TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Super Bowl 2025: najciekawsze spoty reklamowe [PRZEGLĄD]

Super Bowl 2025: najciekawsze spoty reklamowe [PRZEGLĄD]
Sprawdź, które reklamy prezentowane w przerwie Super Bowl 2025 szczególnie zapadły w pamięć redakcji NowegoMarketingu. Wśród marek, które zapłaciły ponad 8 milionów dolarów za 30-sekundowy spot, znalazły się m.in. Open AI i Instacart.
O autorze
5 min czytania 2025-02-10

Jak co roku przerwa reklamowa podczas rozgrywek Super Bowl to moment, na który wielu z nas czeka przez cały rok. Nic w tym dziwnego: brandy przygotowują spoty reklamowe specjalnie na tę okazję, a na stadionie w USA co roku występują największe gwiazdy muzyki. W 2024 roku za 30 sekund czasu antenowego podczas przerwy meczu futbolu amerykańskiego trzeba było zapłacić zawrotną kwotę 7 milionów dolarów amerykańskich (około 28,4 mln złotych). W 2025 roku ceny reklam podczas Super Bowl osiągnęły rekordowy poziom i wyniosły ponad 8 milionów dolarów za 30-sekundowy spot. Sprawdzamy, które firmy zdecydowały się na ten krok.

Stella Artois: „The Orher David”

Agencja prowadzona przez Matta Damona i Bena Afflecka wyprodukowała klip zatytułowany „The Other David” (pol. Ten drugi David) z Davidem Beckhamem w roli głównej. Według scenariusza słynny piłkarz ma brata bliźniaka, o którego istnieniu dowiaduje się już jako dorosły człowiek. A to dopiero początek historii.

Jeep wraca do gry

Po roku absencji marka Jeep ponownie postanowiła pokazać spot reklamowy podczas przerwy w rozgrywkach finałów Super Bowl.

Instacart dołącza do Super Bowl

Po raz pierwszy w historii, wśród marek reklamujących się podczas przerwy w meczu, znajdzie się firma dostarczająca zakupy spożywcze Instacart. Z tej okazji przygotowano reklamę z motywem zakupów spożywczych.

(Foto)bomba od Taco Bell

Po raz ostatni reklamę amerykańskiej sieci restauracji mogliśmy oglądać w przerwie Super Bowl w 2022 roku. Marka wraca do zestawienia, a w specjalnie stworzonym z tej okazji klipie „Photobomb” występuje Doja Cat.

Google tworzy CV

In-housowa, dwuminutowa reklama Google to przykład historii opartej na emocjach. Czy życie rodzinne i wejście w rolę rodzica może stanowić podwaliny unikalnego CV? Okazuje się, że tak, a wszystko dzięki odpowiedniej narracji. (I nowoczesnej technologii, oczywiście!).

XX

Pringles: wąsy nadlatują

Z okazji XX finałów Super Bowl marka Pringles stworzyła reklamę, w której główną rolę grają… wąsy. A do tego Adam Brody, Nick Offerman oraz James Harden. I mamy przepis na hit.

Budweiser: „Fistr Delivery”

Po pamiętnej i chwytającej za serce reklamie, która opowiadała o przyjaźni psa i konia, w tym roku Budweiser również korzysta z motywu zwierzęcego. „Pierwsza dostawa” to historia o tym, że dla Budweisera tradycja jest kluczowa w rozwoju marki. „Dostarczamy od 1876” – czytamy na banerze wyświetlonym na końcu klipu. Prosto, ale konkretnie.

Dove promuje sportową pewność siebie wśród dziewcząt

Marka kosmetyków Dove nie ustaje w staraniach o to, aby dziewczęta i kobiety w różnym wieku wytrwale budowały pewność siebie. Jak nietrudno się domyślić, z okazji finałów Super Bowl brand przygotował spot promujący autorską inicjatywę Body Confident Sport, uruchomioną w październiku 2023 roku. Tak powsta klip „These Legs”.

A do tego jeszcze reklama Dove Men+Care.

