Sprawdziła to firma Beeffective dla swojego klienta marki home&you, podczas przeprowadzonej przy użyciu aplikacji Everytap świątecznej akcji #hohohomeyou, czyli rabaty, vouchery i świąteczne bajery od home&you.
Założenia akcji
Akcja trwała na przełomie listopada i grudnia 2015. Był to środek sezonu świątecznego, więc świąteczne produkty marki home&you miały zostać przeniesione ze sklepów stacjonarnych i znaleźć się w miejscach, gdzie będą miały bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. W związku z tym, przy wsparciu aplikacji Everytap wybrano osiem dobrze zaprojektowanych restauracji w Gdyni i poproszone je, aby wybrały sobie jeden najbardziej pasujący do ich wnętrza produkt ze świątecznej kolekcji. W ten sposób w każdej restauracji, która brała udział w akcji, pojawiły się produkty marki, które świetnie wpasowywały się w założenia wystroju każdego miejsca.
Zobacz również
Fot. Everytap
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Fot. Everytap
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wchodząc do każdej restauracji użytkownik otrzymywał powiadomienie push na telefonie. Po kliknięciu w powiadomienie, automatycznie otwierał się landing page, gdzie znajdowały się informacje na temat akcji. Od razu również przyznawany był mu punkt za wizytę: 1 pkt = 5% zniżki do odebrania w salonach stacjonarnych marki home&you na terenie Gdyni. Punkty i zniżki sumowały się, więc jeśli użytkownik odwiedził 8 lokali, otrzymywał rabat w wysokości 40% na całe zakupy w dowolnym salonie. Dodatkowym elementem akcji był konkurs na najlepsze zdjęcie na Instagramie, w którym do zdobycia były vouchery o wartości 200 zł.
Wykorzystane narzędzia
Do realizacji akcji wykorzystana została aplikacja Everytap – lojalnościowa aplikacja opierająca się na technologii beaconów, która umożliwia odwiedzającym restauracje, bary, kawiarnie otrzymywać pushe na telefon z ciekawymi ofertami, a także zdobywać punkty, które następnie można wymieniać na nagrody. Aplikacja jest już dostępna w 400 miejscach w największych polskich miastach. Do chwili obecnej użytkownicy nabili ponad 350 000 punktów, a odebrali ponad 100 00. Użytkownikami aplikacji Everytap są głównie osoby w wieku 25-34 lata. Na chwilę obecną w aplikacji jest około 50 tys. zarejestrowanych użytkowników.
W ramach akcji w aplikacji stworzony został Landing Page informujący użytkowników o zasadach zabawy. Użytkownicy po wejściu do biorących udział w akcji restauracji i salonów home&you otrzymywali pushe informujące o jej zasadach.
Akcja była intensywnie promowana na profilach na Facebooku oraz Instagramie organizatorów, ale także restauracji biorących udział w działaniach.
Efekty
W ciągu trwania akcji do użytkowników aplikacji Everytap z Trójmiasta wysłane zostało około 600 powiadomień, w których pojawiały się wzmianki o marce home&you oraz komunikaty zachęcające do wzięcia udziału w zabawie. Biorąc pod uwagę testowy charakter akcji i wykorzystanie nowego narzędzia w postaci aplikacji Everytap do promocji marki, odzew użytkowników okazał się być bardzo pozytywny. Około 400 osób wzięło udział w grze miejskiej i zdobyło rabat, w tym 90% osób, odwiedziło podczas trwania działań co najmniej 4 restauracje, gdzie miały one bezpośredni kontakt z produktami home&you, w przestrzeni innej niż sklep stacjonarny.
W ramach akcji zorganizowany został również konkurs na Instagramie, w którym zadaniem użytkowników było umieszczanie zdjęć produktów home&you odnalezionych w restauracjach z #hohohomeyou. Dzięki tym działaniom zdjęcia produktów ze świątecznej kolekcji dotarły do około 1 500 osób z nowej, młodszej grupy docelowej.
Komunikaty dotyczące akcji w formie reklam Fb ads, pushy i powiadomień z aplikacji dotarły do ponad 50 000 osób z Trójmiasta. Są to osoby przeważnie młode, podążające za nowymi trendami, znające nowe technologie, które teraz mogą się stać klientami home&you.
Podsumowanie
Dzięki przeprowadzonej akcji z wykorzystanie aplikacji Everytap marka home&you odświeżyła swój wizerunek i pokazała się jako nowoczesna firma, która nie boi się wykorzystywać nowych technologii, takich jak mobile marketing. Wykorzystanie elementów gry miejskiej w połączeniu z mobile marketingiem okazało się strzałem w dziesiątkę przy promocji produktów marki wśród młodszej grupy docelowej nastawionej na innowacje. Marka home&you rozważa dalsze wpieranie promocji aplikacją Everytap i rozszerzenie działań mobile marketingowych na całą Polskę.