Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Świat bez aut według reklam

Świat bez aut według reklam
22 września obchodzony jest Dzień Bez Samochodu, główny punkt Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (ETZT). Celem kampanii jest pokazanie, że życie bez samochodu jest możliwe oraz przekonanie do korzystania z alternatywnych metod transportu. Jak wygląda promocja tej akcji?
O autorze
3 min czytania 2012-09-22

Idea Dnia Bez Samochodu narodziła się w 1998 roku we Francji. W Polsce obchodzony jest on od 2002 roku, pod patronatem Ministerstwa Środowiska. Na stronie resortu można znaleźć obszerny raport “Nie jeżdżę samochodem do kiosku. Popraw klimat swojego miasta”, w którym przedstawiono podsumowanie działań promocyjno-informacyjnych Ministerstwa z 2009 roku (m.in. billboardy, naklejki na autobusach i tramwajach komunikacji miejskiej, profil na portalu Nasza-klasa.pl, zakładki w Empiku) oraz przykłady najciekawszych akcji z wybranych miast („Mistrz kierownicy” – Częstochowa, „Kontrapas rowerowy” – Gdańsk, „Zielony autobus” – Katowice, „Tele-Bus” – Kraków). W akcji udział wzięło 127 miast.

W roku 2010 ETZT w Polsce odbywał się pod nazwą „Na krótkie dystanse wybierz inne ogumienie. Oszczędź sobie i środowisku. Spalaj kalorię, a nie benzynę”. Pomysłodawcą kampanii była agencja Adwertajzing, która zaprojektowała główne hasło akcji, plakaty, naklejki i banery internetowe, jak również radiowe i dźwiękowe spoty PKP.

 

W roku 2011 kampanię przeprowadzono pod hasłem „Wybierz wygodną alternatywę”. W jej ramach agencje Adwertajzing oraz Initiative Media przygotowały stronę nieprowadze.pl oraz serię plakatów, banerów internetowych i spotów radiowych, w których tłumaczono, dlaczego nie warto zamykać się w samochodzie. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W bieżącym roku akcja realizowana jest w 87 polskich miastach. Jej slogan brzmi „Zostań ekojeźdźcem! Oszczędź na paliwie 1000 zł rocznie!”. Stworzona została strona internetowa miejskajazda.pl, na której znajdują się informacje na temat ecodrivingu, filmy instruktażowe oraz test sprawdzający naszą wiedzę o ekojeździe, po wypełnieniu którego można zdobyć certyfikat Ekojeźdźcy. Twarzą kampanii prowadzonej przez Ministerstwo Środowiska została Maja Włoszczowska, wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim, która przekonuje, że nie tylko jeżdżąc rowerem, możemy dbać o środowisko i oszczędzać na paliwie. Akcji towarzyszy kampania radiowa. Działania komunikacyjne są także prowadzone na fan page’u Ministerstwa Środowiska i na NK.pl. Odpowiada za nie agencja Face2Face. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Europejski Dzień Bez Samochodu 2009 na Węgrzech promowały plakaty, na których widniały chromowane pandy, przypominające logo samochodów marki Jaguar, umieszczone na przednim błotniku roweru. Pokazywały one, że jazda na rowerze może być tak samo luksusowa, jak jazda samochodem. Kampania została zrealizowana na zlecenie WWF przez agencję Ogilvy z Budapesztu. 

W roku 2010 Matt Johnstone, używając ołówka, pióra i atramentu stworzył 3 ilustracje do kampanii promojącej Dzień Bez Samochodu realizowanej dla Greenpeace przez agencję Leo Burnett z Hongkongu. Szczegółowe obrazy przestawiają wpływ zmian klimatu na ludzi, zwierzęta i środowisko jako całość. Składają się z równoległych torów opon. Górne ślady pokazują niezliczone wyprawy samochodem, które ludzie podejmują w dzień, jak np. jazda na zakupy czy do szkoły. Tory dolne obrazują zagrożenia naturalne jak susze czy powodzie wynikające z nadmiernego ruchu samochodowego – pomiędzy śladami opon umieszczone są m.in. niedźwiedzie polarne i wieloryby. Kampania zdobyła wiele nagród, m.in. Złotego i Srebrnego Lwa w kategorii Press oraz Brązowego Lwa w kategorii Outdoor na Festiwalu Reklamy w Cannes w 2011 roku.   


Warto także przypomnieć nagrodzoną m.in. Złotym Lwem w Cannes w 2010 roku kampanię „Green Pedestrian Crossing” zrealizowaną dla China Environmental Protection Fund przez DDB China. W jej ramach na przejściu dla pieszych ułożono płótno o rozmiarze 12,6×7 metrów, na którym namalowano wielkie bezlistne drzewo. Na obu końcach przejścia umieszczono maty z gąbki, nasączone zieloną, przyjazną dla środowiska szybkoschnącą farbą zmywalną. Piesi po wejściu na zieloną gąbkę, zostawiali odciski stóp na płótnie. Każdy dodany zielony ślad wyglądał jak liść rosnący na bezlistnym drzewie. Celem akcji było zwrócenie uwagi na to, że więcej chodząc i jeżdżąc mniej można pomóc naturze. Akcja została przeprowadzona na 132 drogach w 15 miastach w Chinach. Wzięło udział około 3,9 mln ludzi. “Obraz” jednego z drzew został wystawiony w Shanghai Zheng Da Art Museum. 

Rowery promował już plakat reklamowy Witolda Janowskiego z 1966 roku: 

Podczas jazdy na rowerze należy chronić głowę i pamiętać o kasku, bo jak przestrzegała agencja Ruf Lanz z Zurichu w kampanii zrealizowanej w styczniu 2008 roku dla Sport Factory Outlet, można jak George W. Bush nie raz spaść z roweru. 

Dzięki jeździe na rowerze można zostać chroniącym środowisko superbohaterem – motyw z ambientowej kampanii “Hometown Heroes 2011” przygotowanej przez DDB Canada z okazji Dnia Ziemi…

i przy okazji jak pokazuje kampania zrealizowana w roku 2011 przez Publicis Zurich dla Flash Courier Service mieć ładną sylwetkę.