Hellmanns’s stawia też na klasyki filmowe

„When Sally Met Hellmann’s” to propozycja reklamy z Meg Ryan, Billym Crystalem i Sydney Sweeney w rolach głównych. Tytuł nie bez powodu nawiązuje do słynnej komedii romantycznej „Kiedy Harry poznał Sally”, bowiem aktorzy świetnie znani ze srebrnego ekranu odtwarzają w klipie.

Oreo zagwarantuje prawdziwie filmowy plot twist

Nie możesz się zdecydować, czy obejrzeć jeszcze jeden odcinek serialu, czy jednak cały sezon w jedną noc? Nic straconego! Po prostu zakręć ciastkiem Oreo i sprawdź, w której ręce znajdzie się połówka z kremem. Reklama Oreo na Super Bowl 2025 to ukłon w stronę miłośników kina (również tego domowego).

Disney+ pokazuje, że prosto znaczy skutecznie

Czy reklama, w której na ekranie przez 30 sekund widzimy tylko białe tło i kolejne, następujące po sobie fragmenty tekstu, może się okazać przebojem? Platforma streamingowa Disney+ udowadnia, że tak – jeśli tylko wspomnianym tekstem będą cytaty z najbardziej znanych filmów Disneya. Chwyta za serce i przykuwa to ekranu. W punkt.

Pixar w sportowym duchu

„Win or lose” (pol. zwyciężaj lub przegrywaj) to superbowlowa propozycja od studia Pixar. Jak trudny może być udział w szkolnym turnieju sportowym? Czy przegrana oznacza bycie internetowym pośmiewiskiem? Odpowiedzi udziela Pixar, jak zwykle z klimatem.

Häagen-Dazs: „Not so Fast, Not so Furious”

„Not so Fast, Not so Furious”, czyli „Nie za szybcy, nie za wściekli” to z kolei propozycja marki lodów Häagen-Dazs. Tutaj jest wszystko, co świetnie znamy z filmów akcji: pościgi, wybuchy i samochody osiągające zawrotne prędkości. No, prawie… Bo przecież miało być „nie za szybko”, prawda? Ale za to ze smakiem godnym jednym z najchętniej wybieranych lodów na świecie.

Booking.com zaprasza na wakacje Muppety

Co sprawia, że twój wypoczynek staje się jeszcze lepszy? Na przykład obecność uwielbianych w dzieciństwie bohaterów bajek i programów telewizyjnych, takich jak Kermit. Dobrze znana żaba grająca na ukulele to motyw, który bez dwóch zdań przykuje uwagę widzów do reklamowej propozycji internetowego portalu Booking.com. A przecież lato już tuż, tuż.

Doritos stawia na reklamę nie z tej ziemi (i powraca z konkursem Crash the Super Bowl)

W tym roku klip reklamowy Doritos z okazji finałów rozgrywek Super Bowl to historia nie z tej ziemi. Jest humor, charakterystyczne chrupnięcie i oczywiście hasło: „Doritos. For the Bold”.

Słynna marka słonych przekąsek powraca też z konkursem dla fanów, których celem jest wymyślenie, jaka reklama mogłaby pojawić się podczas przerwy rozgrywek Super Bowl. Nagroda? Nawet 1 milion dolarów, wycieczka na finałowy mecz Super Bowl, a przede wszystkim okazja do przekonania się, jak stworzony przez zwycięzcę klip będzie wyglądał w telewizji.


Ritz zwraca uwagę na datę finałów Super Bowl 2025

Marka przekąsek Mondelēz International podczas przerwy reklamowej w meczu Super Bowl zaprezentuje klip promujący słone przekąski Ritz. Reżyserią reklamy zajął się Jake Szymanski, a za realizację odpowiada The Martin Agency.

Reese powraca z reklamą zawierającą charakterystyczny żart marki

Agencja Erich & Kallman stworzyła 30-sekundowy spot dla marki Reese. Podobnie, jak w poprzednich latach, klip ma zawierać właściwą dozę humoru charakterystyczną dla brandu ciastek wypełnionych masłem orzechowym.

