Superliga rozpoczyna proces sprzedaży praw mediowych

Superliga przygotowuje się do sprzedaży krajowych praw telewizyjnych i internetowych. Prawa mediowe obejmują produkcję i transmisję ponad 300 spotkań z rozgrywek męskiej PGNiG Superligi i PGNiG Superligi Kobiet. Prawa będą przyznane na okres od trzech do pięciu sezonów rozpoczynając od sezonu 23/24.
O autorze
1 min czytania 2022-10-18

Obecnie krajowe prawa do produkcji i transmisji meczów z najwyższego szczebla rozgrywek piłki ręcznej posiada kanał TVP Sport, a mecze w streamingu pokazuje platforma Emocje.TV.

Sportowy kanał Telewizji Polskiej transmituje na żywo 80 spotkań w sezonie. W każdej serii transmitowane są dwa najciekawsze spotkania męskiej PGNiG Superligi oraz jeden mecz PGNiG Superligi Kobiet. Transmisja obywa się na antenie TVP Sport, www.tvpsport.pl, w aplikacji TVP Sport oraz na platformie hybrydowej. Pozostałe 234 mecze PGNiG Superligi oraz PGNiG Superligi Kobiet są transmitowane przez platformę internetową Emocje.TV. Mecze można oglądać w Internecie, aplikacji mobilnej oraz na Smart TV.

Jesteśmy po kilkunastu spotkaniach z nadawcami, ustaleniu ich preferencji i zainteresowania poszczególnymi elementami oferty. W odpowiedzi na zainteresowanie rynku, przygotowaliśmy atrakcyjną pakietyzację, obejmującą zarówno kanały ogólnodostępne, płatne, platformy OTT, pakiet skrótów oraz prawa bukmacherskie – mówi Piotr Należyty, prezes zarządu Superligi sp. z o.o. Poza warunkami finansowymi, szczególnie ważny jest dla nas planowany standard pokazywania meczów, promocja transmisji i dostarczanie treści w ramach szeregu nowych narzędzi cyfrowych Superligi i klubów. Pierwszy raz w historii oferujemy również produkcję własną – dodaje Piotr Należyty.

Superliga sp. z o.o. roześle zaproszenia do składania ofert kilkunastu podmiotom. Zgodnie ze specyfikacją, kluczowe parametry, które powinni spełniać oferenci to między innymi zakres dotarcia z transmisjami, warunki finansowe, preferencje dotyczące produkcji sygnału czy też plan promocji rozgrywek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Następnie Superliga sp. z o.o. przewiduje organizację spotkań roboczych z wybranymi oferentami w celu doprecyzowania warunków współpracy. W procesie sprzedaży praw telewizyjnych Superliga współpracuje z międzynarodową agencją biznesu sportowego – SPORTFIVE. Cały proces sprzedaży praw planuje zakończyć do końca 2022 roku.

W ostatnich latach najwyższa klasa rozgrywek piłki ręcznej stale zyskuje na popularności, a międzynarodowe sukcesy polskich klubów są doceniane na świecie. W sezonie 2021/2022 Łomża Industria Kielce wystąpiła w finale Ligi Mistrzów, a Orlen Wisła Płock w Final4 Ligi Europejskiej. Na parkietach Superligi możemy oglądać światowe gwiazdy szczypiorniaka, mające na swoim koncie medale Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata i Europy oraz najważniejszych rozgrywek klubowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się