Sprawdziła to firma Beeffective dla swojego klienta marki home&you, podczas przeprowadzonej przy użyciu aplikacji Everytap świątecznej akcji #hohohomeyou, czyli rabaty, vouchery i świąteczne bajery od home&you.
Założenia akcji
Akcja trwała na przełomie listopada i grudnia 2015. Był to środek sezonu świątecznego, więc świąteczne produkty marki home&you miały zostać przeniesione ze sklepów stacjonarnych i znaleźć się w miejscach, gdzie będą miały bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. W związku z tym, przy wsparciu aplikacji Everytap wybrano osiem dobrze zaprojektowanych restauracji w Gdyni i poproszone je, aby wybrały sobie jeden najbardziej pasujący do ich wnętrza produkt ze świątecznej kolekcji. W ten sposób w każdej restauracji, która brała udział w akcji, pojawiły się produkty marki, które świetnie wpasowywały się w założenia wystroju każdego miejsca.
Zobacz również
Fot. Everytap
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Fot. Everytap
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wchodząc do każdej restauracji użytkownik otrzymywał powiadomienie push na telefonie. Po kliknięciu w powiadomienie, automatycznie otwierał się landing page, gdzie znajdowały się informacje na temat akcji. Od razu również przyznawany był mu punkt za wizytę: 1 pkt = 5% zniżki do odebrania w salonach stacjonarnych marki home&you na terenie Gdyni. Punkty i zniżki sumowały się, więc jeśli użytkownik odwiedził 8 lokali, otrzymywał rabat w wysokości 40% na całe zakupy w dowolnym salonie. Dodatkowym elementem akcji był konkurs na najlepsze zdjęcie na Instagramie, w którym do zdobycia były vouchery o wartości 200 zł.
Wykorzystane narzędzia
Do realizacji akcji wykorzystana została aplikacja Everytap – lojalnościowa aplikacja opierająca się na technologii beaconów, która umożliwia odwiedzającym restauracje, bary, kawiarnie otrzymywać pushe na telefon z ciekawymi ofertami, a także zdobywać punkty, które następnie można wymieniać na nagrody. Aplikacja jest już dostępna w 400 miejscach w największych polskich miastach. Do chwili obecnej użytkownicy nabili ponad 350 000 punktów, a odebrali ponad 100 00. Użytkownikami aplikacji Everytap są głównie osoby w wieku 25-34 lata. Na chwilę obecną w aplikacji jest około 50 tys. zarejestrowanych użytkowników.
W ramach akcji w aplikacji stworzony został Landing Page informujący użytkowników o zasadach zabawy. Użytkownicy po wejściu do biorących udział w akcji restauracji i salonów home&you otrzymywali pushe informujące o jej zasadach.
Akcja była intensywnie promowana na profilach na Facebooku oraz Instagramie organizatorów, ale także restauracji biorących udział w działaniach.
Efekty
W ciągu trwania akcji do użytkowników aplikacji Everytap z Trójmiasta wysłane zostało około 600 powiadomień, w których pojawiały się wzmianki o marce home&you oraz komunikaty zachęcające do wzięcia udziału w zabawie. Biorąc pod uwagę testowy charakter akcji i wykorzystanie nowego narzędzia w postaci aplikacji Everytap do promocji marki, odzew użytkowników okazał się być bardzo pozytywny. Około 400 osób wzięło udział w grze miejskiej i zdobyło rabat, w tym 90% osób, odwiedziło podczas trwania działań co najmniej 4 restauracje, gdzie miały one bezpośredni kontakt z produktami home&you, w przestrzeni innej niż sklep stacjonarny.
W ramach akcji zorganizowany został również konkurs na Instagramie, w którym zadaniem użytkowników było umieszczanie zdjęć produktów home&you odnalezionych w restauracjach z #hohohomeyou. Dzięki tym działaniom zdjęcia produktów ze świątecznej kolekcji dotarły do około 1 500 osób z nowej, młodszej grupy docelowej.
Komunikaty dotyczące akcji w formie reklam Fb ads, pushy i powiadomień z aplikacji dotarły do ponad 50 000 osób z Trójmiasta. Są to osoby przeważnie młode, podążające za nowymi trendami, znające nowe technologie, które teraz mogą się stać klientami home&you.
Podsumowanie
Dzięki przeprowadzonej akcji z wykorzystanie aplikacji Everytap marka home&you odświeżyła swój wizerunek i pokazała się jako nowoczesna firma, która nie boi się wykorzystywać nowych technologii, takich jak mobile marketing. Wykorzystanie elementów gry miejskiej w połączeniu z mobile marketingiem okazało się strzałem w dziesiątkę przy promocji produktów marki wśród młodszej grupy docelowej nastawionej na innowacje. Marka home&you rozważa dalsze wpieranie promocji aplikacją Everytap i rozszerzenie działań mobile marketingowych na całą Polskę.