On: kiedy Federer spotyka Elmo

Sportowa, szwajcarska marka On Running do współpracy podczas tworzenia najnowszego klipu reklamowego zaprosiła Rogera Federera i Elmo z „Ulicy Sezamkowej”. Efekt? Jest zabawnie, nieco sentymntalnie i jeszcze zapada w pamięć.

Totino’s Pizza Rolls nawiązuje do historii E.T.

Istnieją różne sposoby pokazania, kiedy dokładnie odbędzie się finał rozgrywek Super Bowl w 2025 roku. Producent Totino’s Pizza Rolls postanowiła a tym celu wykorzystać nawiązanie do słynnego cytatu z filmu Stevena Spielbierga. I tak powstał klip „Chazmo Goes Home”.

Dunkin’ Donuts: „DunKings 2”

W superbowlowym klipie sieci Dunkin’ Donuts wystąpili wspólnie Ben i Casey Affleck. Obok nich, na ekranie zobaczymy m.in. Jeremy’ego Stronga i Billa Belichicka. A to wszystko w zawrotne 6 minut i 51 sekund!

Lay’s: „The Little Farmer”

Jedna mała dziewczynka, jeden ziemniak i jedno wielkie marzenie: stać się częścią rodziny Lay’s. Reklama marki chipsów stworzona z okazji tegorocznych finałów Super Bowl to przykład na to, że historie o wytrwałości zawsze się sprawdzają.

Nike wraca do korzeni

Nike wraca do współpracy z topowymi sportowcami z całego świata i podczas przerwy w Super Bowl firma zaprezentowała czarno-biały klip w duchu sportowej rywalizacji.

Ray-Ban i Meta prezentują wyjątkową kolekcję sztuki

Co może wyniknąć ze współpracy firmy technologicznej i jednego z najbardziej znanych producentów okularów? Na przykład kolekcja sztuki nawiązująca zarówno do osiągnięć twórców antyku, jak i dzieł Andy’ego Warhola.

Salesforce: „What AI Was Meant to Be”

Matthew McConaughey w zabawnej (choć z pewnością nie dla granego przez niego bohatera) reklamie, która pokazuje, do czego została stworzona sztuczna inteligencja. „Potrzebujemy tego deszczu” – słyszymy w klipie. A my tej reklamy podczas przerwy finałów Super Bowl.

Duracell: „Brady Reboost”

Co zrobić, jeśli prowadzący telewizyjną relację online… rozładuje się na wizji? Wystarczy zmienić baterie i to koniecznie na paluszki Duracell. Efekt wow gwarantowany, a to wszystko w klimacie Super Bowl.

Liquid Death: „Safe for Work”

Marka napojów Liquid Death przygotowała klip pt. „Safe for Work”. Na boisku, sali operacyjnej, za sterami samolotu… produkty spod szyldu Liquid Death można spożywać w każdej sytuacji!

Open AI: „The Intelligence Age”

Propozycja od OpenAI to reklama przygotowana przez ChatGPT. W ciągu 61 sekund poznajemy tysiąclecia historii: od epoki kamienia łupanego, aż po rozwój komputerów i podbój kosmosu.

Foundation to Combat Antisemisism: „No Reason To Hate”

„Nie ma powodu do nienawiści” – przekonuje Fundacja Zwalczająca Antysemityzm w superbowlowym klipie. Cel jest prosty: zachęcić jak najwięcej kibiców do walki z uprzedzeniami i przypomnieć im, że wszyscy jesteśmy równi: nie boisku i poza nim. Bez względu na pochodzenie czy wyznawaną religię.

Jeśli chcesz sprawdzić, jak tegoroczne reklamy wyprodukowane z okazji finałów rozgrywek Super Bowl oceniła agencja System1, analizująca wpływ emocjonalnego odbioru reklam na postawy konsumenckie, zrobisz to TUTAJ >>

Tegoroczny finał rozgrywek Super Bowl NFL można zobaczyć na bezpłatnym, głównym kanale telewizji Polsat w nocy, z 9 na 10 lutego 2025 roku.

PS Super Bowl 2024: przegląd najciekawszych spotów