Kampania „#zabierz5zlasu” Lasów Państwowych
Lasy Państwowe ruszyły z kampanią „#zabierz5zlasu”, w której apelują do grzybiarzy, by korzystając z dóbr lasu, dali mu też coś od siebie i zabrali ze sobą śmieci. Do stworzenia kampanii wykorzystano narzędzia AI, dzięki którym powstały fikcyjne gatunki grzybów, np. puszynka leśna, butelczak wiecznisty czy papierzak szkaradny.
Zobacz również
„Co NAPRAWDĘ straszy?” województwa podlaskiego i Lasów Państwowych
O tym, że najbardziej w lasach straszą porzucone śmieci, opowiada okołohalloweenowa kampania społeczna Lasów Państwowych i województwa podlaskiego „Co NAPRAWDĘ straszy?”. Twórcy akcji przy użyciu AI, stworzyli serię grafik prezentujących odpady rozkładające się przez setki lat.
Kampania „Czy mówisz tak do swojego Dziecka?” Teatru Muzycznego w Poznaniu
Teatr Muzyczny w Poznaniu przygotował kampanię teaserową „Czy mówisz tak do swojego Dziecka?”, związaną z premierą swojego najnowszego spektaklu „Drogi Evanie Hansenie”. Akcja jest związana ze zdrowiem psychicznym. Porusza temat relacji rówieśniczych oraz międzypokoleniowych. 10 października od 1992 roku obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji w redakcji NowegoMarketingu stworzyliśmy przegląd tego, jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „Gotuj w domu jak w restauracji” marki Lubella
W październiku w Warszawie, na fasadzie budynku przy ul. Jaworzyńskiej 11, zobaczyć można było mural marki Lubella, który po zmroku podświetla się. To część kampanii „Gotuj w domu jak w restauracji”, zachęcającej do przygotowywania pysznych potraw w domowym zaciszu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sprzeciw studentów polskich uczelni wobec akcji SHEIN
Marka SHEIN planowała zorganizowanie akcji, w ramach której na kampusach studenckich miał pojawić się mobilny showroom „Cloud Car”. Studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz krakowskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego podjęli działania, które doprowadziły do tego, że władze uniwersyteckie odwołały wydarzenie.
Sesji retro, która odkrywa piękno odświeżonego Hotelu Arche Nałęczów
W wakacje br. Hotel Arche Nałęczów, dawne Sanatorium Milicyjne, przyjęło pierwszych gości po remoncie. Aby pokazać klimat, który króluje w hotelu, fotograf Aleksander Małachowski wykonał specjalną sesję obiektu w stylu retro.
fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek
Kampania społeczna „ME, MYSELF & TOUCH” Tali Dolgowskiej
„Dotknij się, bo czemu nie?” – w kampanii „ME, MYSELF & TOUCH” pytają kobiety znane z ekranów i pierwszych stron gazet. Twórczyni akcji, Tala Dolgowska, do współpracy zaprosiła m.in. Gabrielę Muskałę i Igę Lis. Wszystko po to, aby głośno mówić o tym, jak ważne jest samobadanie piersi.
W październiku obchodzimy miesiąc walki z nowotworem piersi, o którym nie zapomnieliśmy również w redakcji NowegoMarketingu. Tak powstało zestawienie Pink October – jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi.
Kampania „Loving Me” McDonald’s
„Loving Me” to inicjatywa McDonald’s, w której sieć fast foodów wspiera młodych klientów w budowaniu wiary w siebie i samoakceptacji. Kampania obejmuje m.in. podcast, klip wideo i zeszyt z ćwiczeniami.
Kampania „Let’s Change How We Age”
Dlaczego antyki cenimy bardziej iż seniorów? Najstarsza grupa obywateli Wielkiej Brytanii powiększa się, ale ich codzienność nie nabiera jaśniejszych barw. Wielu z nich żyje w zapomnieniu i izolacji, a sytuację tę chcą zmienić pomysłodawcy kampanii „Let’s Change How We Age”.
Kampania „Nienaświetleni” Petits Frères des Pauvres
Izolacja i odseparowanie od społeczeństwa to problem, z którym zmagają się miliony osób starszych na całym świecie. O tym, jak powszechne jest to zjawisko, postanowiła opowiedzieć organizacja Petits Frères des Pauvres w kampanii „Les inexposés”. W tym celu, z samotnymi seniorami zestawiła dzieła sztuki.
