fundacja Zwalczająca Antysemityzm w superbowlowym klipie. Cel jest prosty: zachęcić jak najwięcej kibiców do walki z uprzedzeniami i przypomnieć im, że wszyscy jesteśmy równi: nie boisku i poza nim. Bez względu na pochodzenie czy wyznawaną religię.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak tegoroczne reklamy wyprodukowane z okazji finałów rozgrywek Super Bowl oceniła agencja System1, analizująca wpływ emocjonalnego odbioru reklam na postawy konsumenckie, zrobisz to TUTAJ >>
Tegoroczny finał rozgrywek Super Bowl NFL można zobaczyć na bezpłatnym, głównym kanale telewizji Polsat w nocy, z 9 na 10 lutego 2025 roku.