Superbrands po raz kolejny we współpracy z ARC Rynek i Opinia zrealizował jedno z większych konsumenckich badań siły i wizerunku marki. Badanie zostało przeprowadzone na próbie przekraczającej 15 tysięcy konsumentów i uwzględniało ponad 2400 marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług. W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki oraz skłonność do jej polecenia. Dodatkowo po raz pierwszy zastosowano nową typologię archetypów, opracowaną przez ARC Rynek i Opinia, do określenia wizerunku marki.
„W Superbrands co roku gromadzimy ogromną liczbę informacji dotyczących brandingu – zarówno w postaci danych z naszych badań rynku jak również poprzez tworzenie opracowań dotyczących historii sukcesu najsilniejszych marek. W najnowszej edycji postanowiliśmy udostępnić te informacje – po raz pierwszy pojawi się możliwość zakupu raportu z badania konsumenckiego. Zdecydowaliśmy się też na udostępnienie pełnej bazy casestudy marek na naszej odświeżonej stronie www. Znalazły się tam historie ponad 240 marek opisane po polsku. To świetne źródło inspiracji dla wszystkich, choć trochę zainteresowanych tematem brandingu.” – mówi Monika Kowalewska, dyrektor projektu Superbrands Polska.
Zobacz również
Raporty z badania dla każdej kategorii będą w sprzedaży od połowy listopada. Będą one uwzględniały wskaźnik znajomości marek, wskaźnik rekomendacji oraz mapę archetypów, czyli wskazanie archetypu dominującego dla marki oraz dla jej bezpośrednich konkurentów. Ponadto będziemy oferować raport rozszerzony o analizę semiotyczną, opartą o przegląd komunikacji w kategorii oraz źródła wskazane przez firmę.
W połowie listopada poznamy też pełną listę laureatów tytułów Superbrands, Created in Poland Superbrands oraz Business Superbrands w edycji 2014/15.
Kluczową rolę w każdej edycji Superbrands odgrywają eksperckie panele Rady Marek. W Radzie Marek Superbrands zasiada łącznie 41 ekspertów, natomiast w panelu Business Superbrands 24 jurorów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W tym roku do Rady dołączyli:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Bogna Balicka / Partner / Bravo Bodoni
- Michał Bonarowski / Senior PR Brand Manager / Grupa Allegro
- YuriDrabent / Założyciel / Lubię To
- Agnieszka Gozdek / Dyrektor strategii i planowania marek/ GREY GROUP
- Igor Kaleński / Prezes /Saatchi&Saatchi
- Adam Manikowski / Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych / Tesco Polska
- Paweł Netczuk / CEO /MediaRun
- Ewelina Niewińska /Dyrektor Działu Marketingu, Komunikacji i Rozwoju Biznesu/ PwC Polska
- Monika Piątkowska / Wiceprezes, Członek Zarządu ds. informacji i komunikacji/ PAIIZ
- Olga Sobieraj / Prezes / Ogilvy&Mather Poland
- Marta Życińska /Dyrektor Marketingu / PZU
Tegoroczne badanie konsumenckie Superbrands zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na próbie N=15035, w dniach 4-30 września 2014 r., wyniki były ważone do struktury populacji ze względu na płeć oraz przedział wiekowy.
Więcej informacji na stronie.
NowyMarketing jest patronem medialnym dziewiątej edycji Superbrands Polska.