Kampania „Sugar doggies” Voz Animal
Nie od dziś wiadomo, że najchętniej adoptowanymi zwierzętami są te w wieku szczenięcym. W kampanii „Sugar doggies” Voz Animal przekonuje, że adopcja dorosłego psa to przepis na zysk (i dozgonną miłość).
Kawa Kundelkowa z okazji Dnia Kundelka
Kawa Kundelkowa to inicjatywa warszawskiej palarni kawy speciality HAYB, która wraz z partnerami świętuje Dzień Kundelka, wspierając psy w schroniskach. Cały zysk ze sprzedaży Kawy Kundelkowej oraz produktów towarzyszących akcji zostanie przekazany schronisku Viva! w Korabiewicach oraz schroniskom poszkodowanym w powodzi.
Halloweenowa kampania wrocławskiego schroniska dla bezdomnych zwierząt
Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt we Wrocławiu zachęca do adopcji zwierzaków w „upiornym” stylu. Z okazji Halloween przygotowano specjalną sesję zdjęciową, w której głównymi bohaterami były koty, psy oraz pracownicy schroniska przebrani w straszne stroje.
Hiszpańska drużyna RCD Espanyol zachęca do adopcji psów
Podczas meczu katalońskiego RCD Espanyol piłkarze wyszli na murawę w towarzystwie psów. Wszystkie czworonogi nadają się do adopcji i w ten sposób sportowcy chcieli pomóc czworonogom w znalezieniu nowych domów.
Robot InPost do zdalnego uczestnictwa w meczu Polska-Portugalia
InPost, strategiczny sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, wykorzystał innowacyjną technologię, by umożliwić młodym kibicom przeżycie wyjątkowych doświadczeń. Dzięki specjalnemu robotowi podopieczni Fundacji Herosi mogli zdalnie uczestniczyć w meczu piłki nożnej Polska-Portugalia, a nawet zobaczyć wnętrze stadionowej szatni.
Akcja „Minuta rozmowy zamiast minuty ciszy” drużyny Norwich City FC
„A minute unsilenced” to akcja brytyjskiego zespołu piłkarskiego Norwich City FC zorganizowana w ramach Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego. Jej celem było skłonienie kibiców do rozmów, bo komunikacja to pierwszy krok na drodze do zapobiegania samobójstwom.
Kampania „Nie daj się wymazać” Wojewody Mazowieckiego
Aż 80 proc. osób w wieku od 15 do 16 lat przyznało, że piło już alkohol, a każdego roku w Polsce ok. 180 tys. osób do 18. roku życia zaczyna palić papierosy – wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii „Nie daj się wymazać” Wojewody Mazowieckiego. Jej twarzami zostały m.in. Agata Młynarska i Martyna Wojciechowska.
Maskotka niebieskowłosej Luce z Watykanu promuje Rok Jubileuszowy 2025
Jubileuszowy Rok 2025, obchodzony pod hasłem „Pielgrzymi nadziei”, promuje maskotka imieniem Luce – połączenie wartości katolickich i popkultury. Postać niebieskowłosej dziewczynki ubranej w żółty płaszcz ma zbliżyć młodych do Kościoła Katolickiego.
Opinie na temat alternatywnej wersji logo Tesco
Czy logo musi być obecne na wszystkich kreacjach marki? Z takim pytaniem mierzą się ekspertki z branży reklamowej. Wszystko w związku z działaniem Tesco UK, które zastąpiło tradycyjne logo zdjęciami produktów spożywczych.
Kampania „Przejście przez tory to nie Silent Disco” Tramwajów Warszawskich
Słuchawki z wygłuszeniem lub głośną muzyką mogą narazić na śmiertelne niebezpieczeństwo, zwłaszcza na przejściu przez torowisko. Tramwaje Warszawskie rozpoczynają kampanię edukacyjną „Przejście przez tory to nie Silent Disco”, której celem jest zwrócenie uwagi na kwestię bezpieczeństwa pieszych w ruchu miejskim.
Kampania „Gramy #WSłużbieInnym” Ochotniczej Straży Pożarnej
Strażacy OSP w Żorach rozpoczęli drugą edycję akcji #WSłużbieInnym, w której zachęcają do zasilenia szeregów ich formacji. O tym, jak wygląda dzień z życia strażaka, opowiadają klipy wideo przypominające fragmenty gry komputerowej.