Sustainable Brands Polska rozpoczyna działalność. Organizacja działa na świecie od 2006 roku i jest wiodącą globalną platformą stworzoną dla liderów marek i stojących za nimi organizacji biznesowych, które chcą odnieść sukces w świecie opartym na idei zrównoważonego rozwoju.
Sustainable Brands (SB) zrzesza blisko 80 największych firm na świecie reprezentujących różne branże, które łącznie osiągają rocznie prawie 2 biliony dolarów przychodu, obsługują ponad 5 mld konsumentów na całym świecie i zatrudniają ponad 4 mln pracowników. W ramach tej organizacji 1,5 mln przedstawicieli różniej wielkości firm buduje nowe modele biznesowe, testuje nowatorskie idee, adaptuje nowoczesne narzędzia w procesie zarządzania, inspiruje zmiany na rynku.
Zobacz również
Założycielką oraz dyrektorką generalną Sustainable Brands Worldwide jest KoAnn Vikoren Skrzyniarz, ekspertka, wykładowczyni w Harvard’s Leadership for Sustainability Exec Ed program.
– Najważniejsze w uświadomieniu marek, jest to, że pojęcie zrównoważonego rozwoju wykracza daleko poza dbałość o środowisko. Obejmuje ono trzy główne aspekty – środowiskowy, ekonomiczny i społeczny – z których każdy musi być brany pod uwagę przy tworzeniu prawdziwej strategii zrównoważonego rozwoju i choć są one tożsame z formułą ESG, to w praktyce znacznie ją pogłębiają – mówi Jolanta Zdrzałek, która kieruje SB Polska.
Wsparcie marek na ich drodze zrównoważonej transformacji nierozłącznie wiąże się z ich relacją z konsumentami. Rozbudowana metodologia SB wspomagana jest przez projekty badawcze dotyczące tego związku realizowane na świecie przez firmę IPSOS, która również w Polsce będzie jednym z kluczowych partnerów Sustainable Brands.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– W naszej współpracy z Sustainable Brands planujemy szereg projektów badawczych, które pokażą trendy występujące w Polsce w obszarze działania marek oraz ich wzajemnej relacji z konsumentami. Pierwsze badanie na dużej populacji dotyczące znaczącej grupy marek, będzie projektem założycielskim i punktem odniesienia dla kolejnych inicjatyw. Badania będą materiałem, który w kolejnym etapie pozwoli skutecznie prowadzić działania dotyczące transformacji marek – mówi Anna Karczmarczuk, prezeska IPSOS w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dla znanych marek synergia celów zrównoważonego rozwoju z celami biznesowymi jest kluczowa dla ich przyszłości. Najbliższa dekada rozstrzygnie, które marki skutecznie zrealizują swoje cele transformacyjne wchodząc dzisiaj na drogę zrównoważonego rozwoju. Nie tylko dlatego, że wymuszają to regulacje ESG, ale także z powodu głębokiej przemiany stanu świadomości zarówno liderów jak i całych organizacji – stwierdza Tomasz Pawlikowski
Niewątpliwe SB Polska to dziś najlepsza platforma do poszerzania wiedzy, współpracy i komunikacji dla marek i ich liderów chcących odnieść sukces w przyszłości.